• LCroft

Vita tråden del 8

Sitter här och ångrar att jag inte kommer på träffen Fundersam Nu hade det verkligen behövts att få åka iväg och träffa en massa trevliga människor. Men så kommer mitt dåliga samvete och säger att jag inte kan åka iväg när jag har så lite semester i sommar och behöver sätta den tiden på barnen. Mannen sa faktiskt igår att varför åker du inte iväg till Helsingfors och shoppar i ett par dagar, ensam, gör något för dig själv medd. Kanske det syns utåt att jag inte varit så munter

Har varit så stressigt i några veckor både hemma och på jobbet och sen har jag gjort upp en massa planer på vad vi ska göra och så föll allt platt i golvet när Ida blev sjuk. Misstänker det är jag som har svårt att varva ner efter att gått som en maskin en tid

Hoppas vädret är på er sida och att ni får det riktigt mysigt på er träff!

Sen såg jag en massa fina bilder, Mia, Kajsa och i några bloggar.

Nu ska jag strax gå och väcka Ida, hoppas, hoppas hon är frisk igen!!

• LCroft

Gullet dig LoM  Men mitt dåliga samvete säger tyvärr nej... *snyft* Hade jag haft en vecka till semester hade jag kommit. Men en ynka vecka går så fort och sen är jag tillbaka på jobb igen. Men nästa gång ni ordnar träff, då ska jag försöka komma med Skrattande

• LCroft

Ska strax läsa tillbaka lite, är helt slut! Kom för en liten stund sedan hem från sjukhuset med Ida, åkte in igår när hennes feber inte vill ge med sig och hamnade direkt till barnavdelningen i dropp, lilla gumman har urinvägsinfektion. Så nu får hon antibiotika i.v, 3 gånger i dygnet ska vi dit och få medicin nu i några dagar. Men sömnen har det inte varit mycket av denna natt, behövde ju givetvis få kissprov av henne och typiskt nog så höll hon emot, kissade inget från mellan 11 och 23, sen kom det så svämmade över i sängen nästan Men det andra provet fick vi först kl 2 i natt, sen var vi vakna till nästan halv 4 och så kom laboratoriet och väckte oss 7... Huvudsaken att hon blir frisk igen!

• LCroft

Tack snälla ni

Videli: Så underbar hall!

Kajsa: Vill också shoppa kläder

Vet att UVI inte är att leka med, dessutom har vi tyvärr "släktfel", mormor har kronisk UVI, min moster har haft jätteproblem med njurarna som liten, jag själv har stundom också väldiga besvär med UVI som klättrar upp i njurarna innan jag märker det så det känns verkligen surt att liten nu ska behöva dras med samma problem. Men jag är glad att de kollar upp så noga och verkligen undersöker henne. Har fått tid till UL för njurarna den 17:e juli, tills dess kommer hon att ha medicin på. Och om det då visar nåt speciellt blir hon remitterad till ett större sjukhus var det görs noggrannare undersökningar. Hoppas på det bästa. Och hon är så duktig, var nyss och gav henne mera medicin och hon sitter så snällt och håller fram handen när de ska ge henne medicinen i kanylen.

Nu ska vi försöka vila en stund, så trött att det bara snurrar i huvudet. Grillkåtan är färdigmålad och blev så fräsch, ska ta bilder bara jag orkar. Har köpt nya dynor dit, nu är det bara mattor på golvet som fattas. Känns inte alls som en hemsk grillkåta mera utan lite blandning med lusthus faktiskt

• LCroft
    DLL: Vilken smart idé med tyg som elementskydd, tyvärr kan vi nog inte ha det som har elelement. Ei saa peittää serru

Videli: Grattis till försäljningen! Det gick fort men jag är inte förvånad, så fin lägenhet som ni har!

Mia: Onödig och dum kommentar, men du vet att du har en underbar blogg! Kram gumman!

Hmm.... Mitt minne börjar ta slut...

Ja, jag ska ännu vara en glädjedödare, vet du om Trollens mamma att Zinna säljer Pappelina mattor? Så om jag vore du skulle jag försöka sälja den du nu köpt på huuto och åka till Kokkola. Sen säljer ju Koti idea Horredesmattor..

Ida fick bort sin kanyl redan idag, jag är så glad, så glad Ingen feber mer och hon är sig själv igen, går omkring och sjunger och leker för fulla muggar  Nu får vi ta medicinen hemma istället och det gör vi så gärna så.

Har hittat en underbar vedkorg idag, tills vidare ska den vara i grillkåtan, som jag för övrigt sydde gardiner till igår, så nu är den klar! Men till vintern ska jag ta in korgen i köket istället. Ska visa bild när jag kommit mig för att tömma minneskortet i kameran så jag kan ta fler bilder...
  • LCroft

Trollens mamma: Jag vet faktiskt inte vad de kostar.

Anton: Vilket drömsovrum! Jag är kär

mimmi: Underbar gungsoffa, sån skulle jag inte tacka nej till

Ha så roligt på träffen imorgon alla!

• LCroft

Videli var det inte Rori?

Hmm... nu blev jag ju osäker, eller var det t.o.m jag? Vänta nu, påminn mig lite, var är det som dina släktingar bor?

Svar på tråden Vita tråden del 8