Inlägg från: livet från ljusa sidan |Visa alla inlägg
  • livet från ljusa sidan

Vita tråden del 8

Godkväll nu har jag läst ikapp!

Har precis kommit hem från en underbar minisemester på orust, vädrets gudar har varit ganska snälla inget regn i alla fall!

Jag är jätteledsen att jag inte kan följa med i helgen men ni får har det underbart och håller med övriga, vill se myyycket bilder sen!!
    Jag är gärna på en träff i gbg, tror novemberlovet är 27okt. Jag fyller den 25:e och det är alltid i anslutning till lovet. Men kan vara veckan innan också...

Här kommer lite kommentarer många sena men jag låg lite efter!

Det ljuva livet: Gud så fint!! Hur har du gjort det elementskyddet?

videli: Grattis!! Så skönt att bli av med lägenheten och skönt att få mer än man vågar hoppas på!

fru puffen: oh my god vilken skillnad!! Blev ju ett helt nytt kök!

camillar: Men man får ju ändå betala returfrakten? Eller det får jag alltid göra när jag skickar tillbaka...

anjo: den fungerade för oss så försök operation övertalning

Bea: Du är ju helt underbar i dina berättelser! Min är likedan...nästan

• livet från ljusa sidan

vanilj: men stackare, usch förstår att det gjorde rejält ont! F*sen att göra så innan semestern!

det ljuva livet: wow lät ju enkelt som en plätt de hänger bara rakt ner som en gardin då ju, vad är vikband?

• livet från ljusa sidan

miamariah: glömde ju av det..... Förstår att det är svårt att inte ta åt sig, men snacka om att den personen inte har ngt liv. Det är så himla lätt att bara sitta hemma bakom datorn och trycka på några knappar och häva ur sig urbota dumma saker...Jag älskar din blogg!!

• livet från ljusa sidan

hanna: förstår vad du menar! nu för tiden känns det som om alla lägenheter och hus som säljs är renoverade och det är ju sällan man håller med om stilen! Men känns varken miljövänligt eller ekonomiskt försvarbart att göra om ngt helt nytt. Men man måste ju trivas! Svår balansgång det där..

• livet från ljusa sidan

den jag vet är i tyg..kanske kan vara något?

www.oskarellen.se/&id=225

oOmejaOo skrev 2008-06-27 17:04:11 följande:
    Måste fråga, för jag har sett att någon här inne har just det jag är ute efter.Min dotter fyller snart sitt första år och jag är i full gång med att köpa saker till hennes nya rum. Det jag är ute efter är en te/matservis som är stickad.Hoppas någon kan hjälpa mig.för övrigt måste jag säga att ni ALLA har helt underbara hem!!
  • livet från ljusa sidan

Jag har alltid använt "billiga" färger, typ rusta ÖoB innan och då vanlig vit halvblank. Men efter tips i tråden så har jag använt fluggers råvita och den är vattenbaserad. Men det är för att jag målar själv med pensel. Om du har tillgång till ett bra rum och ventilation så hade jag tagit oljebaserad? (eller vad det heter) för det håller tydligen litebättre... jag är inget proffs så hoppas du får svar av någon annan också!

Vilmas Mamma skrev 2008-06-27 19:04:48 följande:

Hej på er!Är ofta inne & läser i tråden, men skriver inget själv. Alla ni har underbart fina hem!!Vill gärna ha lite råd ang. vitfärg. Har ett vitrinskåp i furu, som jag bett min käre far sprutmåla. Vilket färg är den bästa?(märke), o vilken vit "nyans" använder ni & är nöjda med?, lack, el. vattenbaserad?Tack på förhand.
  • livet från ljusa sidan

kajsa: åh grattis!! Var det enda skillnaden? Då hade jag också slagit till på en sådan!
    Det var någon som hade tips på att köpa objektiv eller bllixtar av något annat märke som passade men som var lite billigare, vet ni vad jag menar?

Vilket väder här blev! Strålande sol och blå himmel!

• livet från ljusa sidan

kajsa: jag kikade runt och såg att d40 och d60 har olika mycket megapixlar.... vad gör de egentligen och spelar det någon roll? Jag är helt väck med sånt...

• livet från ljusa sidan

videli: vad är det för mirakelfärg?? Säljs det på nätet? Låter till och med som den blir bra..l i n o l j e färg

fluffiga: Jag såg inga soffor?

Mia: Åhh älskar dina skåp!! Fin soffa med

• livet från ljusa sidan

nej såg inga sådan soffor vad jag kan komma ihåg men mitt minne är selektivt Men kikade i galleriet och den första gråa var jättefin!

Bea: jag stödjer mias nominering!

• livet från ljusa sidan

numberone: Stort grattis till lilltjejen!! Stor kram till er och jag tror verkligen att det kommer att gå hur bra som helst, ni verkar har en underbar inställning och två föräldrar som älskar sitt barn är det viktigaste. Hoppas ni får komma hem snart!

Låter som ni har haft det underbart i sthlm! Längtar efter bilder på fina fynd

Glömde lite bort vad jag skulle kommentera mer...

• livet från ljusa sidan

Vi köpte en glasskiva som vi skall ha på skrivbordet för att skydda det och vi köpte det genom en kompis till sambon vars pappa är glasmästare...Det verkar som om han bara har kapat en stor glasskiva och den är jätte vass överallt.... någon som vet om man kan "slipa" ner kanterna med något? Vi sa till och med vad vi skulle ha det till, man undrar hur han har tänkt??

roligt att ni har hittat så mycket fint!

Juliah: Åh kliar det inte i fingrarna att packa upp? Men förstår att du väntar

• livet från ljusa sidan

tack för svaret! Kanske får gå ner till de glasmästarna i stan för det är ju så typiskt när man skall köpa lite billigare genom kompisar så är det från en annan stad.....

Roligt att kalaser gick bra och din son verkar veta hur man agerar bra värd!

Vaniljdröm skrev 2008-06-29 20:34:01 följande:
    livetGlas blir precis så vasst när det kapas manuellt. Vill man ka en mjukare kant (som i clips-ramar t ex) måste glaset kapas med vattenstråle.Det finns en liten särskild slipkudde man kan använda för att slipa av vassa kanter. Tyvärr kar jag ingen aning om vad du hittar en. Men en glasmästare borde ju ha en som du kan låna om inte annat.
  • livet från ljusa sidan

MM: Åhh hoppas det sätter igång nu!! Ananas har jag aldrig hört innan, men det är värt att lägga på minnet när nästa börjar närma sig utgång... Man blir verkligen bebissjuk här inne! Många som väntar och många som fått sina små skatter

Måste bara fråga, hur ofta dammar, damsuger och tvättar ni golven? Känns som jag gör det jämt! Och damsuger gör jag lite varje dag, tvättar golven en gång i veckan
    och dammar ungefär varje dag...

Svar på tråden Vita tråden del 8