-
En till med en tremånaders. Trevligt!Elphaba skrev 2008-06-18 15:09:58 följande:Kevlarsjäl: Är hemma med min dotter, 3 månader för några dagar sedan:) -
Absolut! Se till att klämma ut den där lilla knodden nu. Så slipper Elsa vara yngst.Cia80 skrev 2008-06-18 16:12:09 följande:Kevlarsjäl,Tänk på att jag också kommer gå hemma sen med en liten plutt så jag hittar gärna på saker sen.
-
Ni som är mer etablerade mammor än vad jag är. Har ni gått på typ babysim eller mamma/barngympa eller annat med era barn? Rekommenderar ni det och i sånt fall när ska man börja?
-
Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 19:59:42 följande:
Haha, ja..det var nära att jag oxå gjorde det..Både barnen tog det med ro dock..Leo hade fullt sjå att scana alla varor o Vincent var nymatad.Jag säger som Cia - jag hade nog brutit ihop fullständigt om jag varit iväg och handlat. Räcker att gå på ICA Supermarket Berga centrum tillsammans med pensionärerna och köerna växer i kassan och Elsa skriker. Då får man många medlidsamma blickar och hinner bli helt genomsvettig.
-
Åh vad härligt med sovmorgon! Passa på och njut allt du kan av den sömn du får. Sen är den ett minne blott.Cia80 skrev 2008-06-19 12:10:22 följande:Hej tjejer!Idag lyckades jag ta sovmorgon, vaknade kl. 11.45 Förhoppningsvis är det ett tecken på att kroppen förbereder sig inför en jobbig förlossning Dock känns det långt borta nu, inga värkar alls senaste tiden.
-
Jag lyckas alltid kommer när det är långa köer.Elphaba skrev 2008-06-19 12:18:42 följande:Kevlarsjäl: Säger du det? Jag bor ett stenkast från Berga centrum och jag tycker aldrig det är något folk på ica. Jag kanske prickar in de bra tillfällena att gå =)
Eller också är det jag som lätt blir helt uppstressad när lillskruttan skriker.
-
Jag blev också igångsatt. Hur upplevde du det?Elphaba skrev 2008-06-19 12:59:11 följande:Cia: Ja jag vet inte jag, jag gav upp direkt (efter ett dygn, sedan hade jag ytterligare 9 dygn av amningshets på BB, fy...) och Ronja får ersättning på flaska, och inte är hon ledsen över det, plus att hon har en glad mamma istället. Detta trots att jag var fullt inställd på att amma från början. Jag tror en bra tumregel med barn är att ta det som det kommer och att allting inte blir som väntat, så man får göra det bästa av det.Sov på, jag blev igångsatt och visste således att jag skulle föda barn dagen därpå, det var guld värt att få sova ut och äta en stadig frukost. Eftersom du inte vet, så försök göra detta varje natt :) Det kommer göra underverk när du ska föda barn - som inte alltid går på en femöring utan kan ta lite tid och kräva mycket kraft. Är man väläten och utvilad går det bättre och man orkar mer. -
Klart du ska åka in Cia! Hoppas att det hänt en hel del. Du är kanske öppen mycket eftersom du fått gå med förvärkar så länge. De säger ju att det hjälper till.
Ni som ammar/ammat... Jag behöver råd. Från att ha haft för lite mjölk, mjölkstockning och fått ge ersättning har min mjölk nu fått spel och det fullkomligt forsar med resultatet att Elsa blir jätteledsen, ej hinner med att svälja och bara släpper bröstet och mjölken forsar. Detta började under gårdagen. Jag började pumpa ur och det fullständigt forsade. Gav henne den urpumpade mjölken på flaska och det gick bra men jag vill ju kunna ge henne bröstet som tidigare. Brukar detta stabilisera sig? Just nu vågar jag inte gå utanför dörren för jag läcker ner ALLT! Känns helt sjukt. -
Elsa är 4 1/2 vecka gammal. Så vi håller fortfarande på att lära oss. Skönt att höra att det rättar till sig så småningom. Det är så frustrerande att läcka som ett såll.Elli80 skrev 2008-06-23 11:34:37 följande:Kevlarsjäl: Det brukar ta ett tag innan det rättar till sig med mjölkproduktionen. När fick du bebis? Jag hade också så ibörjan och jag pumpade ur lite av den första mjölken den frös jag sedan in och när bröstet inte var så fullt var det lättare för lillkillen att äta. Dessutom är den första mjölken som kommer inte lika fet som den som kommer efter en stund så därför tyckte jag att det var bäst att frysa in den första och gen det som var kvar i bröstet. Man kan köpa amningsnapp om barnet inte vill ta bröstet, men det fungerade halvbra tyckte jag. JAg hade det i några dagar då mina bröstvårtor var såriga...
Vad använde du för något för att frysa in mjölken i?
-
Cia: Jag känner som du ibland. Tyvärr tar lillskruttan så mycket tid att jag har svårt att bryta trenden och umgås. Jag har nu dessutom lyckats få mjölkstockning för 3:e gången sen hon föddes så nu är det bara att hålla sig inne. Annars hade jag gärna träffats. KRAMCia80 skrev 2008-06-23 15:47:06 följande:Mmm, ibland känner jag mig riktigt ynklig och ensam. Men snart blir det slut på ensamheten ialla fall