• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Juleja

Ett Leila-tips!

Om ni inte provat att göra hennes lemon curd så prova den! Jag gjorde den till midsommartårtan och det blev succé!
    Alldeles perfekt om man inte vill ha alltför söta bakverk, mycket friskt och fräscht! Och väldigt lätt att svänga ihop!

Jag hade 3 sockerkaksbottnar, lite marsansås på varje lager samt på första lagret lemon curd med mandarinklyftor från burk och på andra lagret citronfromage med hallon.
    Grädde ovanpå och så lite hallon!

Mumma!

• MiaMariah
    Vaniljdröm skrev 2008-06-22 20:28:42 följande:
    Mysigt Mia
    mimmi006 skrev 2008-06-22 20:29:35 följande:
    MiaMaria- tack! Det ser jättebra ut, nu ser jag hur jag kan möblera!
    LinaoMatilda skrev 2008-06-22 20:36:29 följande:
    MiaM: Så fint ni har det. Kul med en miljöbild!
    Tack!
  • MiaMariah
    LillaFruHasselblad skrev 2008-06-22 20:32:42 följande:
    En fråga till bara: Får jag tipsa om min blogg i min presentation? Men inte skriva i några trådar att länken till min blogg står där? Eller får jag inte alls länka till den på hela sajten?
    Ja, i din pres får du länka till din blogg men inte länka till den i någon tråd.
  • Daggdroppen

Hej på er!

Har nyss kommit hem och har skumläst ikapp lite. Det BLEV midsommar för oss trots allt. Sonens feber gav med sig på lördag så vi åkte till mina föräldrar. Idag har vi bl.a. varit ute med brorsans och hans frus båt. Så himla skönt och fint väder dessutom

Ser att det är två för mig nya ansikten här. Välkomna! Eller kanske ni har hängt med länge och jag har missat er?

Mammatilltretroll skrev 2008-06-21 22:49:32 följande:
    LinaoMatilda: Jättefint!Varifrån kommer hyllan och spegeln?Tråden: Finns det någon som har bild/mått/pris på indiskas tavellist?
    Här är min:

Pris minns jag ej, men den är billig! Lite shabbyaktig...
    Rosesarered skrev 2008-06-21 23:08:27 följande:
    Lite nyfiken om det är någon som har spotlights i sitt tak? Har sett olika inspirationsbilder, speciellt skånelängor, med olika typer spotlights system. Vissa har långa vajrar system och endel med spotar på en skena. Söker nu mer inspirationsbilder.Tack!
     Vi har i köket och tvättstugan, men tror inte jag har någon bra bild där de syns... Kan ta imorgon om jag hinner om du vill! Det är supersnyggt tycker jag! Väldigt diskreta infällda

Vad mera???? Jo, Kajsa! Otroooooligt fina stolar!!! Hur länge behåller du de här nu då? Du kan ju skicka hit dem efter typ ett halvår då du tröttnat på dem? Eller hur länge tror du att du vill ha dem?  

Till er andra: Hoppas ni haft en trevlig midsommar
  • mimmi006

Det gjorde jag med, men han såg att det var skillnad när han blandade dem! Myckte skumt... i den gamla såg det ut som ockra, i den nya gult och svart... hmmm det är väldigt konstigt, men den gamla brytningen blev toppen!
    Kajsa 77 skrev 2008-06-22 20:37:18 följande:

Åh vilket fint slagbord!!! SÅ billigt!!!Funderar lite kring det här med färg. När jag var hos färghandlarn senast och sa att jag ville ha den gamla 0502-y så jämförde han doserna av gult och svart och kom fram till att det inte är ngn skillnad. Så jag har inte fått tag i den gamla. Däremot bad jag honom att minska mängden gult till hälften och då blev det jättebra.
  • Kajsa 77

Fluffis - Förmodligen är de här för att stanna!! Har trånat efter dom så länge. Så har det blivit med alla mina inköp, att vill jag verkligen verkligen ha något så blir det kvar här hemma. Men är det så där att jag kompromissar så brukar de åka ut inom ett halvår!

• Daggdroppen
    Kajsa 77 skrev 2008-06-22 21:05:38 följande:
    Fluffis - Förmodligen är de här för att stanna!! Har trånat efter dom så länge. Så har det blivit med alla mina inköp, att vill jag verkligen verkligen ha något så blir det kvar här hemma. Men är det så där att jag kompromissar så brukar de åka ut inom ett halvår!
     Så de svarta var en kompromiss då? Vad har ni gjort med de?
  • Kajsa 77
    mimmi006 skrev 2008-06-22 21:05:30 följande:
    Det gjorde jag med, men han såg att det var skillnad när han blandade dem! Myckte skumt... i den gamla såg det ut som ockra, i den nya gult och svart... hmmm det är väldigt konstigt, men den gamla brytningen blev toppen! Kajsa 77 skrev 2008-06-22 20:37:18 följande:
    Märkligt! Ja den nya s-0502-y känns riktigt gul! Och de gjorde den ju inte förut. Ska kolla med ngn annan färghandlare nästa gång och se om man får olika bud.
Svar på tråden Vita tråden del 8