-
precis.barnet visar ju tydligt när det vil börja med smakisar.våra barn har varit mellan 3 1/2 månad till ca 5 månader när de började med smakisar.Skorpan08 skrev 2008-07-16 08:05:48 följande:Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-15 13:37:27 följande: Nja, vi har prcis börjat, har hållt på en vecka. Hon verkade vara mogen så vi provade och det var hon. Elin tycker det är jättespännande. Vet inte vad dom säger på bvc om det. Men iofs så bryr jag mig inte särskilt mycket om det. När min äldsta var liten skulle man börja med smakisar redan när dom var tre månader så...Det är iofs snart 18 år sen men ändå.Jag tror inte man kan sätta en speciell ålder när det är dags utan det är nog väldigt individuellt. Min 14-åring var nog nästan fem månader när jag började med smakisar på henne, hon var helt enkelt inte intresserad.det vore skoj.har ju aldrig träffat dig.Fyra Mirakel skrev 2008-07-16 06:41:54 följande:jag kan ochså ses eventuelltska vi ses nere på gåden på fredag runt 20 minuter innan bussen går?Mammatill4a skrev 2008-07-15 22:16:17 följande:ja jag är med men måste vara hemma innan 14 men en fika el mat hinner ja medsäg 11 vid hm stora ingång vid korsningen rödljusen -
MammaTillEKNS skrev 2008-07-16 08:55:20 följande:ciccielv: Har du ringt graflunds än? Tack för komplimangen hon är urgullig, hon var nog väldigt trött igår efter alla intryck hon älskar som sagt att stå och hoppa, dröjer väl inte länge förens hon går självdet finns ju bebisar som har gått redan vid 8 månaders ålder
glömde ju ta lgh numret igår.men grannen pratade om att de skulle göra det.en annan kille på gården berättade att ännu flera har vart utsatta för äcklet
vad ska ni hitta på idag?själv ska jag ta det lugnt.blir ev valla gård.i helgen blir man rik så då ska man spana efter lite fynd och höstkläder åt barnen
-
det går jättebraMammatill4a skrev 2008-07-16 09:18:10 följande:haha ja de är la bäst så vi inte missar den , skulle se snyggt ut;-P får olivia vara hos er en stund runt 12.15 tills ja kommer hem på em? liam och magnus ska på speedway ikväll och jag ska ev till kompis vid 13 om de inte blir nåt förhinder..
ska vi ta lgh numret idag?
-
ska bli skoj att träffas igenMammatill4a skrev 2008-07-16 10:18:31 följande:gör en fika lista*mammatill4a*playmate86*ciccielvde som vill får kompiera texten och skriva in sig
.då kan vi pasa på och planera lite inför tjejkvällen.enklast är om vi är hemma hos nån eller inne i stan.eller kanske en fika och bio efteråt kan vara nått framöver?
-
ja söka jobb är inte kul och ännu tristare när man inte får nått heller.jag skulle jobba om min kropp klarade av det.men i höst ska jag gå till vc tills de hittar felet på min kropp.vanliga värktabletter är som en sockerbit när värken är som värstdinana skrev 2008-07-16 11:05:32 följande:Usch vad dåligt man mår. Har sökt lite olika butiksjobb här ute men har fått avslag från alla nu. Deprimerad så in i tusen. Kunde inte sova alls i natt.
nä nu ska jag städa sen blir det lite glass åt barnen på mc donalds.de är med i mc klubben och får gratis glass varje månad
-
JePaLuLi skrev 2008-07-16 11:11:20 följande:Oj vad ni skriver Jag hinner inte med! Vad händer hos er idag? Fint väder?Här är hela familjen hemma idag så jag hoppas vi kan hitta på nåt mysigt!Ingen som hört nåt från cia än?här ska det städas.blir väll en sväng till valla gård med barnen.
jag undrar ocå hur det går för cia.hoppas allt är bra med dem
-
JePaLuLi skrev 2008-07-16 11:28:40 följande:Då måste jag kolla! Står det vad det blev? *nyfiken*Ja exakt, de kanske ville stanna kvar. Det är ju ganska skönt att vara under uppsikt i början. Sonen fick sola lite pga gulsot så vi fick stanna pga det...idag fick maken hjälpa till då kroppen börjar bli sämre igen
nu har graflunds ringt
vi får flytta!helt sjukt att äcklet som antastar får bo kvar
vi fich förslag på en 5a i nygård.aldrig säger jag.vill inte bo i rinkeby nr 2
sen är det dyrt att flytta.ingen av oss klarar en flytt till pga värk.man kan ju fråga sig om vi ska betala flytten,det ska ju äcklets familj göra som låter sin son antasta barn ute
maken säger att vi ska ringa soc för att få råd om hur man ska göra.varför ska vi flytta?det är väll antastaren som ska flytta.
när vissa grannar kommer hem från semestern så ska jag ta ett snack med dem om att vi ska sätta stopp för denna kille e n gång för alla.kanske man skulle visa polisanmälan för graflunds och fråga om det är rätt att vi ska behöva flytta medans den som begår brott får bo kvar utan vidare!
vi trivs i lgh har bra grannar och barnen har bra kompisar,området har varit lugnt öven en månad nu.dock nån enstaka bilbrand.inga ungommar som slaktar dagiset längre.så kommer äcklet ut och förstör allt
lgh är stor,ljus bra lgh planering osv.varför sla barnen slitas bort från sina kompisar,byta skola o dagis?
helt sjukt!
-
kan ju tillägga
flyttar vi så får ju killen bara nya barn att antasta om det flyttar in en ny familj här.
vi får se vad vi kommer att göra.det har gått för långt.vi får helt enkelt börja med att polisanmäla killen när vi ser honom nära våra barn.
-
ja vi ska inte behöva flytta och dessutom betala flytten osv.är arg så jag kokar just nu.funderar på att dra in corren i detta så folk får upp ögonen hur sjukt vårt svenska samhälle är!.denna kille har ju även sagt till andra barn att han ska döda vår ena dotter.han är inte det minsta frisk!Kevlarsjäl skrev 2008-07-16 14:11:43 följande:Ciccielv: I mina öron låter det helt horribelt att ni ska behöva flytta. Stå på dig!
imorrn ska jag rota fram polisanmälan... -
precis de vill att vi ska flytta så vi blir av med äcklet och äcklet får fortsätta antasta andra barn!vi har inte ens råd att flyttaElli80 skrev 2008-07-16 14:28:25 följande:dinana: Men usch vilken jobbig sits du/ni är i... Vad gör din sambo då?Ciccielv: herregud, det låter ju helt galet!!! Ska ni flytta!?! Det där måste ni ju gå vidare med, det låter helt sjukt att det är ni som ska väck liksom... Flytta på problemet istället, tänker man...Nyfiken på hur det går för Cia. Någon som hört ngt? Är allt bra?
men alla andra då?jag fattar inte hur de kan låta honom fortsätta antasta barn,nån skyldighet har väll hyresbolaget?
graflunds kan inget göra säger de,polisen kan inget göra säger de.vem f*n kan då göra något åt detta kan man fråga sig?
soc kommer väll säga samma sak.
nä snart ringer jag corren... -
bor i rydplaymate86 skrev 2008-07-16 14:48:36 följande:ciccielv- vilken gatan är det min bror bor i skägget och har hört något om det där och vill gärna snacka med den killen och få honom att sticka och tro mig min bror är bra på att övertyga folk. plus att du ska ringa corren det tycker jag verkligenen "efterbliven" kille i 14 årsåldern antastar småbarn sexuellt,lurar dem till att stjäla osv.han har även blottat sig för flera småtejer.en granne polisanmälde ett "brott" som han begick i höstas.polisen kan inget göra,graflunds kan inget göra.han har varit på flera barn som är i våran närhet.JePaLuLi skrev 2008-07-16 14:49:15 följande:ciccielv: Vad är det som har hänt??
nån måtta får det vara.en förälder varnade oss i höstas för killen,nu har jag varnat en annan familj på gården.
ja corren tänker jag allt dra in snart om inget sker.man ska kunna låta barnen leka ute utan att de blir antastade av ett äldre barn.numera drar våra barn och deras kompisar hem till oss så fort de ser killen.han förstör ju barnen och ingen sätter stopp.helt sanslöst.
villket de gjorde för några dagar sedan,då jag fick springa ut och "Rädda" ett barn som killen försökte bli kompis med.
barn förstår ju inte vad som är rätt eller fel.de tycker ju bara att han är snäll,de förstår inte att han är efterbliven och sjuk i huvudet! -
strax ska vi ut till valla gård så barnen kan leka tryggt
.stora dottern pratade en massa konstigt i höstas om sitt kön kort efter att hon hade mött killen.tur att vi blev varnande innan han gick för långt med vår tös.
-
halloj grannen vi är nya tråden.länk finns ovan