Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita tråden del 8

Vill ha tips om kamera!
    Vi skall köpa ny, men beslutsångesten sätter in, dessutom är det ju en djungel av kameror.

Har du/ni någon som ni rekommenderar??

• Camilla R
    Hemmabäst skrev 2008-05-06 13:19:50 följande:
    Hej!Jag ska visning på vårat hus på torsdag, Jag har några söta glasskålar som jag skulle vilja lägga lite godis i ..någon som ha tips på några fina godisar helst med vita överdrag såklart...
    Ferrero Raffaello är ju gott och mumsigt, plus att de ju har papper om sig!

Om du inte vet vilka jag menar, kan du se bild här: www.elegantshop.ro/produs/1144/raffaello.html
    de säljs överallt.
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-05-06 14:19:35 följande:
    åh herregud var ju tvungen att kolla bilden - jag har ju godisfri månad ju!!!
    Tack för tipset om kameran skall surfa in och se lite mer om den.

När den godisfria månaden är över, ta en Raffaelo, de är supergoda!
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-05-06 20:01:28 följande:
    Hej!Idag har jag köpt två Pelargoner, Drottning Ingrid, för 35kr/st. Vad jag har läst mig till så är det en gammal sort som är lik Mårbacka, en del menar att det är den danska versionen av mårbackan. Det fick stå i köksfönstret blev väldigt fint.
    Det var det jag läste på www.odla.nu (Danskarnas motsvarighet till rosa Mårbacka. Sorten har mindre blommor, är mer fylld samt har blekgula ståndarknappar.)
    Förstår att det blev fint i köksfönstret!
  • Camilla R

Smultron och glass skrev 2008-05-07 10:59:28 följande:

Åh, vad glad jag blev. Jag trodde det var onsdag igår och att jag hade missat Leila. Men det är ju onsdag idag, och Leila ikväll. Vilken tur! (inte ofta man blir superglad över att upptecka att man är en hel dag extra ifrån helgen än vad man trodde).
    Jag kommer missa Leila ikväll... Är annars glad över att det börjar igen och att det går klockan 21, då har ju barnen hunnit somna och det är min tid vid tv:n

Ikväll skall jag gå ut och äta på Prinsen, så det kanske inte är så synd om mig...
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-05-07 11:23:58 följande:
    ja forumet blir nog bra Jag är med och tjuvkikar Sitter här och funderar på om jag skulle åka till stan och köpa sushi Ganska nyttig väl!? Inte enligt GI kanske?? Men ändå?
    Fast jag läste att vinägern i riset gör den till GI-mat, så kör hårt, det är supergott!
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-05-07 11:54:48 följande:
    aha dåså, då lånar jag min kollegas cykel och hojar iväg tror jag! Ska nog ta med räkor och avocado
    Åh, så gott!!
    Lax och avocado är mina favoriter -det får bli min fredagslunch, är uppbokad till dess.
    Smaklig måltid!
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-05-07 11:44:41 följande:
    Finns det några bra erbjudande på Lantliv? Mamma fick 6nr av mig i julklapp så detta nr som kommer nu är det sista. Jag känner att jag skulle vilja ha den själv, har ju lånat hennes men det är inte detsamma att få tidningen nån vecka efter utgivningsdag.
    det enda erbjudande jag hittat är detta: www.tidningsbutiken.se/tidningen-lantliv.asp
    kanske någon annan vet något annat?
  • Camilla R
    Truffles skrev 2008-05-07 13:26:59 följande:
    I min sista tidning var det ett erbjudande om en - vit - morgonrock, men inget av dem är tyvärr något iallafall jag frestas av. Får avvakta ett tag till. På tal om tidningar. Vilka är era, nu får jag väl skriva förutom Lantliv, favorittidningar?  Har nyligen läst min första Hem och Antik (pensionärsvarning jag vet men tyckte den var väldigt informativ, jag har ju ibland sådana problem att hålla isär alla olika stilar och säga vad de och de benen tillhör för stil o s v...
    Ja, den där morgonrocken har jag också sett och den är jag inte ett dugg intresserad av, använder aldrig.

Mina andra favorittidningar är Drömhem & Trädgård och Allt i Hemmet.
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-05-07 14:15:02 följande:
    haha Du är rolig du Tidningar jag läser: Lantliv (köper ibland, eller på bibblan) Hus & Hem, Allt i hemmet, prenumererar till och från på Mama, har fått Laga lätt-prenumeration i present, MåBraVad ska ni ge era mammor i morsdags-present? (Jag fick inget på min första mors dag förra året!! )
    Nä, det var faktiskt längesen jag gav min mamma något (skall jag skämmas nu???) Nej, nu är det jag som är mamma och av mina barn får jag nog någon fin teckning och sen bjuder de nog på middag på kvartersrestaurangen -det har blivit så de senaste åren
Svar på tråden Vita tråden del 8