• juliah

Vita tråden del 8

Himmelbit skrev 2008-07-11 13:53:10 följande:
    Just det - glömde...Julia - Vi har en ärvd gammal lampa i vardagsrummet. Svår att förklara... Minns du den eller ska jag fota? (sitter precis framför den med kameran bredvid, så det är inga problem om du önskar).
    Fota fota! Vill gärna se fler lampor! Tack snälla, är så nöjd med taket!
  • juliah
    Himmelbit skrev 2008-07-11 14:09:23 följande:
    Nu ligger den i mappen "övrigt" i mitt galleri här.
    Tackar! *kilar in*
    LCroft skrev 2008-07-11 14:13:33 följande:
    juliah: Så fint det kommer att bli, som en dröm!  Skulle ni bygga ut nu på samma gång eller tar ni det senare?
    Ja hoppas! Utbyggnad en annan gång, kanske i mitt nästa liv Skrattande
  • juliah
    MiaMariah skrev 2008-07-11 14:55:03 följande:
    Grattis Ville, tänk vad tiden går! juliah - ser jättefint ut redan nu. Vi har en kristallkrona från Tripple House som jag fick när jag fyllde 30.
    Tripple house vet jag inte riktigt vad det är? Vi ska ha en liten HD ovanför matboredt, blir kanske lite kaka på kaka.

Tror efter en stunds funderingar att jag ska göra en själv *smider planer*
  • juliah
    MiaMariah skrev 2008-07-11 15:01:24 följande:
    Låter kul med en egen lampa, hur tänker du då? *nyfiken*
    Hehe, det var en jättebra fråga...jag tänker enkelt, linne, stomme från loppis. Vi får väl se vad jag kan knåpa ihop någongång. Inte så prioriterat just nu men jag ska spana efter stomme iallafall.
    Er lampan är jättetjusig!
  • juliah
    MiaMariah skrev 2008-07-11 15:08:09 följande:
    Låter spännande! Du låter lite grann som Ernst just nu "jag tänker enkelt, linne.." (positivt alltså)Tack!
    Hihi, det tar jag som en stor beundrare av Ernst givetvis som positivt!
    JohannaJ skrev 2008-07-11 15:06:00 följande:
    får jag fråga hur stort ni har? Tycker det ser så rymligt ut på bilderna
    Vi köpte huset som 82 m2 men det är runt 100m2. Så det är med andra ord inte särskilt stort. Snedtak på ovanvåningen så ytan att stå på är inte såå stor. Men du vet ju hur det är i sthlm, svårt att få stora hus för en rimlig summa, man får tränga ihop sig helt enkelt.

Jea, det lät spännande! 
  • juliah
    JohannaJ skrev 2008-07-11 15:35:24 följande:
    fast så trångt är det väl inte Vi bor 4 på 86 kvm nu och det är inte alls trångt. Klarar oss egentligen men vill inte bo kvar av andra orsaker.
    Vi saknar sovrum till hela familjen. Men jag har kommit på en briljant idé och det ska bli nästa projekt här i huset. Sovrum kan gott vara små, det är kök och vardasgrum som jag vill ha stort och det får vi nuGlad
    Hur stort är ert hus?
  • juliah
    misak skrev 2008-07-11 18:25:51 följande:
    Ang vin så var det någon som tipsade om libanesiska viner här i tråden för en tid sedan! Minns inte vem, men det kan ju vara värt att prova. Det låter spännande!
    Det var jag det! Älskar libanesiska viner, och libanesiska män, eller en iallafall SkrattandeFlört

Skoj att ni tror på vårt vardagsrum!
  • juliah
    Jezzika skrev 2008-07-11 19:01:08 följande:
    Juliah: Vad fint det blir hemma hos er!Har ni satt ny spont mellan bjälkarna eller ligger bjälkarna "utanpå" sponten? Frågar för jag har två sovrum med synliga bjälkar (fast där är det snedtak)i nya huset och funderar på att sätta panel emellan för att få det snyggare.
    Tack snälla! Ja vi lägger spont och isolering mellan. Ovanvåningens golv ligger annars som tak och det är ingen höjdare varken estetsiskt eller praktiskt.
  • juliah

Godmorgon!

Snickarna är i full fart härhemma, maken sover ut och ska bege sig till jobbet så småningom. Måtte vädret bli fint idag!

Anjo, Jag skulle inte sätta upp någon ny panel, att måla är ju inte så jobbigt. Jag skulle inte heller köpa en färdigmålad panel, de jag kikat på se plastiga ut i färgen. Och då får man ju inte välja vilken vit färg man vill ha...

Vad ska alla hitta på idag?

• juliah
    Kaktus76 skrev 2008-07-12 11:22:55 följande:
    Förresten. Vad tycker ni om stringhyllor? Funderar på att fixa till en till sonens rum. Någon som har en sådan och helst ett foto på den
    Tycker att det är jättesnyggt!

Ugglan, jag kikade också på Norden boredt i vitt men blev besviken. Så nu får jag jaga annat bord...
  • juliah
    nica83 skrev 2008-07-12 11:55:45 följande:
    Hej hej!! Har just insett hur jag vill att mitt hem ska se ut Så nu börjar letandet efter de perfekta inredningssakerna och möblerna.Efterlyser en fin vit säng med bäddmått 160. Gärna liknande denna: www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspxågon som har tips? Gärna så man kan se den i stockholm
    Välkommen! Mitt tips är också Blocket, är man bara på hugget så kan man göra riktiga fynd.
  • juliah
    Nattönskan skrev 2008-07-13 21:01:16 följande:
    Tack så jätte mycket för svaren. Jag får nog fortsätta dra håret av mig, man skulle ha en liten bok o skriva upp var man ser sånt man tycker om
    Lantlif?
  • juliah

hej föresten, imorgon åker jag till Ingarö en vecka, ska bli gudomligt skönt med sömn och god mat serverad.
    Köket rivs imorgon och jag är glad att jag slipper se eländet. Hoppas alla mår bra!

Svar på tråden Vita tråden del 8