• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • ciccielv
    Mizzz skrev 2008-06-18 09:16:10 följande:
    ne, ryd är inte det roligaste (bor vi universitetet/mcdonalds nu). Ska bli ganska skönt att slippa det.
    vi bor vid villa blå och här är det rena livet på helgerna,i lördags blev jag väkt av en bilexplosion dagen efter var det nån som misshandlade sin hund.grannen har fått sina rutor krossade utan anledning.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Kevlarsjäl

Oj tjejer, Ryd låter ju inte alltför roligt. Hoppas ni som inte vill bo där längre hittar något annat.

När jag bodde här förra gången pluggade ju jag. Då hade vi två olika beteckningar på Ryd - student-Ryd och människo-Ryd. Knasigt... jag vet. Vet inte om det fortfarande är så uppdelat?

Fick svar från SF att de har barnvagnsbio i Linköping. Fast inte på sommaren. Men i höst ä rdet tillbaka. HURRA!

• Ionea

Hua, ja Ryd är inte alltid så roligt att bo i, vi bor i Människo-Ryd och vi bor på en lugn gård och har aldrig några problem med stökigheter. FÖRUTOM en utav bilarna som brändes för några veckor sedan var precis utanfrör vår lägenhet på parkeringen. Läskigt!

Vi kommer bo kvar här tills vi får tummarna ut och bygger hus!

Vad roligt med barnvagnsbio, det kan jag absolut tänka mig att göra i höst!

Ion rocks!
  • Cia80

Hej tjejer!
    Hoppas att det är bra med er.
    Själv har jag haft den lugnaste natten på evigheter, behövde inte ens gå upp och kissa

Idag är det dags för tillväxt ul och jag börjar nästan bli lite nervös. Vet dock inte riktigt varför, men jag kanske är rädd att de ska upptäcka nåt som är fel.

• Kevlarsjäl

Jag skulle bli skitglad om Sex & The City kunde komma som barnvagnsbio i höst men då har den väl slutat gå. Den och nya Narniafilmen. Vore ju toppen.

Ni som är inne här i denna tråden. Är ni mammalediga eller jobbar ni eller pluggar ni? Tänker på att många har rätt stora barn. Och har möjlighet att fika (vilket är toppen!!).

• Leos och Vincents mamma

Vad kul med barnvagns bio, det hänger jag gärna med på i höst. Hoppas då bara att Vince vill det oxå, jag menar då är han ju ett halvår redan o kanske har mer egen vilja än nånsin

Cia: Lycka till på UL:et, det kommer gå jättebra

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Cia80

Leos,
    Tack vännen. Det gör det säkert, bara min hjärna som spökar lite.

Kevlarsjäl,
    Ja, det vore nåt om den gick som barnvagnsbio i höst, då kan ju jag följa med, med en egen barnvagn

• Missnööjd

Hej!
    Jag kommer på fikat idag, hoppas att jag hinner i tid Måste få i mig och alva lite lunch först bara!

Det ska bli så otroligt skönt att lämna ryd. Farmor flyttar den 1 juli, sedan kommer vi överens om ett datum när vi får tillgång till huset. Känns lite lustigt att flytta dit nu, när farfar inte finns längre, men samtidigt hedersamt... Tråkigt bara att han inte fick vara med om det.

• Missnööjd

SKa hälsa från Lilian att hon inte hinner till fikat idag. Det drog ut hos banken och nu ör de påväg till sin nya lägenhet för att checka in den

• glitterkorn

Kevlarsjäl. Jag är mammaledig på " heltid " min son är 7 månader , så jag hittar gärna på saker ! På tumanhand eller i grupp spelar ingen roll =)

Cia. Håller tummarna , vilken tid är ul ?

Svar på tråden Linköping, någon?