• Marlene B

Kan du byta däck?

Tanken slog mig när jag nyss bytte ett däck som det var punktering på.
    Jag byter gärna däck både på min och sambons bil, jag tycker att det är avkopplande.

Hur är det med dig, kan du byta däck på bilen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du byta däck?
  • Vindfall

Japp, har inte ens körkort.

• Göteborg
    Xay1de skrev 2008-05-02 17:19:29 följande:
    Ja, pappa tyckte bara det var korkat att jag skulle behöva be en karl att byta delar åt mig när han lika gärna kunde lära mig. Jag tycker det är skitkul att pilla i bilen!
    Absolut, håller med!
    Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Xay1de
    Göteborg skrev 2008-05-02 17:35:29 följande:
    Absolut, håller med!
    Här för några veckor sen satt jag hos grannen och kollade på TV när hennes svärfar kommer in. Han och hennes sambo höll på att byta termostat i SAAB:en men saknade rätt verktyg. Han frågade lite på skoj om vi hade några torxnycklar hemma...Han höll på att ramla baklänges när jag sa att jag hade ett helt set i verktygslådan. "Menar du att du vet vad det är för nåt?" kommenterade han bara...

Sorry lite OT, men ändå
  • skåne tjej
    Svar på #27
    De flesta har ju vatten och tvål hemma så det brukar inte vara några problem.
    First God created man, then he had a better idea...
  • ThisBabyHasATemper

well... Jag har aldrig själv bytt däck, men jag är övertygad om att jag skulle fixa det i en krissituation. Så många gånger som jag kollat när andra gör det...

• danitra

I teorin, har aldrig gjort det själv dock.

• Göteborg
    Xay1de skrev 2008-05-02 17:38:08 följande:
    Här för några veckor sen satt jag hos grannen och kollade på TV när hennes svärfar kommer in. Han och hennes sambo höll på att byta termostat i SAAB:en men saknade rätt verktyg. Han frågade lite på skoj om vi hade några torxnycklar hemma...Han höll på att ramla baklänges när jag sa att jag hade ett helt set i verktygslådan. "Menar du att du vet vad det är för nåt?" kommenterade han bara...Sorry lite OT, men ändå
    Minns för ett tag sen då jag stannade till på Statoil innan en fest (var "designated driver"och därmed nykter), uppklädd och allt. Kommer in några "coola" killar och bad Statoil-biträdet om hjälp med luften och oljan, men han visste inte heller hur man gjorde, så jag erbjöd mig Mååånga roliga miner på de killarna

Också OT
    Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Xay1de
    Göteborg skrev 2008-05-02 17:46:05 följande:
    Minns för ett tag sen då jag stannade till på Statoil innan en fest (var "designated driver"och därmed nykter), uppklädd och allt. Kommer in några "coola" killar och bad Statoil-biträdet om hjälp med luften och oljan, men han visste inte heller hur man gjorde, så jag erbjöd mig Mååånga roliga miner på de killarna Också OT
    Det känns bara rätt skönt att kunna knäppa en del på näsan när det gäller bilkunskaper. Är man en snygg, smart tjej så ska man ju tydligen inte kunna sånt . Sambon brukar skoja att det är skönt att ha mig eftersom han har noll koll...(Okej, han kan meka lite i motorcyklar, det kan inte jag...)
  • Whats Up

jo jag kan men inte idag.har foten i bandage och får ej belasta!

Svar på tråden Kan du byta däck?