Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

LinaoMatilda skrev 2008-07-14 19:35:45 följande:
    Ok, tack. Är ni nöjda med dem?
    Ja. De är helt ok, vi har faktiskt ett svart vitvaror i köket. Frysen står i källaren så den är vit. VI renoverade -00 då var jag 21år och visste inte så mycket om vad som var min inredningsstil, det var maken som propsade på att vi skulle ha svart och jag tycker att det funkar. Idag hade jag kanske valt annolunda och inte låtit honom bestämma.
  • malins79

Himmelbit, jag brukar inte drömma sanndrömmar

Just det, nu kom jag på att jag har en trisslott i min plånbok som jag köpte tidigare idag. Tänk om jag är miljonär utan att veta om det!
    Måste gå ner och hämta den sen och skrapa. Saga är vaken och kommer jag upp med den vill hon skrapa och jag vill helst skrapa själv. Vilken hemsk mamma jag är!

• malins79

God morgon!

Vad står på schemat idag?
    Jag ska försöka klä om stolsdynorna till leksandsstolarna. Hann inte det när jag hade tänkt det. Sen behöver jag köra ett varv med dammsugaren.
    Marcus har lovat att fortsätta att måla våra möbler. Han sprutlackera dem och de blir mycket finare än om man målar för hand. Jag har lovat att jag inte ska köpa några med möbler som "kräver" sprutlackering när han är färdig med alla möbler utan då får jag måla själv.

• malins79
    mimmamum skrev 2008-07-15 07:36:30 följande:
    malins, godmorgon! Skickade iväg så sent så jag blev inte först! Hur ska du klä om dem?
    Jag ska ha ett randigt tyg som jag köpte på Bruka i Stockholm, lite sandfärgat och vitt på två av dem. På de andra fyra stolarna ska jag ha ett tyg i vitt och med en blå liten rand. De ska ha volangdynor så det syns inte men det är snyggare än det gröna tyget som är på nu.
  • malins79
    tjenixen skrev 2008-07-15 07:40:11 följande:
    malins: Ja, idag ska jag se om jag får tid till att slipa dotterns garderobsdörrar så jag kan få dem vita istället för blå!! Sen är det dags att packa bilen och fara till återvinningsstationen med kartong, papper, glas etc. Mer då? Jo, vi ska ev åka iväg och plocka hem lite mer sten att lägga i rabatten vid källaringången med. Annars ska vi bara vara här hemma och skrutta runt, barnen och jag för maken jobbar.
    Hoppas du får tid till det, de kommer bli mycket finare vita än blå.
  • malins79
    mimmamum skrev 2008-07-15 07:49:30 följande:
    malins, låter superfint! Jag är också inne på vit/beige, antingen randigt eller rutigt alternativt volangdynor från nyblom & Kollen. Har du hunnit måla alla stolar redan alltså? *impad* Själv är jag klar med en av fyra!
    Näe, stolarna är inte målade ännu, bara slipade. Maken ska sprutmåla dem.
  • malins79
    mimmi006 skrev 2008-07-15 13:27:15 följande:
    Mia- stort grattis till vinsten, vilken lycka! Malins- vi ska också till Göteborg, hoppas att hitta fler fina butiker den här gången...
    Jag ska kolla in butikstråden och skriva upp namn och adresser.
Svar på tråden Vita tråden del 8