• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Vaniljdröm

Fotograf,

Åh så kul med våningen!
    Vilket hiskiligt hus det där. Såg ni den blommiga toastolen

• Fotograf Karlander
    LinaoMatilda skrev 2008-06-21 08:32:35 följande:
    Fotograf: Hjälp! Ja ibland undrar man ju... Kul att ni troligtvis fick våningen, så ni slipper köpa huset
    Hehehe ja
    MiaMariah skrev 2008-06-21 08:36:55 följande:
    Vad härligt!
    Ja det känns underbart....

16-17 fönster som ska ha gardiner o blommor
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Tro på dig Själv-Du är Bra som du är ♥¸.?°´¯) ♥
  • lasseliten

God morgon!

Hoppas att ni alla haft en mysig midsommar!

Vi hade en precis laaagom midsommar. Dans runt midsommarstången, grillning hos vänner och kubbspel....en klassiker Ebbe hade nog världens bästa midsommar. Inte fel att ha fyra kompisar att leka med!

Dags för frukost!

• misak
    Ninizen skrev 2008-06-20 22:39:28 följande:
    Hej hopp!Hoppas alla haft en underbar dag, trots sjuka barn och "hemmafirande". Själv är jag och lilla T nyss hemkommen från firandet hos vänner. Sambon fick faktiskt stanna kvar och fortsätta festa. Snäll jag är va? Lite trött efter att ha jobbat halva dagen cokså idag, det slapp jag inte undan tyvärr.Nu ska jag ta och måla lite på leksakskistan. Har börjat måla med en ny färg. Nordjsövit heter den och är lite mjukare i tonen än Fluggers råvita. Känns bra faktiskt. Bilder kommer senare.Kram Nina
    Spännande att se den färgen från Nordsjö! Det blir nämligen där jag ska köpa färg till mina projekt, eftersom vi har kontakter där.
  • Mammatilltretroll

Vi har köpt ett begagnat IKEA skåp i massiv trä som är vitlaserat (det var det när första ägaren köpte det på IKEA).

Vi tycker att färgen snarare är aprikos än vit och skulle vilja få den mer vit, men inte helvit och gärna lite sliten look på skåpet.
    Hur gör man??

Hjälp!

Kan jag bara slipa av ytan lätt och sen vitlasera på?
    Ska man rolla på lasyrfärgen eller ska man penselmåla?
    Måste man tvätta innan?
    Och hur får man till Shabby Chic looken?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • LinaoMatilda
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-21 10:08:53 följande:
    Vi har köpt ett begagnat IKEA skåp i massiv trä som är vitlaserat (det var det när första ägaren köpte det på IKEA).Vi tycker att färgen snarare är aprikos än vit och skulle vilja få den mer vit, men inte helvit och gärna lite sliten look på skåpet. Hur gör man??Hjälp!Kan jag bara slipa av ytan lätt och sen vitlasera på?Ska man rolla på lasyrfärgen eller ska man penselmåla?Måste man tvätta innan?Och hur får man till Shabby Chic looken?
    Jag kan inte något bra knep på hur man gör möbler lite shabby, men de är väldigt duktiga på det i shabby-tråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31372057.html

Lycka till

Lasseliten: Så söt pres-bild. Kul att ni hade en trevlig midsommar!
  • mimmi006

Goddag goddag! Här var det en lugn midsommar igår, vi firade tillsammans med flera andra barnfamiljer i byn. På kvällen hade jag och en annan tjej planerat att släppa loss, men som vanligt gick vi våra rundor med vagnarna för att söva barn och sövde oss själva på kuppen! Treeevligt var det iallafall och barnen hade roligt...

Lasse- fin ny pres!

Fotografen- grattis till ev. ny lägenhet!

• mimmi006

Clara- om jag skulle ha det shabby, skulle jag slipa det, måla med häftgrund och sen måla det med snickerifärg (slipa av lite lätt mellan varven). Man kan köra med t.ex en gråblå färg första varvet och sen måla med vit färg över. Om du inte vill ha vit, ta en bruten 0502-y (ej s framför), den är mer antikvit. Många målar med råvit färg, trots att det ska vara shabby, 0500-N. Om man vill ha skavd yta: gå på med sandpapper på hörn och kanter!

Svar på tråden Vita tråden del 8