• Elli80

Linköping, någon?

Cia:
    Jag väntade också med bb-väskan... Tänkte att jag skulle packa den helgen efter att jag slutat jobba (v 38). Vaknade på lördagen (samma dag som väkan skulle packas och hemmet göras iordning för Gabriels nedkokmst) med mensvärk och allmänt ont i magen. Pang, så hade jag 5 min mellan värkarna och fick kasta oss in till bb...
    Mitt råd är alltså, vänta inte med väskan. Du vet säkert redan vad du vill ha med så det kan du ju lägga i redan, eller hur?
    det kan ju lika gärna gå fort som ta evigheter...
    Lycka till! Du har en spännande tid framför dig!

• Elli80

Cia:
    Jag tänkte också som du innan mina värkar satte igång. Hade ju hört talas om att man skulle känna lite innan och så. Jag hade fasen inte en ändå förvärk elelr sammandragning som jag kände av utan PANG så var förlossningen igång liksom. Tänk att det kan vara så olika...
    Jag hade tyvärr inte ätit ordentligt innan förlossningen eftersom den bara drog igång så dagen efter var jag helt väck. Ät massor!!! Det behövs verkligen! Utvilad var jag dock, eftersom jag kunde sova gott genom hela graviditeten!
    Vi hade med oss ett fia-spel för jag hade ju hört att det skulle ta sådan tid, haha... Vilka blåbär jag och min sambo är liksom... vi skrattar gott åt det nu i efterhand.

• Elli80

Cia:
    Har du plats i väskan så kan du väl ta med det, som sagt man vet ju inte... Värkarna kan ju stanna av och det ena med det andra...

Har du ont nu? Då kommer det ju vara utslag på en ctg-kurva. Vi tyckte det var så häftigt att se på den där kurvan. Man såg hur den ökade fast man inte kände ngt och så visste man att när den nådde upp en viss bit så skulle det börja göra ONT! Klart du blir exalterad över att det händer grejer... Ring förlossningen om du undrar över något. De tycker inte det är konstiga frågor, de är ju vana.

• Elli80

Cia:

Jag håller med Leo och Vincents mamma! Ring förlossningen, du är ju såpass långt gången att det skulle kunna vara på G... Spännande!

• Elli80

Cia:
    Ok, där ser man... Hur kändes det att ha varit där då?

• Elli80

Cia: Vad skönt! Jaha då var det bara att vänta lite till då... Vad sa de om dina värkar då?

• Elli80

Å vad kul att ni ska ses och fika. Jag längtar tills jag och Gabriel kan vara med också... Skulle vara så kul att ses och få se vilka ni är i verkligheten.

• Elli80

Cia:
    Håll ut bara... Jobbigt eller hur???

• Elli80

Cia:
    Hahaha...
    Tappa upp riktigt kallt vatten i en balja och svalka fötterna när det är varmt. Underbart! Sedan får man klaga på vädret när man är gravid eller har små bebisar...

• Elli80

Hej på er tjejer1

Vilket väder... Jag njuter av solen för egen del emn önskar inget heller en regn/mulet för lillemans del... Det är jobbigt för honom i värmen... Vill inte alls ha honom ute under dagen då det är som varmast. Har dock tur som har hyfsat svalt inne... 23 grader...

Vad sysslar ni med då? Lilleman har sovit sedan 11 så jag har legat i solstolen och snackat med en kompis i telefon sedan har har jag passat på att läsa lite oxå. Nice!

Glitterkorn: Jag har visserligen gått ner efter min graviditet så nu väger jag betydligt mindre än innan jag blev med bar, men jag hade att ta av så jag ska bli av med lite till tänkte jag så fort jag slutat amma... Vi får peppa varandra!!!

Svar på tråden Linköping, någon?