Inlägg från: JohannaJ |Visa alla inlägg
  • JohannaJ

och min 5-åring lät så här på kolmården för en månad sen:

A: "JAG VILL TILL BAAAAAAMSELAND, BAAAAAMSE!!! NU!!!!!"

mamma: "titta A, tigerlandet!"

A: "Jag hatar tigrar. Jag hatar alla randiga djur. BAMSE!!!!!!"

mamma och pappa: "Vi hatar den där j*vla bamse"

A: BUÄÄÄÄÄÄ!!! NI HATAR BAMSE.

• JohannaJ

Hurra för MM!

Stort grattis!

Själv sitter jag och klurar på lite kökssoffor. Nu när jag får stort kök vill jag ju ha en. Tänkte nog köpa en som går att bädda också eftersom min syster med familj och min bror sover hos oss rätt ofta.

• JohannaJ
    LinaoMatilda skrev 2008-07-02 08:24:04 följande:
    Såg du soffan Videli visade igår? På blocket. Såå fin för bara 700kr
    nej! den missade jag såklart
  • JohannaJ
    Jezzika skrev 2008-07-03 23:34:29 följande:
    Hej alla!Kikar in en snabbis. Det är ju fler som precis har flyttat eller kommer att flytta inom den närmsta framtiden: Tycker ni bara att det är spännande och roligt eller drabbas ni av tvivel/osäkerhet inför flytten? Vi har precis bestämt oss för att flytta ut på landet och ska skriva på pappren på huset på lördag. Just nu kom en enorm ångest-våg över mig. Jag tänker på alla negativa saker som flytten medför och kan inte fokusera på anledningarna till att vi flyttar över huvud taget. Det är ett stort beslut, framför allt är jag orolig för barnen: ny skola och nytt dagis. Usch vad dåligt jag mår just nu, jag som borde vara glad över att vi äntligen hittat ett hus och dessutom fått möjligheten att köpa det.Hur tänker ni andra som varit i samma situation?
    Vi ska flytta från s-tälje centrum (85 000 inv) till lilla Stjärnhov (760 inv). Jag tänker att jag kan ge mina barn större frihet i en liten by. Och så räcker våra pengar längre och vi behöver inte jobba ihjäl oss. Barnen anpassar sig fort. Men visst är jag också velig men plussidan väger över.
  • JohannaJ

God Morgon!

Har någon här målat om sitt kök? Det är ett ekkök i huset nu och jag vill ju såklart ha ett vitt kök. Luckorna kan jag lämna in, men stommen då??

Tack Videli för svar om platsbygda bokhyllor. Någon mer som svarade som jag missat (fick bläddra tillbaka låååångt)?

Idag väntar lite hemmapyssel. Ska åka till Sumpan och hämta ett vitrinskåp som jag hittade på blocket. Ett vitmålat, jättefint, för 300 kronor. Ett fynd tycker jag. Och sen ska vi ta en tripp till Qvartinge och skrota runt lite.

• JohannaJ
    LinaoMatilda skrev 2008-07-05 06:56:13 följande:
    God morgon!Min sista dag på semestern. Ser ut att bli en solig och varm dag. Funderar på att åka till Ikea en sväng.Julia: Är det den kronan du visade i någon av butikerna i sthlm? Den är ju såå fiin!Johanna: Vi har massor av platsbyggda bokhyllor i vårt hus. De som bodde här innan hade massor av böcker. Vi har rivit ner en del då vi inte hade behov av dem. Vad var det du frågade om dem?
    Ville mest se bilder
    Vi har 14 flyttkartonger med bara böcker och ingenstans att ha dom. Tänkte hitta lite inspiration och be min bror som är snickare att bygga upp bokhyllor till mig.
  • JohannaJ
    LinaoMatilda skrev 2008-07-05 07:46:03 följande:
    JohannaJ: Här kan du se lite av dem www.hwitarum.se/index.php&uid=12Men vi har målat vitt där i rummen nu, inte så färggrannt längre
    hmmm, kommer inte in där. Har glömt mitt lösen... Måste fundera ut det först
  • JohannaJ
    MildaMaränger skrev 2008-07-05 15:59:17 följande:
    Hej! Nu är vi hemma... Hedvig sover sött i vagnen, brösten ömmar och allt är kalas!!
    grattis!!! vad fin hon är! Och jättefint namn hon har fått!
Svar på tråden Vita tråden del 8