• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Cia80

En fråga: Hur gjorde ni tiden efter bb med besök? Fick era föräldrar och vänner komma när de ville eller satte ni någon gräns?

• Mizzz
    Mizzz skrev 2008-05-07 11:25:16 följande:
    Helt ok!Länken funkar inte för mjig, tror du missat något i den.
    nu kom jag in!
  • glitterkorn
    Cia80 skrev 2008-05-07 11:26:09 följande:
    En fråga: Hur gjorde ni tiden efter bb med besök? Fick era föräldrar och vänner komma när de ville eller satte ni någon gräns?
    MIn sälktingar och vänner bjöd inte in sig självla eller tjatade utan vi kontakade dom , min mamma och pappa träffa julius redan några timmar efter förlossningen
  • Ionea
    Haha jadu, jag visste ju direkt att mina svärföräldrar skulle stå och studsa ute i trappuppgången om jag inte sa till dem. Eftersom det är vårt första barn så ville jag absolut inte ha några besök i alla fall de första 2 dagarna. Ville kunna vara hemma och "landa" lite. Sen fick de gärna komma MEN INTE i flera timmar... och fikabröd måste de ta med förståss
    Ion rocks!
  • Cia80
    glitterkorn skrev 2008-05-07 11:27:40 följande:
    MIn sälktingar och vänner bjöd inte in sig självla eller tjatade utan vi kontakade dom , min mamma och pappa träffa julius redan några timmar efter förlossningen
    Pratade med min mor om det. Vad jag och sambon känner nu är att vi vill nog ha minst en vecka för oss själva innan vi tar emot besök. Min mor tyckte det var alldeles för lång tid att de inte skulle kunna hålla sig borta.
    Tror det hade varit skillnad om de bott i stan för då kunde man ju gjort besöket kort. Nu måste de åka 8 mil enkel resa och då vill man ju att de kan stanna ett tag.
    Tänker jag konstigt?
  • TheLove
    Cia80 skrev 2008-05-07 11:11:45 följande:
    Räknas jag som mamma eller barn?
    du är ju mamma till bebisen i magen och så får du vara lite barn med :)
    Mizzz skrev 2008-05-07 11:25:16 följande:
    Helt ok!Länken funkar inte för mjig, tror du missat något i den.
    jag provade länken och då funkade den... men har varit med om att den inte funkat tidigare... gå in på bilddagboken och sök på familjenL så hittar ni oss
  • Mizzz
    Cia80 skrev 2008-05-07 11:30:36 följande:
    Pratade med min mor om det. Vad jag och sambon känner nu är att vi vill nog ha minst en vecka för oss själva innan vi tar emot besök. Min mor tyckte det var alldeles för lång tid att de inte skulle kunna hålla sig borta. Tror det hade varit skillnad om de bott i stan för då kunde man ju gjort besöket kort. Nu måste de åka 8 mil enkel resa och då vill man ju att de kan stanna ett tag.Tänker jag konstigt?
    Nej det tycker jag inte.
    Sambons föräldrar bor i sthlm och de kom ca 10 dagar efter att Linus föddes och stanna över en helg. Men de fick fixa all mat osv under helgen så då blev de till mer hjälp än börda. Säg det till dom, att ska de komma tidigt så får de fixa hushållet hos er så ni kan ta det lugnt.
  • glitterkorn

Förstår inte det där med att folk "bjuder in" sig själva till dom som fått barn , jätte konstigt tycker jag ! Respektlöst ! Glad att jag inte hade det problemet !

• Cia80

Lovelyy,
    Eftersom jag varken dricker kaffe eller té så räknas jag väl som barn. Stackars bebis, får ingen "riktig" mamma

Lillisen,
    Det här mina föräldrars första barnbarn och min mor längtar massor så jag förstår ju henne också...tror jag. Men du har rätt i att ska de komma hit får de göra nån nytta också

• TheLove
    vi tog emot besök när grabben var mindre än en dag gammal. de kom och hälsade på på spec bb. Vi ville ha besök, mest bara för att vi inte hade kläder lagom stora för grabben. Han föddes en söndag, på fredagen var vi på stan och köpte kläder och sådär... jag gillar sällskap. men jag vill kunna planera för att göra saker med. säger någon "kan vi ses om en timme" så är alltid svaret nej, vill planera gärnas någon dag i förväg för det blir så stressigt annars...
Svar på tråden Linköping, någon?