Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita tråden del 8

musli skrev 2008-05-12 17:36:19 följande:
    Varifrån har du och din mamma beställt blommorna???? Vad smidigt att få det på posten när man som jag bor i skogen!!!!
    Nu vet jag inte inte alls varifrån musli beställt sticklingarna, men på www.odla.nu kan man köpa pelargonsticklingar billigt.
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-05-13 07:05:07 följande:
    Vanilj, jag har inte heller någon energi och anvundas alla perfekta hem man ser i alla bloggar. Jag vill med ha det så där fint, piffat och igenomtänkt. Hos oss är allt bara ett himla ihopplock.
    Jag tror inte att du är ensam, hemma hos är det verkligen hopplock och tråkigt och det är inte utan att man blir lite avis när man kikar runt hos alla.
    Jag försöker vara logisk och inse att inte allt kan göras på en gång, men ibland så blir jag bara så less -tror att det är ganska vanligt.
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2008-05-13 09:14:17 följande:

Ja jag tror att det är en bra färg ur blekningssynpunkt också och smutssynpunkt. Marinblå tycker jag är fint men de blir ofta blekta med tiden. Vinröda kan också vara fint, men det är inte ngn färg som passar mig. Så grått är nog min färg helt enkelt...
    Vår granne jobbar i branschen och han brukar förespråka ljust ljusgråa markiser. De har det till sitt hus (som är ljust gult) och det är kanonfint. Det finns lite referensbilder på hemsidan: www.sjobergsmarkiser.se/referenser.asp
    Annars så brukar ju någon färg vara fint till just ett vitt hus, men detta är ju helt fel forum för det...
    Köper man schyssta markiser så är det skillnad på kvalitén i tyget.
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-05-13 10:00:12 följande:
    snigelfart, kan ni inte byta boende om ni vantrivs?Jag har påbörjat citronmarängpajen som finns i Leilas bakbok. Tre satser lemoncurd har kokats ihop nu.
    Åh, vilken fresterska... NU blir jag ju jättesugen
  • Camilla R

Hanna E skrev 2008-05-13 13:07:17 följande:

Hej tjejer! Sitter här med min stora mage och längtar efter att skolan ska vara över... tar min examen den 30 Maj, efter det tänker jag bara njuta av sommaren och vänta på att bebben ska titta ut! Skönt att kunna kika in här på dagarna och titta på fina bilder, MM jag är nästan kär i ditt badrum =)Kollar ni på rent hus? Där är ju städtanterna väldigt noga med att allt i skafferiet ska vara i plastburkar (mjöl, etc). Har ni det så? Jag får erkänna att jag slarvar med det.. har dock nystädat skafferi och tänkte att det vore på sin plats att inhandla fina burkar! Tips?Kram på er!
    Jag är nog ganska noga med att mjöl, socker osv skall vara i burkar och inte i påsen de kommer i. Mest för att det är praktiskt men även för att slippa ovälkomna gäster..
    I det gömda skafferiet har jag tupperware-burkar (tantvarning, jag vet, men de är jättebra) och på bänken har jag två burkar från IKEA (sötis?) som jag använt "gnuggisar" från Panduro för att skriva orden PASTA och RIS på.
  • Camilla R

Ja, barnen har sina flingor i en plåtburk från Dixie och jag har mina i burken "burken" från IKEA

• Camilla R
    misak skrev 2008-05-13 15:35:20 följande:
    Hej!Jag är på krukjakt. Vill ha enhetliga krukor eller någorlunda i allafall. De ska vara lite lantliga och givetvis vara vita. Just nu är mina krukor ganska vita, men de är väldigt olika både i färg och form.
    Jag gillar krukorna från Unik Design och Miljögården. Bilder på de finns i mitt galleri.
    www.familjeliv.se/hem/camilla_r/gallery/phpbqtnuw.jpg
    www.familjeliv.se/hem/camilla_r/gallery/phpq7cno5.jpg
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-05-13 20:29:57 följande:
    Min ena syster hänger också in sina kläder ostrukna och stryker dem när hon ska ha dem. Trodde hon var själv om att göra det.
    Jag gör också så.. Å andra sidan resulterar det i att jag mest använder kläder som inte behöver strykas
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2008-05-13 20:35:02 följande:

Ett nytt inlägg med bilder på vårt hus och trädgård...www.blandkuddarobusigabarn.blogspot.com/
    Vad knepigt.. Jag kommer bara till ett gammalt inlägg om snickrandet i hallen....
    Får prova igen! Blir ju självklart nyfiken på huset och trädgården!
Svar på tråden Vita tråden del 8