• LCroft

Vita tråden del 8

L iindaa skrev 2008-06-13 19:14:41 följande:
    Tyckte jag hade sett dig i österbottniska tråden
    Jo det stämmer, har inte mer så mycket tid att sitta framför datorn hemma att man hänger inte med på samma sätt i nån tråd mer.

Nu överger jag er igen, vi ska i bastu

Ha det bra vänner!
  • LCroft

Godmorgon!

Jag funderar faktiskt på att bli fotbollsstjärna! Få massa betalt för att skjuta en boll förbi ett enormt mål? Hur svårt kan det bli? FörvånadFlörtSkrattande

Juliah: Du ska se att det ordnar sig på bästa sätt för er till hösten, men man blir ju alltid så velig när man ska göra stora beslut.

Vi har sagt upp Idas dagisplats, så nu har hon bara 2 dagar kvar. Sen ska hon börja vara hemma med farmor. Farmor som är gammal dagmamma är underbar och hittar på så mycket roligt hela tiden så jag tror inte att Ida ska få lång tid fast hon är ensam där, sen finns ju parken och öppna förskolan att gå till med.

Äntligen skiner solan här! Vi har gjort nytt staket på altanen och igår fick jag äntligen målat det klart. Ida sover än, vet inte vad hon fått för vanor som sover halva dagen? Men bara hon vaknar ska vi ut och slipa trädgårdsmöblerna. Vill ha allt klart tills min enormt långa semester börjar

Ja och juliah, kommer du ihåg mina funderingar om köket och puts för snart ett år sedan? Trägen vinner, nu har vi puts mellan köksskåpen, teglet är borta *andas fritt igen* Nu ska bara listerna bytas ut och ja, en hel del blir det väl än innan jag är nöjd, men det stora hindret är överkommet (=mannen)

• LCroft

juliah:

Vi valde bort förskolan efter många om och men, farmor bestämde sig för att sluta jobba själv men ville så gärna ha Ida hos sig. Till först tvekade jag massor, hon är på en syskongrupp och skulle ha fått gå kvar på samma ställe tills hon fyller 6 år. Men så kom vi fram till att eftersom hon ännu är rätt liten, bara 2 år, så behöver hon inte kompisarna på det sättet som äldre barn gör. Sen är hon ju ungefär bara 12-13 dagar i månaden på dagis vilket gör att hon kommer aldrig riktigt in i gruppen ordentligt, men mannen skiftar och vi vill ha henne hemma så mycket som möjligt.

Det tyngsta avgörandet för vår del var nog det att vi tyckte att för vår del är det viktigaste att både vi och Ida känner sig trygg och älskad var hon är. Trygg tror jag nog iofs att hon är på dagis med, men tryggheten att få vara med en farmor som faktiskt älskar en och har tid att sitta och läsa böcker i gungstolen, ta med en på picnic till parken för att leka med andra barn och hinner gosa så mycket som man bara själv vill med en, det finns inte på dagis. Tids nog hinner hon sen vara på dagis, nu ska hon få njuta av att vara Ida inte bara en i gruppen.

Nu låter jag ju väldigt negativ till förskola, men det är jag inte egentligen. Men vid oss var det dessa tankar som gjorde att vi valde som vi gjorde. Och eftersom jag och min svärmor kommer väldigt väl överens, har samma regler för barnen och respekterar varann, så har det alltid gått bra. Och det tror jag att det gör i fortsättningen också.

Ida hade jättebra "tanter" men jag kände aldrig att hon skulle faktiskt ha fått nåt ordentligt band till nån av dem, ingen som hon tydde sig helt och hållet till. Helt glad över att få fara till dagis men så lycklig som hon är när hon får vara hemma med mig eller sin pappa, eller sin älskade farmor är hon inte.

Oj, så långt det blev Svammel, svammel...

• LCroft

juliah: Det tror jag med att Ida blir, eller hon är ju det redan men att hon får fortsätta vara det

Jag har ju aldrig jobbat heltid tidigare under alla dessa år vi haft barn, men när det här jobbet mer eller mindre föll över mig kände jag att jag inte kunde tacka nej. Och jag trivs med att jobba, men visst saknar jag många gånger mina och Idas dagar här hemma. Men jag vet också hur roligt hon har det med pappa här hemma, nog jag som mer är avis på allt roligt de gör på dagarna Och att hon nu får de dagar vi båda jobbar vara hemma hos farmor är ju nästan som att vara hemma här. Farmor har inskaffat bilstol och cyckelstol så att de kan röra på sig mer. Jag måste godkänna att jag är så lättad över att det känns som allt löst sig på bästa sätt nu.

• LCroft

Underbara bilder i era bloggar och vilken söt liten goding

Min tidsplan på allt som skulle göras sprack under helgen redan igår när det började regna, men det gör inget har haft en härlig helg ändå Idag var vi och uppvaktade min pappa till deras sommarstuga och sen har vi myst här inne jag och barnen, mannen jobbar, har suttit framför brasan och virkat, bara njutit av att höra på när barnen leker tillsammans alla tre

• LCroft

Glad midsommar till er alla

Sen vill jag dela ut lite värmande och tröstande kramar till er som behöver (har skummat lite bakåt och sett att åtminstone Bea, Knyttis och Numberone har det jobbigt)

Numberone vill jag gratulera till sin efterlängtade lilla goding! Och sänder så många värmande tankar till er som det bara går, jag vet hur det känns när de små liven har det jobbigt i början! Hoppas ni nu får mysa med er lilla

Själv ska jag städa nu, ja på midsommar, våra stora barn har övergett oss och åkt iväg med farmor och farfar en sväng, mannen på jobb så bara jag och Ida hemma och det regnar ute. Passar bra att städa lite då

• LCroft

Fluffis kommer ihåg dina saker när du tidigare visade bild på dem, kommer att bli så fina!

juliah vilket härligt bord du hade fyndat.

Rolig semester eller? Regnar och Ida har feber, tredje dagen idag. Ger man inte febernedsättande så är det över 40 grader, ja eller dit stiger det ändå efter några timmar fast man gett febernedsättande. Känner mig allt riktigt grinig, har man bara en vecka semester hade man ju gärna velat göra nåt alla tillsammans inte bara sitta inne. Det var väl det sista vi fick från dagiset nu innan hon slutade Fundersam Missförstå mig rätt, jag tycker verkligen synd om lilla fröken min, men egoisten i mig tycker det är för j*kligt.. Hade planerat in en del roliga saker som även de äldre barnen sett framemot men vad kan man? Hoppas hon snart är frisk igen!

• LCroft

Grattis LoM! Så roligt Men nu får du berätta liiite mer Vilka märken, vilken är affären osv, så jag kan färdigt tänka ut vad jag ska handla sen

• LCroft
    LinaoMatilda skrev 2008-06-23 17:35:01 följande:
    LCroft: hihi ja det är jätte kul och spännande! Hon säljer för tillfället miljögården, Ib laursen och några andra danska märken i affären. Vi ska uppdatera lagret lite och ta in lite nya märken efter mina rekommendationer Så ska vi på mässan i Helsingfors sen också.
    Låter finemang! Finns många märken som man inte hittar på nätet hur man än söker, åtminstone här i Finland! Underbart att det äntligen öppnas en sån

Jag är glad, Ida äter äntligen! Lite grillad korv Hon har totalt vägrat att äta på 3 dagar. Det enda som man fått i lurat henne har varit coca cola, hälsosamt? Men ärligt sagt så har jag struntat i det så länge hon har druckit! Kan säga att de äldre syskonen har tyckt att det varit lite orättvist *skratt* Lördag dricks det cola på annars, men är man sjuk så kan mamma ändra på reglerna
Svar på tråden Vita tråden del 8