Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon?

Vad bra att det funkar med 14.30 istället
    Vart ligger Nordea då? Är det det som ligger på trädgårdstorget?

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325

Vi ska oxå gå o sova nu..Vincent har nyligen ätit så nu ska vi sova lite innan han vill ha mat igen vid typ 3-4 tiden. Godnatt.

mamma till lilla skrutt skrev 2008-05-06 12:30:25 följande:
    Kul att ses imorgon. Leos och Vincents mamma: Bra att det kommer en till 3-åring!
    Ja, vad skönt säger jag oxå

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.

Är ganska nyss hemkomna från bvc o Vincent går upp såå himla bra i vikt. De senaste veckorna har han gått upp 300 gram i veckan o nu hade han gått upp 240 gram på 6 dagar o vuxit 1,5 cm på längden. Ingen liten bebis längre ju. Väger nu 4820 gram o är 57,3 cm lång. 6 Veckor gammal idag.

Nu sitter jag o gör färdigt dopinbjudan så att vi kan skicka iväg det imorgon.

Snobben79 skrev 2008-05-06 14:30:57 följande:
    Skönt och roligt att se att de små går upp bra i vikt och växer. Då vet man att de mår bra.Dop har vi inte tänkt på så mycket på än. Hur gammalt brukar barnet vara? Funderar på att ha en välkomstfest istället eftersom dop känns lite konstigt när man inte är troende. Skulle vara för traditionens skull i så fall. Får se hur det blir.
    De dop som vi har varit på så har barnet varit mellan 3-6 månader, men man kan säkert ha senare oxå.
    Vincent kommer vara ca 2,5 månad när han ska döpas.
    Vi är inte troende nån av oss, men vi ville ändå ha dop eftersom det är så mysigt o som en tradition.
    Missnööjd skrev 2008-05-06 16:52:12 följande:
    Då kommer jag och förgyller tråden med Alva Blev tipsad om denna tråd av Lillisen, så bjuder in mig själv Heter Emma och har en nyss fylld 1åring här hemma. Fullt upp alltså!
    Välkommen
    Ionea skrev 2008-05-06 18:11:18 följande:
    Sorry mammor, men jag har fått förhinder inför morgondagen.  Så jag ka ntyvärr inte vara med på fikat!!!!! Jag får se till att komma nästa gång i alla fall...
    Vad synd Men det blir ju förhoppningsvis fler ggr som vi träffas.
    glitterkorn skrev 2008-05-06 18:23:59 följande:
    Jag ska oxå buss med barnvagn och bebis i morgon för FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV  Jag är LITE nervös hur gör man .. ush så otäckt !  Ionea : Vad synd :(
    Jag vet hur det är, första gången jag skulle åka buss när stora sonen var bebis, så var jag såå nervös. Men det gick jättebra. Nu när Vincent föddes o jag skulle åka buss med BÅDA barnen så var jag sådär supernervös igen, en barnvagn o en treåring som går själv..men det gick jättebra det med o Leo är såå duktig på bussen o går av o på själv o sätter sig själv. Men det är lite stressigt o jobbigt när det är hur mycket folk som helst på bussen för en del vuxna människor är tyvärr så himla egotrippade o bara tänker på att de ska av först, så stackars Leo har blivit nedtrampad flera ggr o en gång hann han gå av men sen stängdes dörrarna innan jag hade kommit fram till dörren p.g.a att det var så mycket folk som trängdes o då fick stackars Leo panik, jag med för den delen, men det gick bra till slut. 
    Fika på onsdag kl 14:30:
    Lillisen
    Cia80
    glitterkorn
    Snobben79
    Lovelyy
    Leos och Vincents mamma

Ska bli jättekul att ses idag. Vi kanske blir nån minut sen, tror bussen kommer in prick 14.30. Är nog lätt att känna igen mig, har en röd knorr vagn o en treåring i släptåg

Tack för idag Var så kul att träffa er, även om jag inte pratade så mycket, hade fullt sjå med att hålla reda på Leo, tycker att det är lite läskigt när han springer iväg så långt.
    Sen vet jag nog inte riktigt allas nickname, men det ska jag gå in o tjuvkika på nu

Kanske ska ta trädgårdsföreningen nästa gång som nån nämnde? Blir lite lättare att prata då o att höra vad alla säger plus att Leo kan följa med då han kan springa av sig där

Svar på tråden Linköping, någon?