Inlägg från: JohannaJ |Visa alla inlägg
  • JohannaJ

Vita tråden del 8

Videli skrev 2008-07-05 18:10:34 följande:
    GRATTIS MM, en sån lite söt tös ni fått...Idag har vi varit vid vårat hus, ååå jag vill bara flytta in nuuuu. Orkar inte gå och vänta längre.Tycker ni man kan ha ett svart skrivbord i ett vitt rum som ska ha inslag med GANT marin och det andra med GANT brunt?Hittar inga fina på blocket så jag är lite inne på att köpa Gustav skrivbordet från IKEA...
    hmm, det här kanske låter konstigt men var ni på Qvartinge?
  • JohannaJ
    Videli skrev 2008-07-05 18:33:32 följande:
    Jaha gör det, men oj vad bra då är jag inte helt ute och cyklar... Usch tycker allt bara snurrar i huvuet just nu... Är så tok mkt inredning i mitt huvud just nu så allt blir bara en enda soppa?
    japp, jag mötte er i trappen upp till andra ladan
    Kände igen Vide som var hos sin pappa va?
  • JohannaJ
    Videli skrev 2008-07-05 18:39:35 följande:
    Hahahahah är det sant  men varför kom du inte fram och hälsade eller såg du inte mig?Oj vilken besvikelse det var där idag, fanns ingenting. Brukar hitta massor där ju

Jag var ju inte helt säker ju, ville inte framstå som en mupp om jag hade fel. Plus att min egna cirkus typ rev stället. A ville provöppna dörrparen och Hilding försökte greppa allt vi passerade. 

Håller fö med dig, hittade inte ett smack. Turisterna som passerar köper väl som galningar...

• JohannaJ

var det inte någon som letade lilla åland stolar?
    Finns 4 på blocket på 250 kronor styck (billigt ju!). Vet inte om dom är sålda men annonsen ligger kvar.

• JohannaJ

Jag tycker verkligen så synd om dig. Jag vet precis hur jobbiga dom dagarna är. När jag saknar Hjalmar som mest så brukar vi faktiskt åka till kyrkogården och göra fint vid graven. Sen brukar det hjälpa att skingra tankarna genom att ta en lång promenad eller åka till IKEA eller gå till en lekplats. Allt för att tänka på annat.

Du vet väl att du alltid kan inboxa mig!

kramar

Busan skrev 2008-07-08 09:36:55 följande:
    Helt OT men jag känner förtroende för er. Jag har inte mått speciellt bra eftersom det har varit 3 års sorgedag för våra änglakillar. Haft panikångestsymptom osv varit ett riktigt skitår vad gäller det. Nu har oron flyttat neråt och blivit mer magkatarrliknande fast jag inte är speciellt stressad "bara" orolig i kroppen. Är själv hemma med barnen och har semester denna vecka. Lilla tjejen är sjuk och de stora håller på att klättra på väggarna. Igår bakade vi och idag vet jg inte riktigt vad vi ska göra. Det regnar ute oxå. Jag är feg vad det gäller mediciner ska jag testa magkatarr medicin? Och vad ska jag göra med tjejerna?
  • JohannaJ
    jezzika: Jag kommer pendla 8 mil och maken 5. Men jag åker tåg så det tar ca 1 timma om jag räknar in bussen. Joel tar bilen till S-tälje och det tar ca 35 minuter. Och jag krisar rejält också! Att flytta ut på landet känns skitläskigt.
  • JohannaJ

vi får bilda en liten stöttegrupp. Tror vi kommer bli så nöjda till slut. Det gäller bara att våga.

Videli skrev 2008-07-08 18:48:51 följande:
    Jezzika, JohannaJag kommer ha nästa 13 mil till mitt jobb känns sådär! Men jag kommer bara jobba 2-3 dagar i veckan.. och få sikt kommer jag flytta mitt företag.Jag kan oxå känna att det är jätteläskigt att flytta till landet. Men det känns ändå skönt att veta att min man jobbar nära hemmet där barnen finns om det skulle hända nått.
  • JohannaJ

japp, Stjärnhov - stockholms universtitet 8,7 mil. Härligt va? Men regionaltåget är smidigt, pendeln som jag åker nu är ju jämt försenad.

Jezzika skrev 2008-07-08 19:16:25 följande:
    hihi absolut en stödgrupp.Ne, jag vet att jag vill bo på landet men vi har ju byggt ett NYTT hus för 5 år sedan! Jag vet att jag vill ha ett gammalt hus med själ i men samtidigt inte något ruttet gammalt skrutthus som jag aldrig kommer att få någon ordning på.Och det där med jobb: Vi bor 5 minuter från mitt jobb nu- därför känns det surt att behöva åka de där 4 milen dit och 4 milen hem (dyrt också med bensinen ju)JohannaJ: Är det 8 mil enkel väg? O jag vill bara säga: Min svärfar sliter med vårt garage därute nu. Han ska vara här hela veckan och så har vi mage att flytta. Fast närmre honom och det gillar han. Nu sa han att vi ska fixa köket i "nya" huset innan vi flyttar in. Tycker så mycket om honom! Så...köksplaner ska smidas!
  • JohannaJ

13! åker du bil då?

Videli skrev 2008-07-08 19:30:36 följande:
    Jaaa en stödgrupp får vi ha Förstår hur du känner dig Jezzika, jag ser mitt jobb ifrån våran balkong idag, och om 3 veckor har jag en resa på 13 mil ENKEL väg men vad gör väl det när man får bo på landet *host
Svar på tråden Vita tråden del 8