• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Peak
    Truffles skrev 2008-05-02 14:56:11 följande:
    Peak, har idag länkat till dig i bloggen, visat på olika inspirationskällor till vårt kök. medvitaknutarpalandet.blogspot.com/2008/05/in...
    Oj vad kul! Tack (måste nog ta en ny bild, kolla in fläkten )
    Kaktus76 skrev 2008-05-02 14:24:41 följande:
    Ja drömma är ju inte helt fel....har också en dröm om att öppna en inredningsaffär här på gården i vårt uthus....men det tar nog stopp just där vid att  drömma  Men som du skrev,man kanske ska kila iväg och köpa en lott2 små nya inlägg i min blogg förresten. Välkomna in!!www.nutresnartfyra.blogspot.com
    Men kan du inte köra på då? Jag tror på dig! Och dessutom inga dyra lokalhyror! Saker kan man alltid bli av med på ett eller annat sätt om det inte funkar!
    LinaoMatilda skrev 2008-05-02 19:47:37 följande:
    Peak: Vilken fin butikslokal! Kan tänka mig den full av härlig inredning, eller barnkläder!
    jo den är rätt bra som butikslokal, men nackdelen är att den inte ligger "mitt på stan" min sambo tycker den är "för långt bort" men jag tänker att söker man ngt speciellt så kan man ta sig en bit...rätt/fel?
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • mimmi006

Hej! Är helt slut efter en fantastisk resa till Skåne, hjälp vilket tempo vi har hållt.
    Otroligt häftigt att se alla i aktion och att få besöka superfina hem!
    Jag känner mig så inspirerad och... trött !!!

Enji- det var synd att du inte var med igår, men det var ett galet race! Tycker du gjorde rätt att stanna hemma, vi får göra det fler gånger

MM- du var tuffast av oss alla! Varför var jag Green Gate? Prickig och blommig eller? *asg*

• MildaMaränger
    mimmi006 skrev 2008-05-03 16:00:45 följande:
    Hej! Är helt slut efter en fantastisk resa till Skåne, hjälp vilket tempo vi har hållt.Otroligt häftigt att se alla i aktion och att få besöka superfina hem! Jag känner mig så inspirerad och... trött !!!Enji- det var synd att du inte var med igår, men det var ett galet race! Tycker du gjorde rätt att stanna hemma, vi får göra det fler gånger MM- du var tuffast av oss alla! Varför var jag Green Gate? Prickig och blommig eller? *asg*
    glad som en prick!!!
  • Peak
    MildaMaränger - Såg de fina barnstolarna i din blogg! Vart har du fått tag i dem?

Och någon som har sett pinnstolar för barn att köpa någonstans?

Eller trästolar, omålade billiga, tänkte måla dem och piffa till dem, men stolarna får inte vara så dyra, hittar på sidor på nätet för typ 300 kr och IKEA verkar inte ha några bra!?
    ♥ Lowe mitt allt ♥
  • Videli

Hej hopp, nu har jag oxå hittat hit...

Ååå vad kul det lät med er resa till danmark, vart var ni och vad shoppade ni?

Sist jag var i danmark var en Gråterresa, bråkade med min förra pojkvän hela resan. Hahahaha och hem kom jag med en CYKEL

Är så less idag, har hittat en jättefin soffa på blocket som vi ev skulle hämta idag och så hör inte säljaren av sig, suck

• LinaoMatilda

Låter som att ni haft en jättelyckad resa till skåne och danmnark! Ser framemot alla bilder på er shopping och så ser jag framemot träffen i sthlm.

Peak: Det beror ju lite på hur mycket utanför lokalen är. Och finns det andra butiker brevid? Men visst är det så att man letar sig till en butik om man vet att den finns och att den säljer det jag är ute efter.

Videli: Så synd med soffan, men de kanske har fått förhinder bara och hör av sig senare?

• Videli

LinaoMatilda,

Jaaa vi får hoppas det, bara dom inte sålt den till någon annan nu.
    Det var ju så synd oxå för den fanns i nyköping och min man är där idag, så det hade ju varit kalas om vi kunde ha hämtat den idag.
    För IKEA vill nog ha tillbaka sina soffor snart, annars får vi väl inte lämna tillbaka dom. Och på torsdag åker vi till grekland... Hua, hur ska vi hinna allt

Idag har jag i alla fall shoppat, eller bestället en jättefin sittdyna till Vide´s UJ vagn, med ett Marimekkotyg Hittade precis en sån haklapp i förrgår, hur nu dom två ska kunna matcha ihop, vagn och haklapp Fundersam Hahhahahahahah

• Himmelbit

Hej på er!

Även jag är extremt nöjd efter toppendagar i Skåne och Danmark!! Ett stort tack till Jea och Sylt för ALLT!!! Sååå roligt att få träffa de andra och att se Jeas och Sylts otroligt mysiga hem!

MildaMaränger skrev 2008-05-03 10:51:19 följande:
    Hej hopp!vilken shoppingtur! Tack Jea och syltan för att ni styrt upp resan så bra.. det känns som att jag har festat i flera dygn haha. Det blev en heeeeeeeeeel del shoppat. Det kommer väl att dyka upp en massa snyggt i bloggarna.... Idag ska jag njuta lite i trädgården och baaaaaaaaaara slappa!! Av denna resan har jag lärt mig attJea är galenSyltan har den snyggaste hemmet jag varit iMimmi är Green gate fast i människoformJulia lika som jag ( tänker massor innan shopping men ändå med ångest)och att himmelbit är den största shopaholicsen av oss allaOCHatt danskarna är dumma i huvudet haha... iaf när det gäller pizza
    Vad säger du?! Jag köpte väl nästan inget ?! OskyldigFlört

Nu ska jag gosa med min lille plutt så "ses" vi lite senare!

Kramar!!
Svar på tråden Vita tråden del 8