-
Väder o vind kanskeCia80 skrev 2008-05-13 22:38:19 följande:Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-13 22:09:32 följande: Hmm, har du iofs rätt i. Frågan är bara vad man ska prata om istället
-
Jag kan inte på fredag nu, ska ut på långpromenad med en kompis, sen ska vi bara vara hemma o mysa, känner att det behövs.
Fika i trädgårdsföreningen(?) fredag 16/5:
-Snobben79
-Ionea
-dinana (kan vilken dag som helst)
- Missnööjd (helst fredagen )
- glitterkorn
-Elphaba
-
Åh vad spännandeCia80 skrev 2008-05-14 22:06:47 följande:Elli,Tack för rådet. Har ju som sagt en nu, som inte sitter alltför bekvämt men jag tar med den till förlossningen. Sen får jag som sagt ge mig ut på stan och hitta fler. För en amningsbh känns lite för lite.Har ju den där gamla sportbh:n som jag även kan sova i.Åh, tjejer! Jag tror jag precis känt av min första sammandragning
Säger precis som glitterkorn, du har verkligen nåt helt fantastiskt framför dig
Kan inte säga så mycket om själva förlossningen då eftersom jag är snittad båda ggr, men mötet med bebisen första gången är såå häftigt o mysigt! Det är nåt som jag skulle vilja göra varje dag
-
Cia: Ja, det är det absolut bästa som man kan vara med om i hela sitt liv, när bebisen kommer upp på bröstet. Livet får en helt annan vändning då o allt annat verkar så långt borta.
Ja, gud ja, barnmorskorna, jag gråter varje gång jag ser det programet
Jag har gråtit som bara den när båda pojkarna har fötts, verkligen värsta krokodiltårarna.
-
Föresten, är det nån av er som vet vart man kan gå på babysång här i stan?
-
För mig tog det flera månader efter att Leo hade fötts som jag verkligen fattade att han var min o ingen annans. Tog ett tag nu oxå med Vincent, tog i alla fall ca 2-3 veckor, det är ju såå stort att bli mamma eller förälder överhuvdtaget.TheLove skrev 2008-05-14 23:21:29 följande:Jag fattade inte att jag skulle bli mamma förän några timmar efter förlossningen... Tok några timmar att inse att han verkligen var min... -
Kostar det nåt att gå på det o måste man anmäla sig först?Ionea skrev 2008-05-15 09:08:53 följande:Go morgon Det finns babysång i Tannerfors kyrka tror jag + Ryds kyrka. Har inte gått på något än men tänkte att jag skulle gå någon gång i alla fall. Hur mår ni alla?Här är det bra, trött som tusan bara. Katten väckte mig inatt vid kl 5 för att hon lekte med något på golvet. Då gick jag upp för att gå på toan, tror ni inte katt attackerar mina fötter då?? Gaaaaah! Hon är världens mysigaste men ibland så är hon en lite jäkel!
Vi kanske skulle ta o gå på det hela gänget nångång
-
Tack för tipsetLine79 skrev 2008-05-15 10:55:07 följande:Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-14 22:37:57 följande: Titta i min gästbok, där står om babysång & tider. Fick även tips om att domkyrkans församling ska ha jättebra babysång. Tror att telnr var 013-205050.Jag & Cornelia går på babysång. Började när hon var lite större, 5 månader & hon uppskattar det jättemycket! Vi gick på babymassage när hon var 3månader & det kan jag verkligen rekomendera att börja med.Jag är kvar i lkpg i morgon, men vet inte om jag hinner med fikat. Har 2 körlektioner & 2 fikor med några väninnor. Men jag kollar tråden i morgon så kanske jag dyker uppCia- vad roligt med sammandragningarna! Inte så långt kvar nuGällande amningsbh så rekomenderar även jag carefix topparna på apoteket. Jag köpte bh 3 v efter att Cornelia kommit för då har mjölkproduktionen stabiliserats lite mer & man vet på ett ungefär vilken stl man behöver. Ett till tips till bb-väskan är xylokainsalvan på apoteket. Bedövande, läkande & en väääldigt god vän efter förlossningenTips på bra läslektyr innan bebis kommit åxå är en bok som heter "växa & upptäcka världen" av Hetty van de Rijt & Frans X Plooij. Det är alla mammors bibel Där berättas om alla faser bebisen går igenom under första året. Finns på adlibris.se fraktfritt eller i bokhandeln för ca 50kr.Nu är det dax för lunch... Tjingeling
-
Vi kanske ska ta o bestämma en dag nästa vecka redan nu.
Jag kan alla dagar på eftermiddagen o förmiddagarna på måndag, tisdag o fredag.
-
Dinana bor i Skattegården, Skäggetorp.
Cia80 bor i centrala stan.
Elphaba bor i Berga
Leos och Vincents mamma bor i Lambohov