• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Elli80

Cia:
    Jag väntade också med bb-väskan... Tänkte att jag skulle packa den helgen efter att jag slutat jobba (v 38). Vaknade på lördagen (samma dag som väkan skulle packas och hemmet göras iordning för Gabriels nedkokmst) med mensvärk och allmänt ont i magen. Pang, så hade jag 5 min mellan värkarna och fick kasta oss in till bb...
    Mitt råd är alltså, vänta inte med väskan. Du vet säkert redan vad du vill ha med så det kan du ju lägga i redan, eller hur?
    det kan ju lika gärna gå fort som ta evigheter...
    Lycka till! Du har en spännande tid framför dig!

• Cia80

Elli,
    Uj!
    Just nu molar det, kan inte påstå att jag har värkar. Fast iofs, jag vet ju inte värkar ska kännas. Men på en skala från 1-10 så ligger det ungefär på 3 tror jag.
    Jo, jag vet väl ungefär vad som ska med...så det är väl egentligen inget att vänta på. Får försöka ge mig ut och handla lite proviant. Tänkte någon tidning, dextrosol, kanske cola? Vad tror ni om det?

• Mizzz
    Cia80 skrev 2008-05-28 12:16:08 följande:
    Elli,Uj!Just nu molar det, kan inte påstå att jag har värkar. Fast iofs, jag vet ju inte värkar ska kännas. Men på en skala från 1-10 så ligger det ungefär på 3 tror jag. Jo, jag vet väl ungefär vad som ska med...så det är väl egentligen inget att vänta på. Får försöka ge mig ut och handla lite proviant. Tänkte någon tidning, dextrosol, kanske cola? Vad tror ni om det?
    Personligen, jag tror inte att du kommer ha tid att läsa
    Cola är bra! Jag hade ganska mycket sånt med mig, behövdes efteråt för att orka.
    Hmm, har du så "mycket" värk. Kanske är något på G då?

Bästa tipset sen är att vila så du orkar med en ev maratonförlossning. Själv var jag dum nog att sitta vaken hela dagen och kvällen fast att jag kände att det var på G, det resulterade i att jag inte sov på 3 dygn.
    ♥♥♥ - Linus 2007-04-21 - ♥♥♥
  • Cia80

Lillisen,
    Sambon kanske får läsa för mig
    Kanske ska köpa två såna petflaskor med cola då

Uj, du får inte säga så, då blir jag ju nästan exalterad Tänk om jag bara inbillar mig allt. Precis som jag gjorde de månader då jag var skengravid

Tänkte jag skulle sy filtar idag, som bebis kan ha att ligga på i vagnen för att skona liggdelens tyg.

• Mizzz
    Cia80 skrev 2008-05-28 12:27:41 följande:
     Uj, du får inte säga så, då blir jag ju nästan exalterad Tänk om jag bara inbillar mig allt. Precis som jag gjorde de månader då jag var skengravid
    Hehe, om jag säger så här. Du VET när det är på G. Är du inte säker så är det säkert inget (finns undantag). När det verkligen är på G som kommer du inte ha några tviviel.
    ♥♥♥ - Linus 2007-04-21 - ♥♥♥
  • Elli80

Cia:
    Jag tänkte också som du innan mina värkar satte igång. Hade ju hört talas om att man skulle känna lite innan och så. Jag hade fasen inte en ändå förvärk elelr sammandragning som jag kände av utan PANG så var förlossningen igång liksom. Tänk att det kan vara så olika...
    Jag hade tyvärr inte ätit ordentligt innan förlossningen eftersom den bara drog igång så dagen efter var jag helt väck. Ät massor!!! Det behövs verkligen! Utvilad var jag dock, eftersom jag kunde sova gott genom hela graviditeten!
    Vi hade med oss ett fia-spel för jag hade ju hört att det skulle ta sådan tid, haha... Vilka blåbär jag och min sambo är liksom... vi skrattar gott åt det nu i efterhand.

• Cia80

Lillisen,
    Nä, det är säkert inget. Bara jag som blir exlterad över att det verkligen händer nånting.

Pratade med min kompis som är två-barns mamma och hon sa att håller det i sig några dagar nu så ska jag ringa förlossningen så kan de ju se på värkarna om de gör nån nytta.

Alltså jag har ju ont nu, men jag vet inte hur ont man ska ha för att kolla upp det. Tänk om jag skulle få komma upp och de gör sån ctg kurva och det inte registrerar nånting, vad ska de då tänka om mig?

Åh, vad bebis bökar där inne. Det hjälper inte värken direkt

Elli,
    Hehe, vi har också pratat om att ta med fia-spel, men det kanske får stanna hemma då. Man vet ju ingenting. Hur lång tid saker och ting kommer ta, eller hur uttråkad man kommer vara

• Elli80

Cia:
    Har du plats i väskan så kan du väl ta med det, som sagt man vet ju inte... Värkarna kan ju stanna av och det ena med det andra...

Har du ont nu? Då kommer det ju vara utslag på en ctg-kurva. Vi tyckte det var så häftigt att se på den där kurvan. Man såg hur den ökade fast man inte kände ngt och så visste man att när den nådde upp en viss bit så skulle det börja göra ONT! Klart du blir exalterad över att det händer grejer... Ring förlossningen om du undrar över något. De tycker inte det är konstiga frågor, de är ju vana.

• Leos och Vincents mamma
    Cia80 skrev 2008-05-28 11:26:45 följande:
    Ionea,Ehum, ingen bb-väska packad än. Men det kanske börjar dra ihop sig. Den molande mensvärken har dykt upp, som jag nu fått veta är förvärkar Så nu måste jag väl säga att en förlossning känns lite närmare än vad det har gjort förut. Men jag vad jag förstår så kan man få gå med den här mensvärken i flera veckor.
    Förvärkar hade jag redan från vecka 28 så det är så olika det där
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Cia80

Elli,
    Vi har ett sånt litet magnetiskt så det går säkert att klämma ner

Ja, jag har ont nu. Sitter och andas lite.
    Funderar på om jag ska ringa bm och höra vad hon säger. Känns så fånigt att ringa förlossningen
    Eller så ringer jag inte nånstans och ser om det går över nån gång

Svar på tråden Linköping, någon?