• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • MildaMaränger
    Videli skrev 2008-06-22 22:56:52 följande:
    Jaha, har dom. Har jag aldrig sett eller tänkt på. Måste kollas in, tack för tipset Har du någon hum på hur stora, små dom är?
    eh... svårt att säga. jag har sett två olika storlekar..
  • malins79

God morgon!

Idag måste jag stryka en massa när Jacob sover på fm. Jag hann inte med det förra veckan när jag höll på med Sagas garderob och sen har det varit midsommarfirande.

Ska bli kul att åka till Stockholm. Jag har inte varit där sen sommaren -05.

• malins79

Idag regnar det inte ute så jag ska passa på att spraymåla två ramar som jag har i köket och två lampetter vita. Ramarna är i någon gråblå färg och lampetterna antikvita, kommer bli mycket snyggare i vitt.

• Birks och Kalles mamma

Eftersom jag är här och skriver så sällan den sista tiden, vill jag passa på att önska er en superhärlig dag på vita hem träffen. Synd att jag inte kunde vara med.

Kramar till er alla!!

• Vaniljdröm

Äntligen måndag!

Godmorgon alla! Idag ska allt fixas som jag har fått beskedet "kom efter midsommar" om! Hihi!
    Golvplattor ska hämtas, saker till målaren ska lämnas, lite distanser och småfix till köket ska fixas och en del annat.
    Åh, jag älskar när projekt avslutas.
    Vet ni, ytterdörren är helt klar på både in- och utsidan. Varenda liten plåt och foder är på sin plats. Det känns bra!

• MiaMariah

Säger som Birks och Kalles mamma, hade gärna velat vara med till Sthlm men får nöja mig med att önska er en härlig dag och god shoppingtur! Skrattande

Vanilj - vad skönt!

• malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-06-23 07:38:20 följande:
    Äntligen måndag!Godmorgon alla! Idag ska allt fixas som jag har fått beskedet "kom efter midsommar" om! Hihi!Golvplattor ska hämtas, saker till målaren ska lämnas, lite distanser och småfix till köket ska fixas och en del annat.Åh, jag älskar när projekt avslutas. Vet ni, ytterdörren är helt klar på både in- och utsidan. Varenda liten plåt och foder är på sin plats. Det känns bra!

Åh, låter härligt att många saker snart är färdiga. Det är så lätt att vissa saker blir ogjorda på slutet.

Vad ska du lämna till målaren, vad betalar du?

• malins79
    MiaMariah skrev 2008-06-23 07:40:10 följande:
    Säger som Birks och Kalles mamma, hade gärna velat vara med till Sthlm men får nöja mig med att önska er en härlig dag och god shoppingtur! Vanilj - vad skönt!
    Det kanske kan ordnas någon träff i Gbg i höst/vinter som du kan vara med på?!

Jag är sugen på en shoppingrunda dit också och då behöver jag inte ha min familj med mig.
Svar på tråden Vita tråden del 8