• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Cia80

Elphaba,
    Har hört att det där med amning inte alltid är ett rosa skimmer, ialla fall inte i början. Sen kanske när det inte gör så ont.
    Ok, jag ska sova, jag lovar

• Elphaba

Cia: Ja jag vet inte jag, jag gav upp direkt (efter ett dygn, sedan hade jag ytterligare 9 dygn av amningshets på BB, fy...) och Ronja får ersättning på flaska, och inte är hon ledsen över det, plus att hon har en glad mamma istället. Detta trots att jag var fullt inställd på att amma från början. Jag tror en bra tumregel med barn är att ta det som det kommer och att allting inte blir som väntat, så man får göra det bästa av det.

Sov på, jag blev igångsatt och visste således att jag skulle föda barn dagen därpå, det var guld värt att få sova ut och äta en stadig frukost. Eftersom du inte vet, så försök göra detta varje natt :) Det kommer göra underverk när du ska föda barn - som inte alltid går på en femöring utan kan ta lite tid och kräva mycket kraft. Är man väläten och utvilad går det bättre och man orkar mer.

• Cia80

Elphaba,
    Nä, man ska nog inte planera för mycket i förväg för man har ju ingen aning om hur det kommer bli.
    Vi kommer köpa hem sån ersättning så vi har ifall det strular nån natt.

Ja, jag ska sova. Som du säger, jag har ju ingen aning om när det ska dra igång. Känns nästan lite skrämmande, men samtidigt är det ju det jag vill mest av allt just nu.
    H*n är ju fixerad nu så...

• Snobben79
    Cia80 skrev 2008-06-19 12:29:28 följande:
    Elphaba,Ja, det är verkligen skönt att sova. Men hur dumt det än låter så längtar jag faktiskt lite efter att inte få sova, få vakna av att bebis vill ha mat, amma och sen somnar bebis om och jag ligger och beundrar underverket. Är det jag som ser allt i rosa skimmer eller kan det upplevas?
    För mig var det bara strul med amningen, han "sög sönder" mig och det gjorde jätteont, så jag orkade bara en vecka. Sen fick han ersättning och blev mätt och glad och fick en glad mamma också på köpet. Så att ha ersättnig hemma är bra ifall det skulle strula. Vet inte vad jag hade gjort om vi inte haft det hemma den värsta natten.
  • Cia80

Snobben,
    Kanske skulle ta och införskaffa den där ersättningen snart. Man vet ju som sagt inte när h*n tänker komma ut

Idag är det ialla fall ett väldans bök där inne. Tycker h*n kan komma ut nu, finns ju massor av plats här ute

• Snobben79
    Cia80 skrev 2008-06-19 13:33:32 följande:
    Snobben,Kanske skulle ta och införskaffa den där ersättningen snart. Man vet ju som sagt inte när h*n tänker komma ut Idag är det ialla fall ett väldans bök där inne. Tycker h*n kan komma ut nu, finns ju massor av plats här ute
    Ja de där sista veckorna gjorde det ju nästan ont när han bökade runt där inne. Han sparkade rörde sig mycket i magen och det gör han nu också
  • Leos och Vincents mamma

Här är en till som bara kör med ersättning. Ammade de två första veckorna, men det funkade inte, han kunde inte suga så han fick inte i sig nåt o gick ner i vikt (precis som sin storebror).
    Så båda mina barn har fått ersättning nästan från start..men inget som jag deppar över, funkar amningen så är ju det bra, annars finns det bra ersättning som är minst lika bra

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Elli80

Cia: Ja ät och vila. Själv hade jag inte ätit sedan 18-tiden (15:e)kvällen innan och lilleman föddes strax innan 8 på kvällen (16:e). Trots att min förlossning gick snabbt och smidigt är väl inte rätt ord, men enkel kanske är mer rätt. Alltså, vad svårt det var att beskriva... Nåväl... jag önskar att jag hade haft mer mat i magen för all energi gick åt och dagen efter mådde jag pyton, jag var så svag och utsvulten. Tänk då om jag hade haft en lång förlossning... Nej mumsa på allt vad du kan!!!

• Cia80

Snobben,
    Ja, ibland måste jag stanna upp och andas lite för att det känns obehagligt.

Usch, nu måste jag ägna mig åt tråkiga saker som tvätt, vattna blommor, stryka...för imorgon kommer svärföräldrarna. *suck*

• Cia80

Elli,
    Ja, nu ska jag bara ägna tiden som är kvar åt att vila och äta

Nu har vi förresten införskaffat sån mjölkersättning till skrutt, så nu finns det här hemma
    Så nu är det bara skrutt som fattas. Tänkte ju att det kunde dra igång nu ikväll eller nåt

Svar på tråden Linköping, någon?