Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita tråden del 8

Det ljuva livet skrev 2008-07-13 20:36:01 följande:
    Jag hoppas på det, velar mellan en stor låg och en stor hög. Vi förlorar allt ljus ner i gästrummet i källaren med en hög, men det är ju skönt att slippa passa eventuella småbarn. Bygger man en hög kan man stänga igen med en grind och ändå ha låta barnen vara ute på altanen. *typ rastgård*Vill ni se mitt senaste måleriprojekt?Iinte till mig denna gången heller, men fint ändå.
    Rastgård låter ju toppen Ja jag vill gärna se ditt projekt!

Jag har också ett nytt projekt. Vi haf fått en gammal pulpet. En sådan med två platser. Den är i bra skick förutom att färgen har flagnat och det är en massa klistermärken på den Ska bara skrapa slipa och måla så är den tip top!
  • LinaoMatilda
    Cherrys skrev 2008-07-13 20:42:31 följande:
    Hej på er alla! Tack för alla underbara inspirerande bloggar!Man blir så glad av alla vackra bilder. Nu undrar jag, vad använder ni för färg när ni målar om era möbler?
    Jag använder lite olika beroende på möbel. Om det är ett bord som används mycket och som jag vill kunna torka av som t.ex. vårt vardagsrumsbord målade jag med oljefärg. Annars en matt vattenbaserad färg, eller halvmatt.
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2008-07-13 20:44:43 följande:
    Lina - mysigt med pulpeten, har du bild?
    Nej tyvärr, men kan ta imorgon.

DLL: Ja det är kul för barnen och trevligt för mig också, men av olika orsaker
  • LinaoMatilda
    Nattönskan skrev 2008-07-13 20:46:43 följande:
    Jag måste se om ni kan hjälpa mig. Har settat ett par kvällar o letat efter en blogg som har ett rum för en tjej som hon gör om från flickigt rosa till lite mer svarta detaljer. Jag har letat o letat men hittar den verkligen inte. Är det någon som har en aning om vilken blogg det kan vara? Ha det så bra!
    nej tyvärr.
  • LinaoMatilda

Hej på er!

Bea: Kul att du får sälja så mycket, förstår det då dina saker är så fina!

Vanilj: Oj vilket handarbete. Hur lång tid tror du det tar för dig? Nu blev jag lite sugen jag också

Lasseliten: Fint fynd!

Videli: Så fina saker du hittar! Blocket är ett riktigt fyndställe! Bättre än tradera tror jag, där är ju sakerna längre tid ute så fler hinner se och bjuda.

Vad har ni för kylskåp? Vet ni något märke som är bra eller dåligt?

• LinaoMatilda

Himmelbit: Ok, tack. Bra att veta. Vi ska inte ha något speciellt heller, inte råd med SMEG tyvärr. Undrar om de (som allt annat) också är billigare i Sverige. Har börjat om från början med shoppen Fick inte det som jag ville så jag började om. Men jag har börjat lägga upp bilder på varorna nu, så snart så

• LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2008-07-14 20:04:15 följande:
    Hm, jag har en strak känsla att den var fin förut också... ska bli väldigt roligt att se slutprodukten!
    hihi tack, men det blir bättre nu
  • LinaoMatilda
    knyttis skrev 2008-07-15 23:48:27 följande:
    Godafton!Kommer vara datorlös nu ett tag framöver, lite semester skall de bli! Reser till Finland, sommarstugan och våra föräldrar. Skall bli så skönt. Hoppas på vackert väder, ljumma lätta vindar, god mat (finsk korv ) och trevligt sällskap. Känner mig lite orolig, för idag har jag igen haft molande värk i korsryggen i flere timmar. Får se när denna baby tänker komma? Ordnar så ni får veta om det händer ngt de närmaste veckorna!LCroft - Synd med jobbet, men som du&maken tänkt så ordnar det sig! Jag är övertygad! Kram! Otroligt tragiskt angående grannen!MiaMariah - Grattis till vinsten!Lasse - Lät mysigt med världens bästa lillasyster! Kajsa - Roligt med nya tyger, nu kommer du sy massa fint! Sommarhälsning och kram från mig
    God morgon!

Knyttis: Hoppas ni får en skön semester! Och att bebisen stannar i magen ännu ett tag

LCroft: Så synd med jobbet! Det löser sig säkert. Kram

Videli: Gillade den öppna spisen. Om du vill ha panel i köket vid diskhon kanske du kan lägga en glasskiva för?

MiaM: Du är en riktig turgumma Grattis till vinsten!
  • LinaoMatilda
    JagOchHan skrev 2008-07-16 08:21:45 följande:
    Godmorgon i tråden.Grattis till alla vinster nu det sista. Oturen har visst besökt tråden oxå. Fy vad trist. Skönt dock att ni alla mår bra på sitt sätt.Här läser jag ju och vill vara mer aktiv men känner att jag inte har så mycket att ge/säga.Här hemma har gubbens semester börjat, Och vi står i full fart med att stänga ihop våran trappa. Började i går och blir nog klara idag sen ska stegen målas oxå. MEN en fråga. Ni som målat trappor.När målade ni trappstegen? Jag vill försöka rädda trappan från så mycket smuts som möjligt. Är det bäst att måla stegen på kvällen innan man går och sover eller hur gjorde ni??Har ju både barn och katter. Låste ni in katterna tills stegen var torra? 1000 frågor.
    Nu har inte jag målat någon trappa. Men tänkte säga mina tankar om det iaf Om ni behöver använda trappan kan ni måla varannat steg först och så följande dag resterande steg. Låter vettigt att måla på kvällen och att låsa in katterna skulle jag absolut göra
Svar på tråden Vita tråden del 8