Inlägg från: Hanna E |Visa alla inlägg
  • Hanna E

Vita tråden del 8

MJO, får hålla med MiaMariah, det bästa är att ta ett rum i taget! När vi flyttade in i huset innan jul så köpte jag på mig en massa "plock", kuddfodral osv, utan att ha helhetsbilden klar för mig. Sedan när jag bott in mig i huset och bestämt mig för hur det skulle vara passade piffet inte in längre!

Tilde blir storasyster i Juli -08!
  • Hanna E

Ja, tack Ankmor!  Att någon förstod det med min usla beskrivning, ska nog vara denna tråden för att lyckas med detGlad

• Hanna E
    tjenixen skrev 2008-06-27 14:19:05 följande:
    Åh, vad jag älskar att läsa bloggar om inredning. Läser och läser och får så mycket inspiration och vissa bitar kopierar jag och gör min egen variant av och annat lägger jag i min "minnesmapp" för att ev inhämta inspiration från senare. Jag antecknar och ritar skisser omvartannat. Men något som jag kan sakna lite ibland är att få se rummen i helhet. Oftast visas bara vissa detaljer från ett rum men jag är även intresserad av att se hur möblering och själva rummet ser ut i helhet med. Någon mer som är som jag som vill se allt eller ni kanske är nöjda med detaljbilder?
    Håller verkligen med! Vill också se helheten, får mkt mer inspiration då!
  • Hanna E
    Tjock kulan skrev 2008-06-27 20:27:14 följande:
    Hajsan tjejerHoppas ni haft det bra, själv har jag jobbat natt och inte haft möjlighet att följa alla era upptåg och fynd som ni gör här in tråden titt som tätt HannaE: Fiiint litet skåp, grattis i efterskottJea: Jag flyttar in direkt, vilket hus Kajsa: Grattis, Var hittade du den och vad fick du ge om man får fråga. Jag börjar vela lite ang modell, funderar nu på om jag kanske ska slå till på en Nikon D 60 istället  Till alla inredningsgalna och shoppingstinna Stockholmsressenärer önskar jag er en underbar helg med massor av skratt, god mat och inspirerande inredningssamtal. Hoppas ni får med er en massa fina fynd hem som ni sedan visar i bildtråden
    Tack så mycket!

Och godmorgon på er allihop! Är jag först ut? Måste vara för att alla morgontidiga (Malins, Julia) är på träffen!

Ni som är kvar, vad har ni för projekt idag? Jag hade velat ta mig till Ikea, men frågan är om min stora mage orkar med det.. börjar bli tungt, vaggar framRäcka ut tungan
  • Hanna E

MM; klart att du är på BB om två dagar!SkrattandeFlört

• Hanna E
    MildaMaränger skrev 2008-06-28 16:25:03 följande:
    De är kvar på sjukhuset , på neo. På måndag ska de kolla OM det har blivit några skador och hur omfattande isfåfall.. Jag HOPPAS verkligen att allt är bra!
    Du får hälsa henne, håller också tummarna för att lilla Ellen ska visa sig ha sluppit skador!
    Daggdroppen skrev 2008-06-28 16:10:39 följande:
    Maria: Var det du som skulle få i juli? Ni borde skriva upp er på någon bf lista så man håller ordning på er
    Jag ska ha i Juli med:) Finns det en bf lista?
  • Hanna E

Bea, skönt att kalaset gick bra!

Själv har jag shoppat och möblerat om hela dagen. Var och köpte nya lampor (bla en kökslampa från Markslöjd, ska se om jag kan fota senare), korgar mm.. har sen gjort det mysigt i sovrummet. Nu kan bebis få komma=) Fick faktiskt ner en fåtölj från övervåningen själv, kanske ska få igång detRäcka ut tungan

• Hanna E

Godmorgon!

Tyvärr hjälpte det inte att släpa fåtölj igår;) Magen är kvar även idag. Ska försöka få målat Tildes nya säng idag, regnet öser ner, så då får man passa på!

Väntar med spänning på Stockholmsrapport! Skrattande

Lägger till mig:

Mildamaränger - 30 juni
    Juleja
    Lillafruluva - 16 januari
    anton2005 - 13 juli
    Knyttis
    MariaV
    HannaE - 12 juli

MildaMaränger skrev 2008-06-28 23:08:53 följande:
    har en fråga.... när vattnet går? är det massor??? *nej vattnet har inte gått*
    När vattnet gick med Tilde så var det verkligen massor! Satt på toa och så smällde det som en champangeflaska gick upp.. sen var det blött överallt:) Jag trodde att det skulle vara så att vattnet rann ut och sen var det lugnt, men det kom vatten hela vägen in till bb, så vi hade handukar i hela bilen:)
  • Hanna E

Anton, kram! Snart är det över, bara två veckor idag  *försöker samtidigt peppa mig själv, känner att humöret tryter*

Svar på tråden Vita tråden del 8