Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

malins79 skrev 2008-07-10 21:39:24 följande:
    Då betalar jag gladeligen 480kr för min tavla än att buda på den tavlan som ser ut som om min tioåriga systerdotter kan ha knepat ihop!
    Lite konstig svenska men jag tror ni fattar vad jag menar.
  • malins79

God morgon!

Videli, 60 dagar är pappans, men de kan han ta ut tom barnet är 8år.

Här regnar det lite idag.

Har tänkt att börja pricka av vår jättelånga "att göra" lista idag.

• malins79
    mimmi006 skrev 2008-07-11 06:28:56 följande:
    Det är få andra länder som har lika många föräldrardagar som "skitlandet"...
    Näe, vi har väl bäst föräldrarförsäkring i världen. Jag kan tycka att man själv ska få bestämma hur dagarna ska fördelas och inte staten.
  • malins79
    LCroft skrev 2008-07-11 06:43:24 följande:
    Godmorgon!Tack för alla komplimanger Bea: Jag har gjort precis som alla här inne Skrivit av texten och sedan fyllt i med en penna Men roligt var det! Har dragit mig lite för att prova på tidigare men det var ju faktiskt jätteroligt och enkelt. Jag börjar faktiskt bli lite trött på det här vädret, regn och kallt hela tiden. Inte många dagar som barnen kunnat bada. Hade tänkt oss att åka till svärmors hemgård imorgon och titta vad som finns för gamla möbler där och även tagit hem lite, men svärföräldrarna ändrade planer när de har lovat regn, då går det ju inte att klippa gräset där *suck* Vi däremot vill inte sätta en av de få bra dagarna att åka 10 mil dit på det. Hade bara hoppats på att jag skulle ha fått hem lite fina möbler att fixa till Rebecca. Min plan var att hon skulle få ett "nytt" rum i födelsedagspresent. Hade faktiskt tänkt skicka iväg henne i nån dag till svärföräldrarna så jag hade fått laga om hennes rum helt och hållet. Men ännu är det några veckor tills hon fyller, 31 juli...
    Ja, regnet är trist men vi har faktiskt haft lite solsken när vi varit iväg jag och barnen även om det har kommit åskskurar.

Låter som en trevlig födelsedagspresent som Rebecca ska få.
  • malins79
    mimmi006 skrev 2008-07-11 06:51:14 följande:
    Ja, de flesta tycker nog det, men inte jag... Ska väl inte gå in på någon politisk debatt här, men det finns undersökningar som visar att kvinnors lägre lön för lika arbete hänger samman med att kvinnor är hemma mycket längre med sina barn. Jag tycker att det är bra att det finns tingade dagar, för en del män skulle aldrig vara hemma annars och få en inblick i hur det är att vara hemma med barnen och göra jobbet där. Nu ska jag inte skriva mer *hukar mig för burop*
    Näe det kan jag hålla med om, men i vårt fall där barnens pappa är egenföretagare skulle det innebära att kanske 10st blev arbetslösa om han var hemma ett halvår med barnen istället för att vara på jobbet.

Mina barn har dessutom varit nästan 8-9månader gamla innan man kunnat ge dom annan mat än bröstmjölk som mättar en längre stund. Jag skulle inte vilja känna stressen att barnen måste kunna äta annan mat vid 6mån.
  • malins79
    juliah skrev 2008-07-11 07:16:34 följande:
    Godmorgon!(Jag är djupt tacksam över att få vara hemma med mina barn, Sverige är fantastiskt!)Nu är snickarna här och de är igång nu. Spännande spännande!
    Spännande!
    Hoppas du fotar, alltid kul att kunna se tillbaka hur det såg ut.
  • malins79
    Camilla R skrev 2008-07-11 07:59:29 följande:
    Kul med paket! Brädorna är så fina tycker jag, funderar på en till där hemma! Och klockan är super tycker jag! Är det semstertider för familjen snart, så att du får lite tid att ta igen dig.. Att känna sig mammautbränd är inte kul. kram
    Maken ska förhoppningsvis gå på semester idag. Det är tänkt att han ska ha tre veckor, det har han aldrig haft isåfall, han brukar ha knappt en veckas semester. Det året Saga föddes hade han fyra dagar( tors-sön). Jag hoppas han kan ta ledigt för det behöver han.
  • malins79

Juliah, tror det kommer att bli jättebra. Taket i vardagsrummet ser fint ut med bjälkarna. Fönstret som delar av har jag sett i någon tidning och det är fint.

• malins79

Fick nya nr av Drömhem & Trädgård och igår köpte jag Vakre hjem, tur att makens semester börja så jag kan få läsa tidningarna i lugn och ro

Svar på tråden Vita tråden del 8