• Videli

Jaaa en stödgrupp får vi ha

Förstår hur du känner dig Jezzika, jag ser mitt jobb ifrån våran balkong idag, och om 3 veckor har jag en resa på 13 mil ENKEL väg men vad gör väl det när man får bo på landet *host

• Videli
    JohannaJ skrev 2008-07-08 19:42:07 följande:
    13! åker du bil då?
    Jaa jag åker bil, tar dock bara 1 timma dörr till dörr. Så tidsmässigt är det inte så farligt. Men bensinen är ju inte den billigaste nu Jaja man får du dra av den på skatten...

Men bor du i S-tälje nu?
  • Videli
    Kajsa 77 skrev 2008-07-08 19:45:15 följande:
    Vågade trotsa era åsikter och stod på mig. Litade på min intuition och det känns som om jag valt rätt! En bit målad idag. Bara en strykning dock.Fick rådet av färghandlaren att måla med täcklasyr. Den färgen flagnar inte utan bleknar bara med tiden. Perfekt! Så slipper man skrapa färg! Det bästa av allt var att vi fick tag i vår husfärg. Det var en samlingskollektion som heter SVALA husfärger. Sen hade vår färg ett nummer sm jag kände igen. Ibland är det till nytta med sifferminne. När hon sedan gick in i datorn och kollade receptet så fanns det oxidgult och svart i den. Och då  visste jag till 110% att det var den. VÄl hemma uppmålad, så ser jag att det är den. Skönt!
    Ååååå vad fint, vilken skillnad...

Den färgen måste jag lägga på minnet. Vill måla vårat räcke runt altan jag oxå...
  • Videli
    Jezzika skrev 2008-07-08 19:50:08 följande:
    Så ni menar att jag minsann inte ska klaga Videli: Hur känner era pojkar inför flytten då? De är väl tonåringar tom. Byter de skola?Och lite inredning med: Hur ser ditt drömkök ut? Jag vet vad jag skulle vilja men ibland så är inte det snyggaste också det mest praktiska. tex trägolv, gärna lutat och vitoljat men hallåå...hemma hos OSS med ungar överallt, stolar som dras fram o tillbaka neej kanske inte ändå. Så vad har man istället? Och vilken bänkskiva är snyggast? Tänk praktiskt också. Och vad passar bäst till Ädel vita luckor? Och ska jag ha pärlspont i hela köket eller bara nedtill? Hujedamej vilka bekymmer! Och i det stora hela- det har ingen betydelse alls om man ser det i ett större perspektiv
    Hihihi absolut inte, klaga på du Man ligger sig själv närmast. Så klart man ska utgå från sig själv. Det finns alltid någon som har det värre än en själv. Men det mår man ju inte själv bättre av.
    Men ibland är det skönt att höra att man inte är ensam
  • Videli

Jezzika,

Glömde ju svara på din fråga

Mina killar har haft lite olika känslor om flytten. Den ena kille har absolut inte viljat flytta. Han skulle rymma, flytta till skogen, till mormor & morfar ja han skulle inte flytta någonstans.
    Medan den andra killen har velat flytta hela tiden. Men när vi väl köpt huset så vände faktiskt Phlip (han som inte ville från början) när han förstog hur stort han skulle få.
    Nu ser dom det nog bara som kul båda två, med nya skola och nya kompisar. Dom har ju alltid fördelen av att ha varandra, sån otrolig trygghet...

• Videli

Johanna,

Men då blir det inte så mycket längre efter flytten?

Ja bil är ett dilemma. Usch vi måste köpa ny bil och en till. Våran väg till huset är väl kanske inte bäst vintertid, så en fyrhjulsdriven skulle inte sitta fel. Men dom drar ju oxå en del bensin.
    Sen känner jag oxå att jag vill ha en säker bil när jag sitter och kör så långt som jag gör. Men visst en Nissan Micra skulle väl vara mest ekonomiskt, men vem vill krocka med en sån? Fundersam

• Videli
    Jezzika skrev 2008-07-08 20:17:26 följande:
    Videli: Ni har verkligen fått tag i ett fint hus så de kommer säkert att trivas.
    Jaa vi får hoppas det, men det tror jag oxå dom kommer att göra... Men tror dock inte vägen kommer vara helrak. Men i slutändan så

Vad har ni köpt då, har du någon bild?
  • Videli
    JohannaJ skrev 2008-07-08 20:31:29 följande:
    Södertälje-stockholm är väl 3 mil. Så lite längre blir det men inte restidsmässigt. Stjärnhov ligger 2 mil från Gnesta, ganska exakt mellan gnesta och flen. Vart i Strängnäs ligger huset?
    Jaha trodde det var i Gensta, vet inte riktigt vart stjärnhov ligger. Men om det är mot flen då är det mer innåt landet va?

Våran gård ligger på Vansö, du kör ut mot Fogdö. Så det är 5-6 km från Strängnäs stad.
  • Videli
    Jezzika skrev 2008-07-08 20:32:45 följande:
    Jag har en i bloggen. En gammal gård. Tyvärr har de renoverat på 70-talet (say no more) så jag hoppas jag kan hitta tillbaka till stilen som en gång var.
    Hittade inte din blogg Generad
Svar på tråden Vita tråden del 8