• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • MammaTillEKNS

JennyoPatrik: får vädret blir bättre imorgon  han är faktiskt väldigt hurtig ska själv börja träna bara jag får ur gifterna ur kroppen stackars våra bebisar som måste smaka på sånna hemska saker tomat och gurka älskar hon, likaså banan

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • JePaLuLi
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-11 13:45:26 följande:
    JennyoPatrik: får vädret blir bättre imorgon  han är faktiskt väldigt hurtig ska själv börja träna bara jag får ur gifterna ur kroppen stackars våra bebisar som måste smaka på sånna hemska saker tomat och gurka älskar hon, likaså banan
    Jag hade också tänkt att göra nåt åt fläsket men så blev jag ju gravid igen. Men bara bebisen är ute så ska det bort! Haha... Ja det rä jättesynd om dem! Lucas älskar också gurka och banan, tomat har vi inte testat än.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana

Någon som hört något från Cia80? Är så nyfiken på vad det bidde för något.. för jag antar att hon är inne å föder barn nu (inte första gången dock man tror det)

• Leos och Vincents mamma

Gud så mörkt det är här..måste ha massa lampor tända, regnet bara öser ner
    Vi myser massor i sängen idag o bara tar det lugnt. Ska dock ta tag i Leos garderob nu o plocka ur sånt som är för litet.

Vincent var föresten jätteduktig imorse
    När vi vaknade o skulle ta upp honom ur sängen så låg han på mage! Han hade alltså vänt sig själv från rygg till mage i sin spjälsäng

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • dinana

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-11 14:07:30 följande:

Gud så mörkt det är här..måste ha massa lampor tända, regnet bara öser ner Vi myser massor i sängen idag o bara tar det lugnt. Ska dock ta tag i Leos garderob nu o plocka ur sånt som är för litet.Vincent var föresten jätteduktig imorse När vi vaknade o skulle ta upp honom ur sängen så låg han på mage! Han hade alltså vänt sig själv från rygg till mage i sin spjälsäng
    Ja här är det likadant. Regnet bara öser ner utanför. Var ute en sväng strax innan ett och då vart det uppehåll (tack å lov). Blir nog en lata dag här med. Vi låg till halv elva i sängen, men Molly hon har inte tid att sova på morgonen. Då är hon hellre uppe å leker med sitt duplo. Nu sover hon dock lunch.

Någon som vet hur vädret skall bli imorgon? Tänkte ta familjen och åka på Horns marknad. Någon annan som skall dit?
  • Leos och Vincents mamma

Vad jag har hört så ska det vara skit väder hela helgen.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Elphaba

dinana: Horns marknad, vad är det? Något stort? Och varthän? Gillar marknader, missar tyvärr Skänninge för att vi är på Gotland den veckan och har grämt mig lite över att det är så dåligt med marknader här i krokarna. Är uppväxt i Skåne, marknadernas mecka ju :)

Smhi säger molnigt/mulet men uppehåll för imorgon. Söndag skulle till och med bjuda på sol på eftermiddagen.
    Om vi bara kunde bli friska här hemma också, sambon är nästan bra nu, lillsnuttan är "bara" förkyld, men jag har fått en rejäl släng av de onda bebisbacillerna och är halvt däckad:/

• MammaTillEKNS

JennyoPatrik: vi kan ju börja träna tillsammans sen när ni fått er lilla bebis nu skiner solen igen, hoppas det inte blir något mer regn idag. Har ni börjat ge Lucas välling än? Vi har börjat ge Nathalie men hon är inte direkt förtjust i varken majsvällingen eller den milda vällingen

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • dinana
    Elphaba skrev 2008-07-11 14:33:45 följande:
    dinana: Horns marknad, vad är det? Något stort? Och varthän? Gillar marknader, missar tyvärr Skänninge för att vi är på Gotland den veckan och har grämt mig lite över att det är så dåligt med marknader här i krokarna. Är uppväxt i Skåne, marknadernas mecka ju :)Smhi säger molnigt/mulet men uppehåll för imorgon. Söndag skulle till och med bjuda på sol på eftermiddagen. Om vi bara kunde bli friska här hemma också, sambon är nästan bra nu, lillsnuttan är "bara" förkyld, men jag har fått en rejäl släng av de onda bebisbacillerna och är halvt däckad:/
    Horns marken är väl rätt så stort, inte som Kiviks marknad direkt dock. Förrförra veckan var vi på Rimforsa marknad, och innan dess var vi på Kisa marken. Horn ligger typ 2,5 mil söder om Kisa (ungefär 7,5 mil från Linköping). Man brukar ju kunna googla och hitta lite om marknaderna. Ulrika marknad är ju rätt stort tror jag, kommer i september någon gång tror jag.
Svar på tråden Linköping, någon?