• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Leos och Vincents mamma
    Missnööjd skrev 2008-05-06 16:52:12 följande:
    Då kommer jag och förgyller tråden med Alva Blev tipsad om denna tråd av Lillisen, så bjuder in mig själv Heter Emma och har en nyss fylld 1åring här hemma. Fullt upp alltså!
    Välkommen
    Ionea skrev 2008-05-06 18:11:18 följande:
    Sorry mammor, men jag har fått förhinder inför morgondagen.  Så jag ka ntyvärr inte vara med på fikat!!!!! Jag får se till att komma nästa gång i alla fall...
    Vad synd Men det blir ju förhoppningsvis fler ggr som vi träffas.
    glitterkorn skrev 2008-05-06 18:23:59 följande:
    Jag ska oxå buss med barnvagn och bebis i morgon för FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV  Jag är LITE nervös hur gör man .. ush så otäckt !  Ionea : Vad synd :(
    Jag vet hur det är, första gången jag skulle åka buss när stora sonen var bebis, så var jag såå nervös. Men det gick jättebra. Nu när Vincent föddes o jag skulle åka buss med BÅDA barnen så var jag sådär supernervös igen, en barnvagn o en treåring som går själv..men det gick jättebra det med o Leo är såå duktig på bussen o går av o på själv o sätter sig själv. Men det är lite stressigt o jobbigt när det är hur mycket folk som helst på bussen för en del vuxna människor är tyvärr så himla egotrippade o bara tänker på att de ska av först, så stackars Leo har blivit nedtrampad flera ggr o en gång hann han gå av men sen stängdes dörrarna innan jag hade kommit fram till dörren p.g.a att det var så mycket folk som trängdes o då fick stackars Leo panik, jag med för den delen, men det gick bra till slut. 
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mizzz
    Ionea skrev 2008-05-06 17:07:10 följande:
    Ajdå, det är ju lite trist. Så var det för oss med, tapetsering efter inflytt, skitjobbigt ju med alla möbler! Går det bra med pluggandet Lillisen?Roligt med fler i tråden Missnööjd!!  
    Det går hyfsat bra, men det är mycket matte så man blir lätt trött i huvudet av det...
  • Mizzz

Jag åkte buss med Linus några dagar efter att vi kom hem från BB. Han sov hela vägen så det gick bra. Dessutom var det på en linje som inte har så mycket folk.

testar lite

• Mizzz

Kopierar in fikalistan igen. Jag tror inte alla som sagt att de ska komma står med men det är ju bara att fylla på.

Fika på onsdag kl 14:30:
    Lillisen
    Cia80
    glitterkorn
    Snobben79

• glitterkorn
    Leos och Vincents mamma

Så dålig stil av " vuxna " människor att gör så , herregud finns verkligen folk till allt ! Skrikandes

Hur gör man när man ska fram och betala , kan man köra med vagnen dit fram eller betlar man innan man går in i bussen vill ju inte lämna honom själv ..
  • Mizzz
    glitterkorn skrev 2008-05-06 20:22:51 följande:
    Leos och Vincents mammaSå dålig stil av " vuxna " människor att gör så , herregud finns verkligen folk till allt ! Hur gör man när man ska fram och betala , kan man köra med vagnen dit fram eller betlar man innan man går in i bussen vill ju inte lämna honom själv ..
    Det där med att betala är asjobbigt. Du får helt enkelt ta med honom eller lämna honom, vagnen går dock oftast inte att köra fram (för smalt). Men om chaffören börjar köra innan jag hinner fram brukar jag skita i det (betalar alltid sms så jag gör ju ändå rätt för mig)..
  • TheLove
    Fika på onsdag kl 14:30:
    Lillisen
    Cia80
    glitterkorn
    Snobben79
    Lovelyy
  • glitterkorn

Vart var det vi sk ses halv tre ?
    Vardet vid fontänen , typ mitt i mot macdonalds inne stan är jag helt ute o cyklar ? Fundersam

• Cia80
    glitterkorn skrev 2008-05-06 21:05:27 följande:
    Vart var det vi sk ses halv tre ?Vardet vid fontänen , typ mitt i mot macdonalds inne stan är jag helt ute o cyklar ?
    Skulle vi inte ses vid Nordea på Trädgårdstorget, eller är det jag som är ute och cyklar nu?
  • glitterkorn
    Cia80 skrev 2008-05-06 21:58:14 följande:
    Skulle vi inte ses vid Nordea på Trädgårdstorget, eller är det jag som är ute och cyklar nu?
    Du har nog rätt , det som ligger mitt i mot hm typ ?
Svar på tråden Linköping, någon?