• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • ciccielv

kan ju tillägga
    flyttar vi så får ju killen bara nya barn att antasta om det flyttar in en ny familj här.

vi får se vad vi kommer att göra.det har gått för långt.vi får helt enkelt börja med att polisanmäla killen när vi ser honom nära våra barn.

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Kevlarsjäl

Ciccielv: I mina öron låter det helt horribelt att ni ska behöva flytta. Stå på dig!

• dinana

Jag var ju också fastanställd tidigare, men då jag blev gravid och sambon fick jobb här uppe så var vi tvungna och flytta och jag fick då säga upp mig. Det är något av det jobbigaste jag gjort för jag trivdes verkligen jättebra på mitt jobb. Och nu så klagar sambon över att han inte trivs på jobbet. Jaha... atcl för den. Är ju omöjligt för mig att hitta jobb nu utan varken sig erfarenhet eller utbildning. Lite svårt att gå tillbaka till förra jobbet då det är ett heltidsjobb 20 mil bort. Och de har ju satt in ersättare för mig. Finns inga liknande jobb här i närheten då man varit med från starten att bygga upp en internetbutik. *suck*

Elli80 skrev 2008-07-16 11:13:13 följande:
    dinana: Usch, vad tråkigt!!! Det är en tuff arbetsmarknad, helt klart. Har många kompisar som liksom jag är lärare och de söker jobb efter jobb men får aldrig ngt. Det är inte lätt. Själv har jag haft tur som är fastanställd och har ett jobb att gå tillbaka till efter ledigheten. Hoppas det löser sig för dig!!!
  • ciccielv
    Kevlarsjäl skrev 2008-07-16 14:11:43 följande:
    Ciccielv: I mina öron låter det helt horribelt att ni ska behöva flytta. Stå på dig!
    ja vi ska inte behöva flytta och dessutom betala flytten osv.är arg så jag kokar just nu.funderar på att dra in corren i detta så folk får upp ögonen hur sjukt vårt svenska samhälle är!.denna kille har ju även sagt till andra barn att han ska döda vår ena dotter.han är inte det minsta frisk!

imorrn ska jag rota fram polisanmälan...
  • Elli80

dinana: Men usch vilken jobbig sits du/ni är i... Vad gör din sambo då?

Ciccielv: herregud, det låter ju helt galet!!! Ska ni flytta!?! Det där måste ni ju gå vidare med, det låter helt sjukt att det är ni som ska väck liksom... Flytta på problemet istället, tänker man...

Nyfiken på hur det går för Cia. Någon som hört ngt? Är allt bra?

• Leos och Vincents mamma
    ciccielv skrev 2008-07-16 13:51:10 följande:
    kan ju tilläggaflyttar vi så får ju killen bara nya barn att antasta om det flyttar in en ny familj här.vi får se vad vi kommer att göra.det har gått för långt.vi får helt enkelt börja med att polisanmäla killen när vi ser honom nära våra barn.
    Förstår verkligen vad du menar o gud så jobbigt för er! Men å andra sidan så kan han ju fortsätta att antasta barn oavsett om han får bo kvar eller flytta nån annanstans!
    Det som i så fall borde ske är ju inte en flytt för deras del utan vård! Se till att skaffa bevis så kanske han kan få vård eller fängelse istället!
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • ciccielv
    Elli80 skrev 2008-07-16 14:28:25 följande:
    dinana: Men usch vilken jobbig sits du/ni är i... Vad gör din sambo då?Ciccielv: herregud, det låter ju helt galet!!! Ska ni flytta!?! Det där måste ni ju gå vidare med, det låter helt sjukt att det är ni som ska väck liksom... Flytta på problemet istället, tänker man...Nyfiken på hur det går för Cia. Någon som hört ngt? Är allt bra?
    precis de vill att vi ska flytta så vi blir av med äcklet och äcklet får fortsätta antasta andra barn!vi har inte ens råd att flyttaLedsen
    men alla andra då?jag fattar inte hur de kan låta honom fortsätta antasta barn,nån skyldighet har väll hyresbolaget?
    graflunds kan inget göra säger de,polisen kan inget göra säger de.vem f*n kan  då göra något åt detta kan man fråga sig?

soc kommer väll säga samma sak.

nä snart ringer jag corren...
  • playmate86

ciccielv- vilken gatan är det min bror bor i skägget och har hört något om det där och vill gärna snacka med den killen och få honom att sticka och tro mig min bror är bra på att övertyga folk. plus att du ska ringa corren det tycker jag verkligen

• JePaLuLi

ciccielv: Vad är det som har hänt??

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • ciccielv
    playmate86 skrev 2008-07-16 14:48:36 följande:
    ciccielv- vilken gatan är det min bror bor i skägget och har hört något om det där och vill gärna snacka med den killen och få honom att sticka och tro mig min bror är bra på att övertyga folk. plus att du ska ringa corren det tycker jag verkligen
    bor i ryd
    JePaLuLi skrev 2008-07-16 14:49:15 följande:
    ciccielv: Vad är det som har hänt??
    en "efterbliven" kille i 14 årsåldern antastar småbarn sexuellt,lurar dem till att stjäla osv.han har även blottat sig för flera småtejer.en granne polisanmälde ett "brott" som han begick i höstas.polisen kan inget göra,graflunds kan inget göra.han har varit på flera barn som är i våran närhet.

nån måtta får det vara.en förälder varnade oss i höstas för killen,nu har jag varnat en annan  familj på gården.

ja corren tänker jag allt dra in snart om inget sker.man ska kunna låta barnen leka ute utan att de blir antastade av ett äldre barn.numera drar våra barn och deras kompisar hem till oss så fort de ser killen.han förstör ju barnen och ingen sätter stopp.helt sanslöst.

villket de gjorde för några dagar sedan,då jag fick springa ut och "Rädda" ett barn som killen försökte bli kompis med.

barn förstår ju inte vad som är rätt eller fel.de tycker ju bara att han är snäll,de förstår inte att han är efterbliven och sjuk i huvudet!
Svar på tråden Linköping, någon?