• juliah

Vita tråden del 8

Godkväll i tråden!

Kom hem sist av oss alla idag. Har varit på en alldeles underbar resa med fantastiska människor.
    Fått bo hemma hos jea i en så vacker skånelänga, ätit och druckit gott i ett av de absolut vackraste hemmen jag någonsin varit i (sylt).

Vi har shoppat, ätit, shoppat, skrattat, gottat oss i inredningsprat och mycket mer, jag är fylld av inspiration och ny energi! Det var så roligt att få träffa tjejerna på riktigt!

Enji, det hade blivit för tufft för er att följa trots att du har den lugnaste och raraste lilla bebin jag någonsin träffat. Det kommer fler gånger!

Jag har föresten shoppat mycket...alldeles för mycket. Skrattande

• juliah
    knyttis skrev 2008-05-03 20:20:42 följande:
    Åh Julia vad roligt! Shoppat mycket  låter härligt! Vad sa barnen när du kom hem?
    Mmm, jag har verkligen shoppat rejält!
    Jag bara väntar på att Elle ska vakna så att jag får gosa, Noell blev väldigt glad och jag började gråta hihi. Har saknat dem så att det gjorde ont i hjärtat!
  • juliah

knyttis, åå vad shoppade du? Det är bara mina shoppingtrakter hihi, bor tyvärr mycket längre bort.

Lina, ja jag ska se vad jag kan göra med kameran. Det är en hel del som ska sparas till nya köket.

• juliah

Men knyttis då, vilken underbar shopping! Fantastiska saker du fått, det kommer att bli så fint! Fanns möblerna att beställa alltså? Är så sugen på matbordet.

Bea, oj så hemskt. Hur mår maken just nu?

• juliah
    Beatrize74 skrev 2008-05-03 21:59:20 följande:
    Truffles, Juliah och Tjockkulan!Tack för er varma omtanke!Vi vet faktiskt inte vad smärtorna beror på. Muskelinflammtion? Psykiskt? Begynnande hjärinfarkt (något som finns ärftligt i hela hans släkt).Han har mått bra idag i alla fall. Lagt primer på golvet och bara njutit av lugnet medan det torkat. Sedan har han grillat hamburgare och tagit en öl. Bara varvat ner. Hoppas inte det återkommer bara. Jag blir så orolig!

Jag förstår verkligen att du blir orolig. Hoppas att han slipper bli sämre och att han vilar och gör det som han mår bra av nu.

knyttis, jag har köpt 4 st lexingtonörngott och ett påslakan, ett skrin i betong, ett GG kuddfodral och förvaringslåda, en herrans massa ricemuggar, skålar, lådor, mailegkanin, kläder till barnen, en vas, burkar, garn från stoff och stil, handukar från ilva. Myyys!

• juliah
    knyttis skrev 2008-05-03 22:13:13 följande:
    Ååh vad härligt Julia! Vad mkt fint du hittat. Roligt när de till olika "områden" i hemmet, då blir man glad att se lite nytt här och där hemma! Är avis på ricemuggarna, vill också haa! Har bara hittat tråkiga färger på nätet. Vita Hem var ju annars toppen nu, vilken skillnad sedan i vintras då hyllorna nästan var toma. Nu var det ju fullt av inspiration och fina saker!
    Åhåå, det låter intressant. Milda maränger kommer på besök om ett par veckor, blir kanske en tur dit då.
    Ja i Danmark fanns muggarna i alla färger. Blev vita stora, och ljusblå små. Slank visst med två ljusrosa också Skrattande Men jag spar dem till nya köket.
  • juliah
    Tjock kulan skrev 2008-05-03 22:16:42 följande:
    knytis o Juliah: själv gjorde jag ett klipp och köpte muggar från Sia i ljuuuuus blå för 5 kr st, de ser exakt ut som rice muggarna som milda maränger har.
    Wow, det var verkligen ett klipp. Muggarna är så användbara. Jag kör dem varje dag i diskmaskinen och de håller sig fina.
  • juliah

Godmorgon i tråden!

malins, låter jättefint! Tvättandet känner jag igen, jag misstänker att det kan bli ännu mer när barnen är tonåringar?Skrattande

Igår planterade jag 24 st lavendelplantor. Fortsätter att pyssla ute lite idag tror jag.

• juliah

Det gick så bra för maken, han har vuxit enormt under dessa dagar och hela familjen känns på topp just nu Glad

Jag är alldeles däckad av pollenallergin känner jag men ändå fylld av energi och inspiration, wow vilka hus tjejerna i skåne hade *impad till max*.

Tips: Köpte en "svampkorg" igår på Coop. Vitmålad spånkorg med handtag, fanns i 2 storlekar. Riktigt fin!

Svar på tråden Vita tråden del 8