• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Leos och Vincents mamma
    Cia80 skrev 2008-05-28 12:57:37 följande:
    Lillisen,Nä, det är säkert inget. Bara jag som blir exlterad över att det verkligen händer nånting. Pratade med min kompis som är två-barns mamma och hon sa att håller det i sig några dagar nu så ska jag ringa förlossningen så kan de ju se på värkarna om de gör nån nytta.Alltså jag har ju ont nu, men jag vet inte hur ont man ska ha för att kolla upp det. Tänk om jag skulle få komma upp och de gör sån ctg kurva och det inte registrerar nånting, vad ska de då tänka om mig? Åh, vad bebis bökar där inne. Det hjälper inte värken direkt Elli,Hehe, vi har också pratat om att ta med fia-spel, men det kanske får stanna hemma då. Man vet ju ingenting. Hur lång tid saker och ting kommer ta, eller hur uttråkad man kommer vara
    Ring du till förlossningen! Jag var där uppe ganska ofta denna graviditet, hade som sagt var förvärkar sen vecka 28 o mycket sammandragningar så då fick jag åka upp o kolla. Kände mig oxå lite dum..men som de sa, det är bättre att åka in en gång för mycket..
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Elli80

Cia:

Jag håller med Leo och Vincents mamma! Ring förlossningen, du är ju såpass långt gången att det skulle kunna vara på G... Spännande!

• Cia80

Iiih, nu blir jag ju nästan nervös

Ska lägga mig en stund och försöka koppla av och se om det ger med sig. För jätteont gör det inte, men visst känns det.

Hörs om ett tag.

• Ionea
    Cia80 skrev 2008-05-28 13:23:22 följande:
    Iiih, nu blir jag ju nästan nervös Ska lägga mig en stund och försöka koppla av och se om det ger med sig. För jätteont gör det inte, men visst känns det. Hörs om ett tag.
    Det låter som om det kanske är på G
    Jag håller med de andra, hellre att ringa till BB och åka upp en gång för mycket än en gång för lite.

Jag hann inte med att göra någonting på min förlossning, tog med mig lite MER-dricka och choklad och det hann jag få i mig lite i alla fall. Annars så hann vi inte med att spela spel direkt

Och du... VILA på så mycket du kan, medans du kan!
    Ion rocks!
  • Cia80

Har legat en stund nu och det blir inte ondare ialla fall, men det släpper inte av helt. Går i vågor...känner av molvärken och sen kommer mer ont som går upp till ca 4-5 på en skala mellan 1-10.

Känns lite tidigt att ringa förlossningen, känns lite fånigt. Men håller det i sig länge så är kanske inte ett telefonsamtal så dumt.

• Leos och Vincents mamma

Cia: Gud så lugn du verkar vara..jag var nästan panikslagen när jag hade massa förvärkar o sammandragningar, trodde att jag skulle föda direkt. O ännu mera panikslagen var jag p.g.a att jag skulle få planerat snitt så det fick ju inte sätta igång för tidigt.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Cia80

Leos,
    Tror inte riktigt jag fattar vad det är som pågår, om det nu är nåt som pågår

Har nu stått i duschen en stund, men fortfarande värk. Kanske ska ringa förlossningen trots allt.

• mamma till lilla skrutt

Hej. Kommer gärna också o fikar imorgon i Trädgårdsföreningen. Jag + 4 månaders sonen + 3-åriga dottern.

• Cia80

Har pratat med förlossningen nu och de vill att vi kommer in på en kontroll.
    Hör av mig senare.

• glitterkorn

Jag är gärna ute i morgon ocg fikar så länge vi inte sitter mitt i stekande sol ;) , den är ju så himla stark nu tänker på lilleman !

Cia. Gud va spännande ! :)

Svar på tråden Linköping, någon?