• Elli80

Linköping, någon?

Ciccielv: Nu är du med i listan. Vad fruktansvärt med all värk och så frustrerande att de inte hittar källan till problemet! Vad roligt att du syr, jag väntar på inspiration men jag hittar den inte för tillfället. Har du nogot roligt sytips för att få fart på mig? Har hittills bara sytt ett par gardiner til lillemans rum...

• Elli80

Men Cia, det låter ju apjobbigt. Får du sova ordentligt så du är någotsånär utvilad när det drar igång...

• Elli80

Hej på er!
    jaha det verkar som om ryd inte är stället man helst vill bo i. min sambos jobb fixar boendet till oss så jag vet inte hur mycket vi har att säga till om. Har ännu inte hört ngt om när var och hur... Men om/när det blir så borde de väl försöka fixa ngt i närheten av saab skulle jag tro. Var det nu ligger... Är det trevliga områden däromkring ni som vet?

Cia: Vad spännande, tänk att ni får se bebben så här strax före! Njut så mycket du orkar! Jag oroade mig oxå en massa innan mitt tillväxtul. Lycka till!

Här regnar det men jag och lilleman ska på promenad när han vaknar. Har beställt böcker från adlibris och de fanns att hämta nu. Köpte bla första och andra mosboken. Ska bli kul att ge lilleman mat... Dock behöver han just inget mer då han är 4mån, fortfarande ammas och väger 7,670g haha... En stor liten kille...

• Elli80

Cia: Ja ät och vila. Själv hade jag inte ätit sedan 18-tiden (15:e)kvällen innan och lilleman föddes strax innan 8 på kvällen (16:e). Trots att min förlossning gick snabbt och smidigt är väl inte rätt ord, men enkel kanske är mer rätt. Alltså, vad svårt det var att beskriva... Nåväl... jag önskar att jag hade haft mer mat i magen för all energi gick åt och dagen efter mådde jag pyton, jag var så svag och utsvulten. Tänk då om jag hade haft en lång förlossning... Nej mumsa på allt vad du kan!!!

• Elli80

Cia: Å, vad spännande... Nu kommer kanske bebben snart!

• Elli80

Kevlarsjäl: Det brukar ta ett tag innan det rättar till sig med mjölkproduktionen. När fick du bebis? Jag hade också så ibörjan och jag pumpade ur lite av den första mjölken den frös jag sedan in och när bröstet inte var så fullt var det lättare för lillkillen att äta. Dessutom är den första mjölken som kommer inte lika fet som den som kommer efter en stund så därför tyckte jag att det var bäst att frysa in den första och gen det som var kvar i bröstet. Man kan köpa amningsnapp om barnet inte vill ta bröstet, men det fungerade halvbra tyckte jag. JAg hade det i några dagar då mina bröstvårtor var såriga...

Cia: Jaha, fortsatt väntan då...

• Elli80

Jag använde iskubs-låda med tätslutande fryspåse omkring. Började med små fryspåsar först, men iskubslåda föreslog bvc-tanten och det var ju kalas-smidigt att ta upp en eller ett par kuber i taget så att ens partner kan få prova att ge i flaska till bebisen. Min sambo tyckte det var så kul att kunna få vara delaktig i matandet!!! Ja, det var jobbigt att läcka i början, men det ger sig troligen även för dig. Om du läcker undertiden du ammar så finns det en liten kopp som man fäster vid det andra bröstet som samlar upp den mjölken. Jag har aldrig provat, men många som jag hört provat har tyckt att det varit bra. Lycka till!

• Elli80

Kevlarsjäl: Jag kännder fortfarande precis som du och lillkillen är strax över 4 månader. Jag vill inte amma offentligt även om mjölken inte sprutar och jag tycker det är stressande att göra för stora utsvävningar själv med honom. Vilket gör att jag mest håller till hemma eller tar hit kompisar. Jag vill ju inte stressa upp mig i onödan och Gabriel har ännu inget utbyte av öppna förskolan och att hänga på fik nere i stan... Dock tycker jag att det är helt ok om jag har bilen och åker ner på stan eller liknande för då känner jag att jag kan åka hem när jag vill och slipper passa buss... Vet dock med mig att jag är en bekväm typ...haha... men jag gillar att ha det så... Sambon och jag var tidiga med att göra saker med lilleman men det är skillnad på att vara två och ensam...

• Elli80

Cia: Hade värkarna gjort någon nytta för dig?

• Elli80

Cia: 14:e juli låter sjukt långt bort, hoppas bebben kommer innan eller att tiden rinner iväg... Tyvärr rinner tiden iväg när man har bebben hemma... Gabriel blir nästan 5 månader om du ska behöva vänta på "ditt datum"... Ibland går tiden fort...

Svar på tråden Linköping, någon?