• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Truffles
    Beatrize74 skrev 2008-05-03 21:02:33 följande:
    Vad härligt ni tjejer verkar ha haft. Jag blir riktigt avundsjuk. Här tillbringade vi dito fredag på akuten, ev. hjärtinfarkt hos maken, men vi fick åka hem efter diverse prover. Skönt det. Nu får vi helgen för oss själva. Barnen åkte med sin farmor och farfar till sina kusiner för att vi skulle få lite välbehövd vila. Maken behöver känna att han får jobba undan i sin egen takt med utbyggnationen.Jag behöver SKAPA! Jag går under annars känner jag, så det blev en superbra lösning.
    Oj, hoppas maken mår bättre.
  • juliah

Men knyttis då, vilken underbar shopping! Fantastiska saker du fått, det kommer att bli så fint! Fanns möblerna att beställa alltså? Är så sugen på matbordet.

Bea, oj så hemskt. Hur mår maken just nu?

• knyttis

Julia, man behövde knappt beställa, tänka sig! Har du besökt affärn i Orminge? Hon som har den är sambo med han som ritat möblerna och nu har tagit över verksamheten. Diskuterade med henne en lång stund, supertrevlig! De ska dra ner på sortimentet, satsa på lite säsongs tillverkning för att hela tiden kunna ha in varor på lager. Så nu fanns allt inne i lager som vi ville ha, skulle ha kunnat levererat nu på en gång. Förutom träsistsstolarna jag ville ha de kommer in i juni. Så de har nog hänt mkt med EV som vi anat. Soffan kommer in i höst - Jipiii! De är så fiiina!

• knyttis

Julia - du kan väl berätta om nått du handlat...är så nyfiken... Maken ville ej åka via Zandvoort efter det andra vi handlat, tyckte det räckte då *Fniss*

• Tjock kulan

Knytis: Ja jag är super nöjd, talrikarna är så vackert krackelerade och porslinet är målat i en ljuvlig blålila ton. Det tråkiga var att där fanns 5 flata o 6 djupa som jag köpte, frågade om jag kunde få en papperspåse att ta det i men fick det i en pappkartong som efter 4 steg brast i botten så 3 flata talrikar gick i kras. Det var så jag ville gråta när det hände, tanten ville kompensera med tre nya av annan sort o de e ju gulligt men inte samma sak då det är annat porslin . Ja ja ännu en anledning att gå på fler loppisar

Bea: Fy vad hemskt, var det stressen nu pga bygget?

• Beatrize74

Truffles, Juliah och Tjockkulan!

Tack för er varma omtanke!

Vi vet faktiskt inte vad smärtorna beror på. Muskelinflammtion? Psykiskt? Begynnande hjärinfarkt (något som finns ärftligt i hela hans släkt).

Han har mått bra idag i alla fall. Lagt primer på golvet och bara njutit av lugnet medan det torkat. Sedan har han grillat hamburgare och tagit en öl. Bara varvat ner. Hoppas inte det återkommer bara. Jag blir så orolig!

• knyttis
    Tjock kulan skrev 2008-05-03 21:51:55 följande:
    Knytis: Ja jag är super nöjd, talrikarna är så vackert krackelerade och porslinet är målat i en ljuvlig blålila ton. Det tråkiga var att där fanns 5 flata o 6 djupa som jag köpte, frågade om jag kunde få en papperspåse att ta det i men fick det i en pappkartong som efter 4 steg brast i botten så 3 flata talrikar gick i kras. Det var så jag ville gråta när det hände, tanten ville kompensera med tre nya av annan sort o de e ju gulligt men inte samma sak då det är annat porslin . Ja ja ännu en anledning att gå på fler loppisar Bea: Fy vad hemskt, var det stressen nu pga bygget?
    Vilken otur! Inga lådor mera för din del...
  • juliah
    Beatrize74 skrev 2008-05-03 21:59:20 följande:
    Truffles, Juliah och Tjockkulan!Tack för er varma omtanke!Vi vet faktiskt inte vad smärtorna beror på. Muskelinflammtion? Psykiskt? Begynnande hjärinfarkt (något som finns ärftligt i hela hans släkt).Han har mått bra idag i alla fall. Lagt primer på golvet och bara njutit av lugnet medan det torkat. Sedan har han grillat hamburgare och tagit en öl. Bara varvat ner. Hoppas inte det återkommer bara. Jag blir så orolig!

Jag förstår verkligen att du blir orolig. Hoppas att han slipper bli sämre och att han vilar och gör det som han mår bra av nu.

knyttis, jag har köpt 4 st lexingtonörngott och ett påslakan, ett skrin i betong, ett GG kuddfodral och förvaringslåda, en herrans massa ricemuggar, skålar, lådor, mailegkanin, kläder till barnen, en vas, burkar, garn från stoff och stil, handukar från ilva. Myyys!

• knyttis
    Beatrize74 skrev 2008-05-03 21:59:20 följande:
    Truffles, Juliah och Tjockkulan!Tack för er varma omtanke!Vi vet faktiskt inte vad smärtorna beror på. Muskelinflammtion? Psykiskt? Begynnande hjärinfarkt (något som finns ärftligt i hela hans släkt).Han har mått bra idag i alla fall. Lagt primer på golvet och bara njutit av lugnet medan det torkat. Sedan har han grillat hamburgare och tagit en öl. Bara varvat ner. Hoppas inte det återkommer bara. Jag blir så orolig!
    Kramar om!
Svar på tråden Vita tråden del 8