Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Hej mimma, läste ditt svar igår om vad ni skulle göra själva och det är ju en hel del, men som du skrev ni tycker det ska bli roligt, då är det mycket lättare.
    Vi vill se bilder ändå, alltid kul att få se före bilder.

Jag har inte sett Sex and the cityfilmen men jag vill.

Jag och barnen ska åka iväg till västkusten i några dagar. Marcus jobbar nästa vecka också så vi ska bo i svärföräldranas sommarhus och passa på att träffa min syster och hennes barn som bor i Halmstad.

• malins79

God kväll!

Jag sitter i svärföräldrarnas stuga i Steninge, Jacob sover och Saga håller på att kräla runt i soffan. Förhoppningsvis somnar hon snart. Jag och barnen ska vara själva här nere i några dagar.

Vanilj, lider med dig!
    Bea, vad kul att det går framåt med köket!
    Kajsa, du är min idol!
    Himmelbit, du är möbelholic!

Lina, så fin tallrikshylla, det påminner mig om att jag har en i källaren som jag bara grundmålat. Ska måla den när jag kommer hem!

• malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-07-06 20:32:51 följande:
    Skönt att ta det lite lugnt och bli lite ompysslad! Så du menar att jag har ett fan?

Ompysslad vet jag inte, jag är här själv med barnen. Få ser hur länge jag orka stanna själv med barnen!

Ja

• malins79

Jag tryckte iväg för snabbt!

Jag har tänkt att på onsdag besöka smating.se som ligger i Harplinge inte långt från Steninge, nu var visst hemsidan under konstruktion, men man kan se vilka märken de säljer. Jag och min syster (och våra barn) ska besöka sardalskvarn.se också. Den ligger bara nån km bort.
    Jag sitter och kollar Blocket och hoppas på något möblefynd här i närheten.

• malins79
    Jezzika skrev 2008-07-07 06:52:45 följande:
    gomorron!På tal om barnen och deras upptåg så kan jag berätta att min yngsta flicka "skaffade" lugg igår eftermiddag. Det var storasyster som var frissa och hon var väldigt kreativ kan jag säga. Kort är den också. Måste till frissan (den riktiga då) och få ordning på förödelsen.Vi har nu skrivit på pappren till huset men jag har då aldrig mått så dåligt som jag gör nu. Magkatarr oxh sömnlöshet. Det som skulle vara så kul är just nu såå jobbigt. Jag vet inte varför. Eller jo, jag är van att ha långsiktiga planer, veta precis vad som ska hända och så är det inte så just nu. Hoppas, hoppas jag känner mig bättre snart.
    Jezzika, tror att det snart kan kännas bra igen. Det är stort att bryta upp och flytta, men det kommer gå bra ska du se
  • malins79

FruPuffen, hur mycket rcker en burk kakelfärg till? Dom säljer nämligen Alcro här nere, så jag tänkte passa på att köpa till köket. Jag har ca 4kvm kakel i köket.

• malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-07-07 19:05:20 följande:
    Ja jag har sett dom! En affär här i stan säljer dom. De är mkt finare! Vet du vilka mått det går att få dom i? Skulle vilja ha 2 m lång. Det kanske går att se på brukas hemsida? Ska kolla...
    De var ju jättefina, sitter här med Lantliv framför mig.
    Är de dyra?
    mimmamum skrev 2008-07-07 18:47:12 följande:
    Godkväll!Är helt slut efter en dag med mycket inredningsprat med min vän Lena, vi smider stora planer *hemlig*Juliah, det är ju fantastisk med förfrågningarna! Ta åt dig och gläds, jag förstår att du inte orkar en gång till!Kajsa, har du sett Brukas fina ripsmattor? Vi planerar att köpa en sådan i vitt/beige till vardagsrummet. Den var med på bild i det vita hemmet i förra lantliv, då i blå skepnad. mycket fin!
Svar på tråden Vita tråden del 8