Inlägg från: Kevlarsjäl |Visa alla inlägg
  • Kevlarsjäl

Linköping, någon?

Usch vilket tråkigt väder. Vi gick ut och promenerade i regnet igår... kände sig riktigt hurtig. Men idag stannar nog jag och lillaskruttan inne. Och tar det lugnt bara.

Jenny: Grattis på förlovningsdagen!!

Det låter inte kul det där med att Ryd är så stökigt. Skulle få panik om jag kände att jag inte kunde gå ut på kvällarna (har tyvärr inte en stor hund som jag kan ta med). Hoppas det lugnar ner sig.

• Kevlarsjäl

Cia: Du borde väl få bebisen denna vecka då om du är på BF+10. Sätts du igång om du gått två veckor över tiden så blir det väl till helgen? Eller du kanske inte vet än?

• Kevlarsjäl

Ah, var det måndag du blir igångsatt. Jamen försök tänka att det då bara är en vecka kvar. Det känns säkert som en evighet men det är i alla fall ett slutmål.

• Kevlarsjäl
    Cia80 skrev 2008-07-07 11:47:26 följande:
    Jenny,Mmm, är ju egentligen inte så lång tid kvar som sagt.Tack för att du håller tummarna Har ni några förslag på vad man kan hitta på en dag som denna?
    Putsa fönster, gå i trappor, ha sex.
  • Kevlarsjäl
    Cia80 skrev 2008-07-07 11:58:07 följande:
    Kevlarsjäl,Ehum, kan inte påstå att nåt av det känns speciellt lockande Jaja, nåt får vi nog allt hitta på. Annars blir det en väääldigt lång dag.Kanske kan sova bort några timmar
    Hahaha, förstår det. Jag testade inte heller något av dessa trots att jag gick över tiden och var TOKLESS, FRUSTRERAD och UTTRÅKAD. Jag var helt inne på att förlossningen skulle starta på natten (hade läst någonstans att man är som mest avslappnad och har lägst stresshormoner mellan 02-04 på natten så därför startar det för de flesta då) så varje morgon när jag vaknade och inget hade hänt höll jag på att bli GALEN!!! Och så var det bara att vänta till nästa natt. Samma visa igen.

Det är nog bra att du sysselsätter dig så mycket du kan. Har du tvättat bebiskläder? Förberett alla saker? Köpt blöjor? Annars kan du ju alltid pyssla med det.
  • Kevlarsjäl

Cia: Attans, då har jag inga fler tips... Ligga på soffan och äta praliner kanske?

Nu finns förresten Sniglar spjälsäng på Ikea igen. Minns inte vem det var som sökte spjälsäng härinne. Maken var och köpte en idag. De har 8 i lager idag och imorgon enligt hemsidan.

• Kevlarsjäl

Cia: Hoppas verkligen att hinnsvepningen hjälper. Och jag tycker du ska lyssna på BM och vila ordentligt. Lycka till!!! Snart är du mamma!!!

• Kevlarsjäl
    JePaLuLi skrev 2008-07-13 14:12:27 följande:
    Vi var på Kent och Håkan Hellström igår
    ÅH!!!!!!!!!!!!! Jag älskar KENT! Som ni kanske förstår av mitt nick. Nu har jag inte sett dem sen i slutet av februari då vi var på konserten i Västerås.
  • Kevlarsjäl

Håller med om att det skrivs flitigt. Jag har varit i Småland i några dagar och inte hunnit kolla datorn så ofta. Det tar lååååång tid att läsa allt.

Jag antar att Cia äntligen har fått sin lilla bebis nu. Hoppas hon och familjen mår bra.

• Kevlarsjäl
    JePaLuLi skrev 2008-07-14 11:35:14 följande:
    Jag förstod det Det var en jättebra konsert. Det blir ju alltid lite extra när det är hemmaplan Hur är det med dig?
    Bara bra med mig! Såg Kents låtlista från Strömstad och blev så knäckt. För första gången någonsin (nästan) spelade de Utan dina andetag. FAN att jag inte var där. Den hade vi på vårt bröllop och jag älskar den låten. Den och Kevlarsjäl som de också spelade. Helt otroligt. Är du Kent-fan eller var det Håkan som drog?
  • Kevlarsjäl
    kidA skrev 2008-07-14 12:05:37 följande:
    vinkar lite.är oxå fr linköping. eller ja ljungsbro bor vi i nu.såg att det var fler kentfan här oxå har varit på jag vet inte hur många spelningar med dem. hade oxå utan din andetag på vårt bröllop. kent är finast!
    Välkommen in! Härligt med Kent-fans!
  • Kevlarsjäl

Kent är guld! Men vissa avskyr dem och tycker bara det är deppigt. Så smaken är ju väldigt delad. Själv tillhör jag den kategorin som har varit ett fan sen långt tillbaka. Såg dem efter att de släppt sina första skivor på Hultsfredsfestivalen för MÅNGA år sen. Då spelade de fortfarande Kräm (den har de ju "begravt" sen dess och spelar inte längre). Har en liten body till Elsa där det står "I love Kent" men den kan hon inte ha ännu för den är alldeles för stor. Men den är jättesöt. Försöker gå på så många konserter jag kan men i sommar blir det tyvärr ingen i och med Elsas ankomst.

• Kevlarsjäl
    kidA skrev 2008-07-14 13:34:17 följande:
    jag såg dem hultsfred 96. kanske var då? de var underbara då iaf. o vilken kväll kent cure o björk efter varandra på hawaiiscenen
    JA!Då var jag där.
  • Kevlarsjäl

Vi bor i Majelden/Ramshäll inom Stångåstaden i en jättefin fyra som hade renoverats innan vi flyttade in. Området rekommenderar jag verkligen.

• Kevlarsjäl
    rply skrev 2008-07-14 16:12:56 följande:
    okej, är det stångostaden där lr?
    Japp, det är Stångåstaden. De har ganska många hus där runt omkring som Stångåstaden har. Jättefräscht område och lugnt som bara den. Promendavstånd in till stan.
  • Kevlarsjäl

Förstår att du längtar efter en bebis. När vi började försöka blev jag gravid på första försöket men fick missfall. Detta satte sig i hjärnan och det blev en jobbig resa fram till jag blev gravid igen. Ditt undermedvetna vill säkert så gärna bli gravid och därför drömmer du om detta. Håller tummarna för att du snart får ditt plus!

Fru T skrev 2008-07-15 11:40:19 följande:
    uuuughja gillar inte att drömma inatt eler i morse kanske ja ska säga för ja vakna ju av den så drömde ja min första(?) barndrömm å den ja helskumm..jag va höggravid å va me en gammal vänn å kolla på hästtävlingar å hade jättekul heela dan, men ja va helt normal men heltplötsligt så gick vattnet å vi åkte in till sjukan.15min senare kom bebbe ut. hade inte haft en värk. ja va fullt gången men mannen å ja hade inte inhandlat nånting, så dan efter så va vi på stan å storhandla (me ungen i famnen), vagn, säng, skötbord ja allt som behövs... ungen va såååå söt (ett sånt barn vill ja ha) efter bara några timmar börja ungen häva sig upp å vagra ligga ner på natten såv h*n natten lång å på morgonen kom ja på att ja hade ju inte ammat nån gång... skulle försöka men vårtorna va helt innåtvända å ungen va heelt ointresserad, verkade inte änns hungrig utan va lika gla som vanligt... allt va jätte mysko (precis som drömmar brukar va) men inte obehagligt.. ja drömde att juste ja har ju inte berättat för er ännu så jag skulle precis sätta mig å skriva att nu har ja fått bebbe.... då vakna ja...kände mig liiiite smått förvirrad där ett tag å det känns väll fortfarande lite skumt men här finns ingen bebbe...fan säg bara inte att ja ska börja drömma bebisar nu.... i höstas när vi förlova oss så drömde ja inte om annat än bröllopsplaner å d va skapligt jobbigt.... men kanske få se det så här... bröllopet blev ju av....
  • Kevlarsjäl
    playmate86 skrev 2008-07-15 15:30:41 följande:
    rply: min äldsta bror är 50 min syster 48 min andra bror är 40 sen nästa bror är 33 och sista syskonet är 32 och jag själv är 22jag har ju inga barn så du får ta mig och mina syskon stället hoppas det går bra det med
    Oj vad häftigt. Har ni samma föräldrar?
  • Kevlarsjäl

Ja absolut! Har själv en lillebror som jag bara har samma mamma som och ser honom som ett syskon lika mycket som min syrra som jag har samma föräldrar som. Men just åldersskillnaden gjorde att jag blev nyfiken. Vad coolt att ha en brorsa som är 28 år äldre!

• Kevlarsjäl

Ciccielv: I mina öron låter det helt horribelt att ni ska behöva flytta. Stå på dig!

Svar på tråden Linköping, någon?