Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-21 10:08:53 följande:
    Vi har köpt ett begagnat IKEA skåp i massiv trä som är vitlaserat (det var det när första ägaren köpte det på IKEA).Vi tycker att färgen snarare är aprikos än vit och skulle vilja få den mer vit, men inte helvit och gärna lite sliten look på skåpet. Hur gör man??Hjälp!Kan jag bara slipa av ytan lätt och sen vitlasera på?Ska man rolla på lasyrfärgen eller ska man penselmåla?Måste man tvätta innan?Och hur får man till Shabby Chic looken?
    Jag kan inte något bra knep på hur man gör möbler lite shabby, men de är väldigt duktiga på det i shabby-tråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31372057.html

Lycka till

Lasseliten: Så söt pres-bild. Kul att ni hade en trevlig midsommar!
  • LinaoMatilda
    Peak skrev 2008-06-21 18:51:01 följande:
    Någon som vet vart jag kan hitta typsnittet "ambassador" gratis?Hittar det inte....
    Fint typsnitt men verkar inte finnas gratis.
  • LinaoMatilda

Hej på er!

Videli: Vi har målade tägolv, iofs inte vita utan ljusgråa. Men jag tycker det är fint med målat och tycker ni ska måla vitt.

Anton: Jag röstar också för att måla vitt. Det är fint med grått också men skulle nog bli ännu snyggare som vitt.

Clara: Jag har en liten hylla med spegel ovanför i vår hall. smattochgotthoslina.blogspot.com/2008/01/nytt-i-hallen.html Jag har tänkt att jag ska köpa den HD spegeln när jag har råd. Den du fick tips om i tidigare inlägg alltså

• LinaoMatilda
    mammaninna skrev 2008-06-21 22:44:58 följande:
    kan nån svara på detta? tror ni att man kan göra egna väggord shabloner eller är det jättesvårt att få det bra? ska skriva nåt i hallen och vad ska jag välja...?
    Jag skulle nog kalkera över ordet till väggen istället för att använda shablon.
  • LinaoMatilda
    mammaninna skrev 2008-06-21 22:49:17 följande:
    hur då? *känner mig korkad men skyller på amningen*
    Så du får texten på väggen, konturerna alltså. Hihi jag är för trött för att förklara på ett smart sätt. Vet du såna där mörkblå papper som man använde mer förut. Lägger man ett sådan under det pappret man skriver på så kopieras texten till ett papper under. Så skulle du göra på väggen... hängde du med?
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-21 22:49:32 följande:
    LinaoMatilda: Jättefint!Varifrån kommer hyllan och spegeln?Tråden: Finns det någon som har bild/mått/pris på indiskas tavellist?
    Tack Spegeln är ett gammal auktionsfynd. Den är eg. inte så fin, ser mest ut som en tavelram med spegel Hyllan är nog nordhjem tror jag. Köpte den i en butik här i Finland men det är danskt märke.
Svar på tråden Vita tråden del 8