• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-07 12:02:04 följande:
    ja de tycker ja,. har inget att bjuda på men vi kan ju umgås en liten stund iallafall. hör om mig om nåt kommer i kläm igen
    det är okej
    glitterkorn skrev 2008-07-07 13:46:10 följande:
    Vilket regnväder ( rätt mysigt tycker jag men det törs man ju nästan in säga så att folk hör ;P )Läste att ni skrivit om att gå ut o gå om kvällarna , jag bor ju jakobsdal ( en bit från ekholmen ) här är det väldigt lungt och så men jag är endå rätt nojig av mig men som tur är så har vi ju en stor snäll vove jag kan hålla i handen om jag inte vill ut o gå själv :)Har någon av er sett sex and the city ? Jag var och så den häromdagen riktigt bra film :):) ( Om du inte sett den än Cia så kan du ju passa på nu ! ;D )
    jag bodde i jakobsdal när det var nybbygt,rena öken där.det var helt folktomt på kvällarna.ett riktigt bra barnområde.och ett + för badstället som ni har vid stångån
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Elphaba

Där sa du något, tvätta bebiskläder.. det var det som jag glömt bort att jag skulle göra idag :D Hon har ju börjat dra 62 just i dagarna, och nästan inget är upptvättat..

Sitter mest här med min snoriga (och rejält hesa!) lilltjej på armen och funderar på vad vi ska hitta på,och var övertygad om att det var något jag hade tänkt göra idag...

• Leos och Vincents mamma
    glitterkorn skrev 2008-07-07 13:46:10 följande:
    Vilket regnväder ( rätt mysigt tycker jag men det törs man ju nästan in säga så att folk hör ;P )Läste att ni skrivit om att gå ut o gå om kvällarna , jag bor ju jakobsdal ( en bit från ekholmen ) här är det väldigt lungt och så men jag är endå rätt nojig av mig men som tur är så har vi ju en stor snäll vove jag kan hålla i handen om jag inte vill ut o gå själv :)Har någon av er sett sex and the city ? Jag var och så den häromdagen riktigt bra film :):) ( Om du inte sett den än Cia så kan du ju passa på nu ! ;D )
    Jag har sett den filmen, den är verkligen superbra

Är Jakobsdal ett bra område?
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325

Blir det nån fika i veckan?

• Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-07 13:48:51 följande:
    jag bodde i jakobsdal när det var nybbygt,rena öken där.det var helt folktomt på kvällarna.ett riktigt bra barnområde.och ett + för badstället som ni har vid stångån
    får komme äver en annan dag om de går bra. magnus har börjat måla spjälsängen
  • Mammatill4a

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-07 15:18:53 följande:

Blir det nån fika i veckan?
    tyvärr har ja de fullspäkat hela denna vecka , men nästa kan ja nog ses.

Från o med nästa vecka kan jag inte vara med o fika på tre veckor. Sambon börjar sin semester på måndag

• Cia80

Kevlarsjäl,
    Allt är fixat. Blöjor är införskaffade, vagnen står här redo, spjälsängen bäddad och kläder tvättade. Det som inte är klart är skötväskan. Men den får man väl packa sen när man vet vad man behöver ha med sig ut.

glitterkorn,
    Vill se den filmen men jag tror jag får vänta tills den kommer ut på dvd. Får så ont i rumpan av och sitta länge.

Nu har jag rört på mig tillräckligt för idag. Först gick vi en sväng på stan, sen åkte vi ut till Tornby och traskade i affärer där. Stackars min rygg och mina fötter. Bebis bökar på för fullt där inne.

• Kevlarsjäl

Cia: Attans, då har jag inga fler tips... Ligga på soffan och äta praliner kanske?

Nu finns förresten Sniglar spjälsäng på Ikea igen. Minns inte vem det var som sökte spjälsäng härinne. Maken var och köpte en idag. De har 8 i lager idag och imorgon enligt hemsidan.

• Cia80

Kevlarsjäl,
    Soffan låter inte helt fel, men jag föredrar jordgubbar framför praliner.
    Måste ju dessutom tänka på att jag ska bli av med några kilon sen

Svar på tråden Linköping, någon?