Inlägg från: JohannaJ |Visa alla inlägg
  • JohannaJ

Vita tråden del 8

ja tyvärr. Är så trött på den skitstan. Så det var bara att peka riktning och flytta
    Min man vill köpa en lupo som pendlarbil. Vi har en citroen C5 nu och den drar en massa.

Videli skrev 2008-07-08 19:44:38 följande:
    Jaa jag åker bil, tar dock bara 1 timma dörr till dörr. Så tidsmässigt är det inte så farligt. Men bensinen är ju inte den billigaste nu Jaja man får du dra av den på skatten...Men bor du i S-tälje nu?
  • JohannaJ

Södertälje-stockholm är väl 3 mil. Så lite längre blir det men inte restidsmässigt. Stjärnhov ligger 2 mil från Gnesta, ganska exakt mellan gnesta och flen.

Vart i Strängnäs ligger huset?

Videli skrev 2008-07-08 20:23:36 följande:
    Johanna,Men då blir det inte så mycket längre efter flytten?Ja bil är ett dilemma. Usch vi måste köpa ny bil och en till. Våran väg till huset är väl kanske inte bäst vintertid, så en fyrhjulsdriven skulle inte sitta fel. Men dom drar ju oxå en del bensin.Sen känner jag oxå att jag vill ha en säker bil när jag sitter och kör så långt som jag gör. Men visst en Nissan Micra skulle väl vara mest ekonomiskt, men vem vill krocka med en sån?
  • JohannaJ

kommer med ett boktips så här på morgonen. "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" är underbar! Jag sträckläste den.

Och god morgon tråden. Vi har familjekris igen för sonen har slutat sova igen. Jag behöver verkligen lite sömn.

• JohannaJ

Näe, jag har dottern hemma. Tydligen så ska dom ha sommarlov nu när dom går på 6-års. För inte är det väl normalt att en snart 7 månaders ammas 6 gånger per natt? *gäspar*

LinaoMatilda skrev 2008-07-09 08:33:04 följande:
    Nej fy, stackars er. Har du någon möjlighet att få vila under dagen?
  • JohannaJ

Jo han får gröt 18, ammas 19 och välling 20. Stort matbehov Men mer än det kan jag nog inte trycka i honom tror jag.

LinaoMatilda skrev 2008-07-09 08:42:26 följande:
    ajdå.  Nej det låter mycket tycker jag. Men det går ju upp  och ner med behovet av mat. Kanske han är inne i någon växtperiod nu? Har du provat med gröt eller välling på kvällen?
  • JohannaJ

okej, jag hoppas på fas då

malins79 skrev 2008-07-09 08:44:28 följande:
    Jo. Jag vet att ibland har mina barn varit helt omöjliga då.
  • JohannaJ

meli: Han får välling, och gröt Det är nog närhet som han behöver när han vill amma. Nappen spottar han ut.

Beatrize74: lite fel hade du allt Man kan lägga bort den och lätt komma ikapp. Jag läste den  medan Hilding hade kolik så nog grejar du den som strandbok. men åh vad jag grinade!

• JohannaJ
    juliah och Beatrize74: Är alldeles för mesig för att inte hålla mig till eran linje. Eftersom jag väntat så många år på min bebis så får han gärna snutta. Men det skulle vara enormt underbart att få sova en natt.
  • JohannaJ

just ja! Lite inredningsråd behövde jag ju också

Vilken färg ska vi ha på glasmosaiken i köket? Köket är vitt, stort och platsbyggt. Vi har köpt ekbänkskiva och så är det lutade trägolv. På väggarna ska en vit ralph lauren tapet med ljusblåa rosor upp.

Ska mosaiken vara:
    beige
    ljusblå
    grå
    vit

motivera gärna.

Svar på tråden Vita tråden del 8