• Marlene B

Kan du byta däck?

Tanken slog mig när jag nyss bytte ett däck som det var punktering på.
    Jag byter gärna däck både på min och sambons bil, jag tycker att det är avkopplande.

Hur är det med dig, kan du byta däck på bilen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du byta däck?
  • skåne tjej

Självklart. har man körkort och är bilägare så tycker jag man ska kunna det!

First God created man, then he had a better idea...
  • LuMa

Javisst. Känns rätt självklart att kunna det när jag har körkort.
    Vill inte behöva bli stående som någon annan med tummen mitt i handen om jag skulle få punktering.
    Jag byter alltid däck på åtminstone en av våra bilar när det är dags.

• Tant Green

Osäkert. Jag vet hur man gör, men vi har gjort det på verkstad de senaste gångerna och jag antar att det blir hårdare åtskruvat när de använder sån där maskin? Så jag är inte säker på att jag skulle få loss dem.

• Xay1de

Jag fick tillomed LÄRA sambon hur man gjorde . Kan även byta termostat, oljefilter, fläktrem och annat som är bra att kunna

• daughterofabitch

Självklart så kan jag byta däck, men jag gör det ogärna. Tycker inte om att bli smutsig.

• Göteborg
    Xay1de skrev 2008-05-02 17:11:02 följande:
    Jag fick tillomed LÄRA sambon hur man gjorde . Kan även byta termostat, oljefilter, fläktrem och annat som är bra att kunna
    Jag med, "uppvuxen" i min pappas verkstad
    Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Xay1de
    Göteborg skrev 2008-05-02 17:17:24 följande:
    Jag med, "uppvuxen" i min pappas verkstad
    Ja, pappa tyckte bara det var korkat att jag skulle behöva be en karl att byta delar åt mig när han lika gärna kunde lära mig. Jag tycker det är skitkul att pilla i bilen!
  • Trynträ

Jag byter aldrig däck för det gör min man som jobbar som bilmekaniker. Hade jag inte haft honom hade jag lämnat in bilen på verkstan.

Svar på tråden Kan du byta däck?