Inlägg från: glitterkorn |Visa alla inlägg
  • glitterkorn

Linköping, någon?

Här var det inte livat , vad har ni för ?

Själv sitter jag o är orolig Julle har 39.5 i feber men fick panodil för drygt en timma sen och sover gott nu ..

min naturdiet gick sådär för framåt eftermiddagen när jag var hungrig o orloog för julle slank det enr några mackor men men what ever .. =P

• glitterkorn

Hej ! :)

Vad sött tänk när Julle börjar springa omkring o plocka med allt :D

Febern har gått ner nu så det känns skönt , han åt tom lasange i dag ( han har bara ätitgröt o välling dom andra dagarna ) Så jag hoppas han är på bättringsväg nu :) Försökte ringa doktor anders förut (en doktor här i stan som vi har avrt hos) men han ahde tyvär semster så det fick bli bvc i st , sk höra av mig till dom på måndag om det inte blev bättre under helgen.

Btw , jag prova naturdiet chokladmix i dag MYCKET godare än jordgubben ! Så nu är jag på hugget med bantandet igen ;) Men tänker dock inte köra en hel ren kur men ag måste då i min lite riktig mat oxå ;)

• glitterkorn
    dinana skrev 2008-06-27 18:46:23 följande:
    kan rekommendera allevos banan/hallon då, det är en favorit.. men det är omväxlingen som är bäst. älskar även de nya smoothiesarna de säljer. har sett dem i vissa butiker (hemköp på filbyter och apoteket tror jag också säljer dem). smaskis =)
    [/citat]

Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-27 18:53:59 följande:
    [citat]
    Den kör jag oxå med, den är verkligen god.
    Får ta och prova den =)

Funkar det för er att gå ner i vikt med hjälp av ex. naturdiet ?
  • glitterkorn
    dinana skrev 2008-06-27 19:19:34 följande:
    Jag körde på naturdiet, allevo och nutrilette hela förra våren, gick ner från 76 till 56 då. 20 kilo totalt. Men nu när jag tänkte försöka igen så har jag inget tålamod längre, vilket betyder att en å annan onyttig sak slinger ner emellan också vilket betyder att det inte funkar alls. Men jag hade bättre kontroll över mig själv för ett år sedan. Nu kan jag ju inte lita alls på min kropp. Har fortfarande gravidsymptom trots mens.
    Men körde du ren kur då eller kombinera du det med vanlig mat ?

Har du gjort något gravtest ??
  • glitterkorn
    dinana skrev 2008-06-27 20:42:50 följande:
    Ja då körde jag med ren shakekur, kanske hände att jag bytte ut något shake mot mat, men i stort sett inte. Drack väldigt mycket i alla fall och tränade jag mycket en dag så tog jag kanske ett extra mål. Mycket frukt och grönsaker också utöver shakemålen. Men man orkar ju bara med detta i max två veckor. Åtminstone jag i alla fall klarar inte mer.Nej inga fler tester.. känns onödigt då det antagligen blir negativt ändå.
    Aa Okej .. jag blödde mkt i början av min graviditet med Julius

Jo det är så jag tänkt att göra mkt frukt och grönt samt shakemålen då får se omdet funkar har 15 kg att gå ner :O
  • glitterkorn
    dinana skrev 2008-06-27 21:31:01 följande:
    blödde du konstant, eller var det mer som mensblödning (några dagar)skulle gärna vilja gå ner ett par kilon, men kanske är dumt nu när jag kanske är gravid. bättre att softa lite.
    Mer som mens blödningar i ett par dagar lite då o då tror detta var mellan v.4 och v.10 , det var inte jag + jag blödde så då fick jag åka in på ett vul. Ja kanske bäst att vänta tills du vet om du är gravid eller inte.

Nu ska jag ut på en promenad , duktiga jag ;P
  • glitterkorn
    Cia80 skrev 2008-06-28 11:26:16 följande:
    dinana,Jaja, bebis kommer väl när h*n känner för det.Ev. ska vi gå ut och äta ikväll, men vi får väl se. Jag menar värkarna kan ju dyka upp när som helst
    Mysigt att gå ut och äta =)
    Tänkte just säga t pojkvännen att vi kan väl åka till smultronstälelt i söderköping i dag men det är nog inge vidare för min vikt ;P

Var på babyproffsen och köpte en spjällsäng i går försten orka inte vänta på den från ikea och jag satte i hopp den helt själv gick bra förutom att den blev lite kantstött av min behandling och att jag fick en blå tå pga att jag tappa allt på den haha :P men men upp kom den i alla fall =)
  • glitterkorn
    dinana skrev 2008-06-28 18:32:14 följande:
    Kan man testa sig på kvällen? Orkar inte vänta så länge till nu... måste få veta om jag är gravid. Visar det neg dock så skit samma, kille vill gärna sätta igång med bebisverkstaden, dock är väl den tiden förbi snart. Tror jag har ÄL den 24-26 någongång.... men man vet ju aldrig.
    Ja det gjorde i af jag när jag plusa =)
  • glitterkorn

Inte sett Cia här i dag kanske hon är på förlossningen :)

• glitterkorn
    Cia80 skrev 2008-06-29 22:04:25 följande:
    Har börjat få lite värkar nu. Klockar de på lite skoj, men de kommer alldeles för tätt och håller inte i sig så länge. Men det kanske är en början
    Jag håller tummarna ;)
  • glitterkorn

Halloj !

Skriver inte här så ofta just nu men jag följer tråden med ett vakande öga ;)

Hoppas allt är bra med er , själv har jag typ tappat rösten (låter som jag är i målbrottet) och är förkyld har väl fått det Julius hade ..

JennyoPatrik. Såg att du sk ha bebis , grattis ! det kommer bara vara ett år melln dom va ??

Cia. Värkarna behöver inte göra ont för att det ska hända något ;)

Välkomma alla nya oxå !

• glitterkorn

Vilket regnväder ( rätt mysigt tycker jag men det törs man ju nästan in säga så att folk hör ;P )

Läste att ni skrivit om att gå ut o gå om kvällarna , jag bor ju jakobsdal ( en bit från ekholmen ) här är det väldigt lungt och så men jag är endå rätt nojig av mig men som tur är så har vi ju en stor snäll vove jag kan hålla i handen om jag inte vill ut o gå själv :)

Har någon av er sett sex and the city ? Jag var och så den häromdagen riktigt bra film :):) ( Om du inte sett den än Cia så kan du ju passa på nu ! ;D )

• glitterkorn

Oj skrev inte bara " Cia är nog på bb nu " :P Knas dator , har inte kommit in på familjeliv på två dagar ! :O Men jag tror och hoppas hon är på bb nu :)

Nu har jag äntligen bokat doptid för Julle blir i september den 7 dagen före hans tio månaders dag , bättre sent än aldrig ;) Så nu sitter man här och planerar det känns skojit :)

• glitterkorn

Hej på er !

Härligt väder vi har ( just nu i af det skiftar ju en hel del )

I dag jobar min sambo sin sista dag på 8 veckor , sen är det 4 veckors semster och sen 4 veckors pappa ledighet ska bli så skönt =)

Någon som har tips på roliga dagsutflykter man kan göra här omkring i krokarna på semstern ? =)

rply. Jag bor inte ekholmenscentrum men i jakobsdal som ligger borta vid lidl typ =)

• glitterkorn
    rply skrev 2008-07-13 11:05:11 följande:
    glitterkorn : Okej, är det fint där oså? vi ska kolla på två lägenheter idag, vid ekholmen, järdalavägen och sen ekholmsvägen.:D
    Ja jag trivs jätte men Jakobsdal ligger ju som sagt lite för sig själv :)

Någon skrev att själva ekholmen var värre än ryd o skägget och av egen erfarenhet och vad jag har hört kan jag nog inte hålla med om detta har hört mer " historer " om skägget än ekholmen ;) , men det beror säkerligen på vilket område det är och vad man får för grannar som på alla ställen !!

Hur var lägenheterna då ? :)
  • glitterkorn
    Vart köpte ni era dopinbjudningskort någonstans ?

Jag vill ha rätt enkla färdigtryckta ska göra med " egen bild " som tack kort sen tänkte jag.

Hur många var ni på erat dop ?

Vi kommer bli runt 50 personer och ska bjuda på smörgåstårta, tårta och fika , vad hade ni o bjöd på ?

Ni som hade gudföräldrar köpte ni någon särskild present till dom ?

Tusen frågor typ ;)
Svar på tråden Linköping, någon?