• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-07-10 20:54:33 följande:
    Nu hade jag 5 minuter mellan o den höll i sig nästan 2 minuter..jösses så ont den gjorde...tror det minsann är dags sambon att röra sig hemåt...för jag tror inte jag klarar så mycket mer...Tror heller inte jag klarar att äta nåt stort nu...kanske kan få i mig en kexchoklad.
    Ja, ring hem honom så du får stöd. Det verkar ju gå undan detta! Ring förlossningen oxå så du vet om de har plats för dig så ni inte behöver åka till norrköping eller så.
  • JePaLuLi

Cia: Nu är det verkligen dags! Så spännande. Imorgon vid den här tiden snusar du säkert bebis Försök få i dig en kexchoklad iaf så du får lite energi. Ring som sagt förlossningen också. Lycka till nu!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Cia80

Har pratat med förlossningen nu. De tyckte inte att jag haft värkar så länge!? Så de tyckte jag kunde vara hemma ett tag till, men sen sa hon att det är upp till mig att bestämma.
    Har ringt hem sambon nu...ska ta en dusch när han kommit hem och sen ska jag nog ringa och säga att jag vill komma in.

• JePaLuLi
    Cia80 skrev 2008-07-10 21:07:21 följande:
    Har pratat med förlossningen nu. De tyckte inte att jag haft värkar så länge!? Så de tyckte jag kunde vara hemma ett tag till, men sen sa hon att det är upp till mig att bestämma.Har ringt hem sambon nu...ska ta en dusch när han kommit hem och sen ska jag nog ringa och säga att jag vill komma in.
    Du känner ju själv av när du vill komma in. Det är ganska skönt att vara på plats och veta att man är i trygga händer.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-07-10 21:07:21 följande:
    Har pratat med förlossningen nu. De tyckte inte att jag haft värkar så länge!? Så de tyckte jag kunde vara hemma ett tag till, men sen sa hon att det är upp till mig att bestämma.Har ringt hem sambon nu...ska ta en dusch när han kommit hem och sen ska jag nog ringa och säga att jag vill komma in.
    Normalt för en föstföderska så tar det i snitt 8 timmar innan den aktiva fasen startar, då man ska åka in. Men det är VÄLDIGT olika! Bestäm själv när du vill åka. När du inte fixar det onda längre så åker du in.
  • Cia80

Jenny,
    Ja, jag ljög om att jag tagit panodil...ska som sagt ge mig på en dusch sen...men som sagt...vi åker in ikväll...för nu gör de satans ont..vet inte vart jag ska ta vägen.

• Mizzz
    Cia80 skrev 2008-07-10 21:10:58 följande:
    Jenny,Ja, jag ljög om att jag tagit panodil...ska som sagt ge mig på en dusch sen...men som sagt...vi åker in ikväll...för nu gör de satans ont..vet inte vart jag ska ta vägen.
    Hehe, ja, det där panodilrådet är lite taskit att ge sådär när man har värkar. Man ska ju föda barn!!! Prova dusch, funkar för vissa. Annars är det bästa att gå rund och "rulla" med höfterna. Det både hjälper till mot smärtan och skyndar på öppningsförloppet.
    Är sambon på väg hem nu?
  • MammaTillEKNS

JennyoPatrik: Det har varit väldigt jobbigt med med oerhört bra stöd från familj och vänner så har det trots allt gått bra Har ni klippt håret på Lucas nu?

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
Svar på tråden Linköping, någon?