Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Vita tråden del 8

Tjock kulan skrev 2008-05-15 22:08:17 följande:

Himmelbit: F*n, känns som att mitt nyckelskåp aldrig kommer att bli klart , får reka i bland släkt o vänner efter en skrivare.Kajsa: Trist med lillan men försök ändå sova det lilla du kan, ja stolarna fanns i vitt.
    Ska du slå till? Man vågar ju knappt köpa från såna billighetsaffärer längre efter allt man hört om Ellos...
    Har i och för sig en soldäcksstol i modern tappning. Får kanske nöja mig med den ett tag till.

Natti natti!
  • Kajsa 77

mimmi - nej i juni var det tänkt men de flyttar alla op nu...

• Kajsa 77

Tusan också! Vi har haft inbrott i bilen inatt. De har gjort ett hål i dörren och snott Airbagen och GPS:en. F-n också! Sitter hemma och väntar på polisen. Kan inte åka till jobbet...

• Kajsa 77
    knyttis skrev 2008-05-16 08:41:08 följande:
    Kajsa- Vilken otur! Har ej folk annat för sig än att ställa till det för riktigt folk! Kram! Känner med dig och familjen! Hur mår lillan nu? Finns det ngn chans att ni skulle kunna komma in en dag/natt för observation så de skulle se hur de verkligen är?
    [/citat]
    Och så djärva de är, mitt inne i ett villaområde har de röjt runt. Vi är flera med V70 på gatan och alla är drabbade!

Vi får gärna komma in på observation på barnkliniken men de skickar ändå inte till kirurgen så då kan det ju kvitta. Vi ska prata med vår läkare på onsdag och se vad hon säger...
    Tack för omtanken! KRam!
    Vaniljdröm skrev 2008-05-16 08:41:35 följande:
    [citat]
    Godmorgon!Kajsa,Men usch vad trist! Kan man knycka en airbag? Varför gör man det liksom?
    Det är öststatare som gör inbrotten och säljer airbags österut. Jättestort problem i vår stad. När jag ringde polisen imorse så frågade hon direkt om det var på vårt område, för det var tydligen flera som ringt bara idag. Så jag började gå runt i kvarteret och spana på bilar. Väckte grannar med den "goda" nyheten.
  • Kajsa 77
    PD77 skrev 2008-05-16 08:57:10 följande:
    Kajsa 77 skrev 2008-05-16 08:48:05 följande:
    Gu, va tråkigt att höra. Jag blir så arg!!! Ibland undrar jag om det v ar bra att gå med i EU och öppna upp gränserna. Visst, bra på många sett, men som man ser så är det mycket lättare för de kriminella också. Kan de inte bara låta bli andras saker. Vi som jobbar och är hederliga. Det är inte rättvist.
    [/citat]

Ja man blir så trött!!!
    knyttis skrev 2008-05-16 09:00:53 följande:
    [citat]
    Kajsa - Oh my, visste inte jag heller att det gick att knycka airbag... Hoppas ni får bra ersättning!
    PD77- Vad skönt att de inte är hela dagen, du får nog de i ordning under helgen! Ta vara på dig! Jo att maken är borta 2 veckor känns nog i hjärtat, att det dessutom är Kina när de hänt så mkt på senaste... Min mamma kommer hit och umås och avlastar lite så de ska nog gå bra!
    Tydligen så byter de inte ut dörren utan LAGAR hålet! På en realtivt ny V70? Kul! I höstas blev bilen beskjuten med airgun, så vi har flera plåtskador sen innan. Kul att försöka sälja den sen...
  • Kajsa 77

Tjock kulan skrev 2008-05-16 09:23:21 följande:

Kajsa: Usch vad trist blir lika förvånad som de andra, knycka en airbag, ja man lär så länge man lever. Känns så onädigt när sånt händer, och det blir en så stor grej av allt, försäkringsbolag som ska blandas in och på verkan på arbetet osv.Nu ska tvätten hängas upp och picknickkorgen packas, dagen spenderas i Ängelholms hembyggdspark, mysigt ställe med lite djur och cafe. Hoppas ni får en bra dag allesamman, ses sen
    Ja och hur ska man nu ta sig till jobbet. Har 4 mil enkel väg och bil är enda alternativet... *suck*

LÅter som om du kommer få en mysig dag!
  • Kajsa 77
    PD77 skrev 2008-05-16 09:27:23 följande:
    Kajsa 77 skrev 2008-05-16 09:03:58 följande:
    Men gud! Var bor du egentligen? Låter lite våldsamt.
    Vi bor i lilla jönköping, smålands mecka.
  • Kajsa 77
    PD77 skrev 2008-05-16 12:53:03 följande:
    Kajsa, Misak, Lillsyrran:Jättefint nytt i bloggarna! Så kul att titta på lite nyheter.
    TAck!
    Kaktus76 skrev 2008-05-16 14:11:56 följande:
    numberone: JÄTTEFIN pianopall,verkligen! Och brädan likaså!Kajsa: Vad  man blir på dom som inte vet vad som är mitt eller ditt och låter andras saker vara!Så fint alla har gjort i stugor och utomhus,kul med nyheter i bloggarna. Här blir det nu piffning inomhus,ska dammsuga och torka golv innan jag ska hämta sonen.Ha det gött så länge!!
    Mmmm, det blir man...

En bild på mina nya olivträd...
  • Kajsa 77
    LinaoMatilda skrev 2008-05-16 15:49:07 följande:
    Smultron: Nej fyy för ormar. Jätte starkt av dig att boka tid! Ryser bara jag tänker på det.Kajsa: Så fina! Kan de vara ute redan eller lyfter du in dem till natten?
    De klarar 6 minusgrader sa hon på handelsträdgården. Men det undrar jag... Men de klarar sig absolut nu! Här är ju ljummet på nätterna nu. Till vintern ska man ta in dom efter första köldknäppen. De behöver en frostnatt för att blomma nästa år.
    Vaniljdröm skrev 2008-05-16 15:17:35 följande:
    Tjusigt kajsa!Min nya vattenkanna:vaniljdrom.blogspot.com/
    Tack! Jättefin kanna!
    Camilla R skrev 2008-05-16 16:23:22 följande:
    Kajsa 77 skrev 2008-05-16 15:09:32 följande: Åh, så fint!Jag gillar även krukorna! Precis såna som jag letade efter förra året och inte hittade någonstans, har fortsatt jakten i år och det går lika dåligt....
    Jaså är det så svårt att få tag på dom. Ja jag gillar den råa känslan av betong.
Svar på tråden Vita tråden del 8