• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • ciccielv
    Skorpan08 skrev 2008-07-16 08:05:48 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-15 13:37:27 följande: Nja, vi har prcis börjat, har hållt på en vecka. Hon verkade vara mogen så vi provade och det var hon. Elin tycker det är jättespännande. Vet inte vad dom säger på bvc om det. Men iofs så bryr jag mig inte särskilt mycket om det. När min äldsta var liten skulle man börja med smakisar redan när dom var tre månader så...Det är iofs snart 18 år sen men ändå.Jag tror inte man kan sätta en speciell ålder när det är dags utan det är nog väldigt individuellt. Min 14-åring var nog nästan fem månader när jag började med smakisar på henne, hon var helt enkelt inte intresserad.
    precis.barnet visar ju tydligt när det vil börja med smakisar.våra barn har varit mellan 3 1/2 månad till ca 5 månader när de började med smakisar.
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-16 06:41:54 följande:
    jag kan ochså ses eventuellt
    det vore skoj.har ju aldrig träffat dig.
    Mammatill4a skrev 2008-07-15 22:16:17 följande:
    ja jag är med men måste vara hemma innan 14 men en fika el mat hinner ja medsäg 11 vid hm stora ingång vid korsningen rödljusen
    ska vi ses nere på gåden på fredag runt 20 minuter innan bussen går?
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • MammaTillEKNS

Skorpan08: Nathalie började med smakisar innan hon var 4 månader också, hon visade sådant intresse så vi tyckte att vi kunde börja. Som du säger så är det väldigt individuellt!

Det ska bli kul att ses idag

Jannovich: jag vill inte ge dig mitt onda, bättre att du mår bra mina fötter mår lite bättre idag iaf

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • MammaTillEKNS

ciccielv: Har du ringt graflunds än? Tack för komplimangen hon är urgullig, hon var nog väldigt trött igår efter alla intryck hon älskar som sagt att stå och hoppa, dröjer väl inte länge förens hon går själv

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Skorpan08
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-16 08:53:25 följande:
    Skorpan08: Nathalie började med smakisar innan hon var 4 månader också, hon visade sådant intresse så vi tyckte att vi kunde börja. Som du säger så är det väldigt individuellt!
    Det ska bli kul att ses idag

Jannovich: jag vill inte ge dig mitt onda, bättre att du mår bra mina fötter mår lite bättre idag iaf
    Ja, det ska bli kul. Skönt att höra att dina fötter är lite bättre.
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-16 08:55:20 följande:
    ciccielv: Har du ringt graflunds än? Tack för komplimangen hon är urgullig, hon var nog väldigt trött igår efter alla intryck hon älskar som sagt att stå och hoppa, dröjer väl inte länge förens hon går själv    

det finns ju bebisar som har gått redan vid 8 månaders ålder

glömde ju ta lgh numret igår.men grannen pratade om att de skulle göra det.en annan kille på gården berättade att ännu flera har vart utsatta för äcklet

vad ska ni hitta på idag?själv ska jag ta det lugnt.blir ev valla gård.i helgen blir man rik så då ska man spana efter lite fynd och höstkläder åt barnen

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Maria84

Här vaknade Lucas kl 6 men somnade om efter frukostvällingen så det var bara för en klarvaken mamma att knalla upp medans alla andra sov. Men har fått lite gjort under morronkvisten. Har hunnit tvätta 2 maskiner, sytt ett "draperi" till den förnyade akvariumbänken, beställt tackkort och lite till.
    Bäst att få fart på resten av familjen här med ordentligt, nu är båda barnen vakna ialla fall, skulle tro att sambon är det också. Vi ska åka till Motala om en timme och kolla på ett köksbord m stolar idag, förhoppningsvis kommer vi hem med det också såvida det är fint.

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Mammatill4a
    jannovich skrev 2008-07-15 23:41:35 följande:
    Så trevligt! Får väl försöka lära mig vilka ni alla är då bara
    japp för tusan, de är lätt bara man kommer in i det.. du kände la mammatillEKNS? vi ska ha tjejkväll nästa helg om du vill är du med välkomen ju fler dessto roligare
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-16 08:49:57 följande:
    ska vi ses nere på gåden på fredag runt 20 minuter innan bussen går?
    haha ja de är la bäst så vi inte missar den , skulle se snyggt ut;-P får olivia vara hos er en stund runt 12.15 tills ja kommer hem på em?
    liam och magnus ska på speedway ikväll och jag ska ev till kompis vid 13 om de inte blir nåt förhinder..
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-07-16 09:07:36 följande:
    Här vaknade Lucas kl 6 men somnade om efter frukostvällingen så det var bara för en klarvaken mamma att knalla upp medans alla andra sov. Men har fått lite gjort under morronkvisten. Har hunnit tvätta 2 maskiner, sytt ett "draperi" till den förnyade akvariumbänken, beställt tackkort och lite till. Bäst att få fart på resten av familjen här med ordentligt, nu är båda barnen vakna ialla fall, skulle tro att sambon är det också. Vi ska åka till Motala om en timme och kolla på ett köksbord m stolar idag, förhoppningsvis kommer vi hem med det också såvida det är fint.
    men de är rätt skönt när barnen tar sovmorron och man fr vara för sig sj en stund, här hemma har man en uttråkad karl som går och gnäller och ska la dammsuga snart el NU , fast de inte finns en smula på golvet GRRR
  • Marayah

God morron..

Här blir de BVC för att se hur de går för lilleman.. Sen ska vi på familjerätten och skriva på faderskaps pappren till Filip så han blir pappa oficiellt Jocke. Sen ska ja träffa en tjej på em som vi hade i samma föräldragrupp. Hennes son e född tre dagar efter Filip. Annars blir de ganska så lugnt. SKa städa lite.. Åker juh bort torsdag eller fredag beroende på om brevet vi väntar på från posten kommer eller ej.

Marko 031103, Filip 080621
Svar på tråden Linköping, någon?