• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • dinana

Fasen vad skicklig jag är på att upprepa "tror jag" i en mening. Tror jag... *LOL*

• Elphaba

dianana: Efter en googlesökning ser jag att Horns marknad är omkr 100 knallar stor... Ulrika marknad är väl åmtinstonde det dubbla verkar det, men är den 11 september i år. Då är inte vi hemma. (Helgen innan är Skänninge - är borta helg-helg så vi missar bägge). Får se hur vi känner oss imorgon, 7,5 mil kanske inte är någon hit när man känner sig krasslig. (Vad kan mäta sig med Kiviks marknad, sveriges största med 1000 knallar+ ;)

• JePaLuLi
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-11 14:41:10 följande:
    JennyoPatrik: vi kan ju börja träna tillsammans sen när ni fått er lilla bebis nu skiner solen igen, hoppas det inte blir något mer regn idag. Har ni börjat ge Lucas välling än? Vi har börjat ge Nathalie men hon är inte direkt förtjust i varken majsvällingen eller den milda vällingen
    Ja det gör jag jättegärna! Jag behöver nån som drar med mig
    Japp, Lucas dricker välling och det har inte varit några problem alls. Det är den milda varianten han dricker.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    Elphaba skrev 2008-07-11 15:26:32 följande:
    dianana: Efter en googlesökning ser jag att Horns marknad är omkr 100 knallar stor... Ulrika marknad är väl åmtinstonde det dubbla verkar det, men är den 11 september i år. Då är inte vi hemma. (Helgen innan är Skänninge - är borta helg-helg så vi missar bägge). Får se hur vi känner oss imorgon, 7,5 mil kanske inte är någon hit när man känner sig krasslig. (Vad kan mäta sig med Kiviks marknad, sveriges största med 1000 knallar+ ;)
    Nej, jag kan förstå att det känns lite dumt att åka när man är lite sjuk. Vi var förökylda hela bunten sist vi var på marknad i Rimforsa. Men det gjorde inte så mycket. Var skönt att komma ut och dessutom gjorde vi lite fynd =)

Nej, Kiviks marknad är väl den största här i Sverige skulle jag tro. Men gud så mycket folk det kommer dit liksom. Jag föredrar nog ändå de lite mindre marknaderna. Gärna de med massa loppisstånd =) *haha*
  • playmate86

hej alle sammans hur har n det idag själv har jag kanonvärk i munnen morfinet tar inte och så men kåvepeninen bör börja värka snart hoppas jag inte roligt men tandvärk och inflamationer i tanden

• Mammatill4a
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-11 14:41:10 följande:
    JennyoPatrik: vi kan ju börja träna tillsammans sen när ni fått er lilla bebis nu skiner solen igen, hoppas det inte blir något mer regn idag. Har ni börjat ge Lucas välling än? Vi har börjat ge Nathalie men hon är inte direkt förtjust i varken majsvällingen eller den milda vällingen
    får man vara med er och träna då?ju fler desto roligare måste verkligen börja tänka mer på kroppen om ja ska orka med 4 barn idag blev de inne väder kompisar och klippning en snabbis till affären för köp av kattsand.. annars lungt.. hoppas vi ses på söndag
  • Mammatill4a
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-11 09:49:35 följande:
    Mammatill4a: det kommer gå fort, står inte på förens det är oktober :D vad skönt att de somnar så tidigt, lite ensamtid på kvällen kan man allt behöva  Nathalie har varit vaken sen 06.30, men nu har hon äntligen somnat, hon är som mest pigg på morgonen fast det är iofs inte så konstigt eftersom hon har sovit hela natten
    JennyoPatrik: Smakade jordgubbarna bra? hur sov Lucas inatt?
    sover hon duktigt om nätterna då? ja det är guld vart med egen tid, speciellt när vi snart får bebis igen och nåt säger mig att ja med får gå över tiden ,då många av mina bekanta och släktningar har gjort de..
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-07-11 17:11:59 följande:
    får man vara med er och träna då?ju fler desto roligare måste verkligen börja tänka mer på kroppen om ja ska orka med 4 barn idag blev de inne väder kompisar och klippning en snabbis till affären för köp av kattsand.. annars lungt.. hoppas vi ses på söndag
    Klart du får, det är ju bara roligt med flera!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Elli80

playmate86: Aj, aj, aj det låter inte alls trevligt...

Här i Karlstad vräker det ner en massa regn. Inte alls kul... Sambon är iväg en sväng till IKEA för att köpa en garderob och lite småplock till Gabriels rum som vi fixat med i flera dagar. Det blir verkligen jättebra. HAde gärna följt med men Gabriel osv så gott att vi bestämde oss för att inte väcka på honom.

Vi vet ännu inget mer om sambon jobb i Lkp, men troligen ses vi efter semestern. Ska bli kul eftersom det känns som vi "känt" varandra länge i den här tråden. Gabriel blir snart 5 månader och jösses vad han utvecklas snabbt i den här åldern. Jätteskoj!!! Vilken resa man får vara med om. Underbart!

Alla ni nya som vill stå med i vår lista, inboxa mig så fixar jag det. Ev. ändringar kan ni väl också inboxa mig om. I slutet av den här månaden kommer jag skapa en del 2 av den här tråden och då tänkte jag skriva in alla i samma lista.

Må gott alla!

• Mammatill4a
    JePaLuLi skrev 2008-07-11 17:42:23 följande:
    Klart du får, det är ju bara roligt med flera!
    Tack så snällt, vore på tiden att börja nu , har sagt i flera år att ja ska ta tag i det ,men inget att gå med så därför har ja inte gjort nåt åt saken..
Svar på tråden Linköping, någon?