-
Vad skönt att det inte är bara jag som känner så. Ibland får jag för mig att jag är "mesig" och att alla andra ger sig ut på allehanda aktiviteter. Själv försöker jag mest överleva dagarna...Snobben79 skrev 2008-06-17 10:02:15 följande:kevlarsjäl: Jag tycker också det räcker att göra en sak per dag. Det är ju ändå ett litet projekt att ta sig iväg
Men det blir väl bättre.
-
Hur har det gått för Cia? Inte hört något idag? Hoppas värkarna satte igång ordentligt så hon är på förlossningen nu.
-
Idag blir det lugnt. Vad kul att sy. Jag har en filt som jag stickar på men det har inte blivit mycket av den varan sen Elsa kom (inget alls). Bara att trassla ut alla nystan tar sån tid att innan det är klart så har hon hunnit vakna.
Maken skulle komma hem på lunchen med hämtmat och sen blir det eventuellt en promenad. Vi får se. Är du mammaledig Ciccielv eller? -
Åh nej! Vi som inte vill höra något från dig Cia.Cia80 skrev 2008-06-17 10:13:28 följande:Nu gör jag er besvikna tjejer Natten har varit superlugn och jag har sovit jättegott. Så nu är jag ialla fall utvilad ifall det vill dra igång idag.
Men skönt att du fått sova ordentligt. Det är viktigt. Man behöver alla krafter man kan inför förlossningen.
-
Ciccielv: Åh vad tufft. Vad skönt att du haft mindre smärta några veckor. Hoppas det inte blir för kämpigt nu när det är på väg tillbaka.
-
Oj tjejer, Ryd låter ju inte alltför roligt. Hoppas ni som inte vill bo där längre hittar något annat.
När jag bodde här förra gången pluggade ju jag. Då hade vi två olika beteckningar på Ryd - student-Ryd och människo-Ryd. Knasigt... jag vet. Vet inte om det fortfarande är så uppdelat?
Fick svar från SF att de har barnvagnsbio i Linköping. Fast inte på sommaren. Men i höst ä rdet tillbaka. HURRA! -
Jag skulle bli skitglad om Sex & The City kunde komma som barnvagnsbio i höst men då har den väl slutat gå. Den och nya Narniafilmen. Vore ju toppen.
Ni som är inne här i denna tråden. Är ni mammalediga eller jobbar ni eller pluggar ni? Tänker på att många har rätt stora barn. Och har möjlighet att fika (vilket är toppen!!). -
Låter trevligt! Jag kommer ju gå hemma ett bra tag till.glitterkorn skrev 2008-06-18 11:42:12 följande:Kevlarsjäl. Jag är mammaledig på " heltid " min son är 7 månader , så jag hittar gärna på saker ! På tumanhand eller i grupp spelar ingen roll =)
-
Väldigt gärna!Mammatill4a skrev 2008-06-18 12:19:25 följande:då kanske vi kan gå tillsammans när min lilla har ploppat ut?? -
Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 14:36:22 följande:
Jag är mammaledig nu åt våran minsta son som blir tre månader om en vecka.Tre månader. Längtar tills Elsa är 3 månader. Just nu känns allt bara rörigt. Hon blir fyra veckor imorgon och jag försöker bli klok på vad hon vill.
Det är en sån omställning att bli mamma. Går inte att föreställa sig. Hur var det att bli tvåbarnsförälder. Kom tvåbarnschocken som alla pratar om? Jag tycker ett barn är en chock...