• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Camilla R
    knyttis skrev 2008-05-03 21:17:26 följande:
    Julia, man behövde knappt beställa, tänka sig! Har du besökt affärn i Orminge? Hon som har den är sambo med han som ritat möblerna och nu har tagit över verksamheten. Diskuterade med henne en lång stund, supertrevlig! De ska dra ner på sortimentet, satsa på lite säsongs tillverkning för att hela tiden kunna ha in varor på lager. Så nu fanns allt inne i lager som vi ville ha, skulle ha kunnat levererat nu på en gång. Förutom träsistsstolarna jag ville ha de kommer in i juni. Så de har nog hänt mkt med EV som vi anat. Soffan kommer in i höst - Jipiii! De är så fiiina!
    Åh, vad härligt... Jag tänkte försöka sukta till mig skänken och få sambon att förstå att den är lika fin som jag tycker. För vår del är det ju dessutom nära (typ 1½ -2 km) -behöver jag säga att han avskyr shopping..
  • JeaJea
    Surfturf skrev 2008-05-04 18:27:44 följande:
    Hej, hej,antar att ni som varit ute och rest haft det underbart?Skicka precis ut ett vita hem mail, men undrar om jag gjorde rätt???Kan ngn bara kolla om dom fick "Himla"mailet??
    jodå det har kommit, 2 gånger för vi fick det av någon annan också.
    läska oss bara
  • Peak

igår fick jag för mig att jag skulle köpa medicinlådan på Clas Ohlsson - och då var den ju slut Nån som sett en liknande på annat ställe?

Hittade en idag i en butik som jag tror heter Lågprismagasinet, men det var rött lock...nja det var inte kärlek vid första ögonkastet iaf - de hade en del Aldrig varit inne där innan! Hittade påslakan med stjärnor och en sådan tvättmedelshink med skopa som visades upp häromdagen, vit med ljusgrå text Laundry. Ska lägga upp i bloggen nån dag...orkar inte ikväll! Och har ingen gardin/markis i arb rummet så jag har solen rakt i skärmen!

Nu har jag också varit och fotat huset med den fina gröna färgen...hehe undrar om de såg mig Cool kan nog lägga in nån bild här imorgon nu ska jag slänga mig i soffan - har gått 17500 steg än så länge idag!!

♥ Lowe mitt allt ♥
  • Tjock kulan

Tjenixen
    Underbart väder, har grundmålat fynden som jag gjorde på auktionen igår i vackra vädret, hoppas på bra väder imorgon med så jag blir klar med målningen och kan börja sätt upp på väggarna i hallen.
    Nu ska jag läsa bakåt o se vad ni haft för er idag, kan tänka mig att det varit mycket prat om danmarks gängets shopping fynd

• MildaMaränger
    Himmelbit skrev 2008-05-04 20:27:53 följande:
    Hej på er!Idag visar jag liiite shopping - fynd från första affären som vi var i. Jag portionerar lite varje dag så att ni inte blir helt skrämda.. njutensmula.blogspot.com/
    åååååååååå jag längtar tillbaka!!!
  • malins79

God kväll!

Hoppas helgen varit bra för er alla!

Själv har jag haft en mysig helg tillsammans med familjen i svärisarnas sommarhus.

• Himmelbit
    MildaMaränger skrev 2008-05-04 20:32:34 följande:
    åååååååååå jag längtar tillbaka!!!
    Vi får göra om det igen! Tråkigt att du inte kan följa med på Sthlms-träffen!! Men du får ju mysa på annat håll då .
Svar på tråden Vita tråden del 8