Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Vita tråden del 8

Meli - Fy så tråkigt! Jag vet precis vad det handlar om. Min tjej brände hela handflatan när hon var 1 år.

LCroft - Men åh vad tråkigt! Minns hur du tvekade mellan jobben! Tänker på dig!

Miamariah - grattis till vinten! Har du redan sett ut ngt?

*Idag hände en sak som inte heller FÅR hända. NÄr vi höll på att packa in alla saker i bilen och sprang mellan huset och garageuppfarten så satt barnen redan i bilen. Lillan hoppade fram i framsätet och fick ur växeln. Handbromsen var inte i. Bilen rullade ut, över vägen och in på grannens garageuppfart. Väskor kördes över och saker gick sönder. Men viktigast var att ingen kom til skada!
  • Kajsa 77
    malins79 skrev 2008-07-15 17:36:16 följande:
    Kajsa, gör det så mycket då? Så blir det på mina också, och visst hade det varit finare med volang på 4sidor,
    *Lite petig* Det känns inte hundra...
  • Kajsa 77
    Beatrize74 skrev 2008-07-15 17:50:16 följande:
    Kajsa - då hade du ju också tur i oturen. Våra bekanta höll på att lasta ur bilen. Bilen rullade bakåt och RAKT över deras lilla son som var på marken i sitt babyskydd. Behöver jag säga mer? Otroligt chockartat och traumatiskt för hela famljen.
    VAr det häromdagen? Hörde talas om det på radion i Köping! Hur har det gått?
  • Kajsa 77

Fick hem mina fina tyger från Stoff och stil idag. Jättehärliga verkligen. Får se vad det ska skapas nu då. Köpte också två st vaxdukar. Den ena helvit och den andra apful! Får nog slänga den! Missuppfattade helt beskrivningen!
    Märker att jag inte ska beställa inredning på nätet! Det är visst inte min grej.

• Kajsa 77
    Beatrize74 skrev 2008-07-15 17:56:48 följande:
    Nej...det var inte häromdagen...det här var 2001. Har det hänt igen??????I Köping???
    Det var nu i helgen. Tror att det var ett barn (2årsåldern kanske det var) som blev påbackat av en granne. De trodde att barnet dog men det verkar ha klarat sig.
  • Kajsa 77
    Beatrize74 skrev 2008-07-15 17:59:02 följande:
    Kajsa - vad köpte du för tyger?Jag saknar att det vita med små rosa blommor på inte fanns kvar nu när jag beställde senast.
    Jag köpte flera olika prick-tyger, brunt, rosa, turkos. Sen ett par blommiga och ett helvitt.
  • Kajsa 77
    LCroft skrev 2008-07-15 18:10:52 följande:
    Men du? Sånt är ju livet! Jag gnäller över att jag har huvudvärk... Ibland är det bra att få sig påminnelser här i livet för att man ska komma ihåg hur mycket man har att vara tacksam över. Annars är det lätt hänt att man glömmer bort det i vardagslunken/stressen. Och jag tycker även att man ska vara glad att man har småsaker att gnälla över, det betyder ju att man har det rätt så bra sist och slutligen
    Kloka tankar!

Nu ska jag sätta fart och försöka mig på att sy en gardin!
  • Kajsa 77

Måste bara säga en sak.
    Idag när vi åkte hem så körde vi via Vadstena. Där fanns en stor lada som agerade antikaffär. Den var i två våningar och en ladugård stor. Där fanns HUR mycket som helst som vi gillar. Priserna var dock ganska höga, de visste vad de kunde få för möblerna! Hade ju ingen plats i bilen, annars hade jag gärna plockat med ett par gamla vackra slagbord och skrivbord hem!

• Kajsa 77
    lasseliten skrev 2008-07-15 20:32:36 följande:
    Jag tror att jag har världens bästa lillasyster. 15 åring som bleker slingor i mitt hår och sen nattar Ebbe. Hon är världsbäst! Så, nu är jag lite ljusare i håret. tror att det blev helt ok faktiskt! Tjock kulan - som 14-åring "råkade" mitt hår bli gröönt!  *känner mig ganska luttrad*
    Perfekt med såna småsystrar!
    Jag har också blekt slingor i mitt hår! Fast jag vågade inte testa hemma utan gick till frissan! Har blekt hemma en gång och såg ut som pippi långstrump fast värre. Hade både mörkbrunt, orange och vitt i håret på samma gång. Grät när jag lyfte luren till frissan. Som tur var förbarmade de sig över mig och lät mig komma dit direkt.

Vad fint du gjort på väggen!!
Svar på tråden Vita tråden del 8