• Marlene B

Kan du byta däck?

Tanken slog mig när jag nyss bytte ett däck som det var punktering på.
    Jag byter gärna däck både på min och sambons bil, jag tycker att det är avkopplande.

Hur är det med dig, kan du byta däck på bilen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du byta däck?
  • mintchocolate

Man behöver inte kunna byta däck bara för att man har körkort, då skulle det ingå i utbildningen.
    Ibland är man två, då byter den som kan det, eller så åker man till verkstaden, inte så svårt att lösa.
    Däremot tror jag att jag vill lära mig, för min egen skull. Känna att jag kan, men det är inget måste.

• amasonas

Jag trodde alla med ett körkort kunde byta däck?!

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • amasonas

ligger inte det i varje bilägares intresse att kunna iallafall simpla grejer som däckbyte, fylla på nödvändiga vätskor o.dyl......

visst man kan lämna in men varför lägga pengar på det?!

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • slangbella

Ja, självklart. Inte särskilt kul, men det tycker inte min sambo heller att det är.

Hade gillat om den här tråden lagts under Jämställdhet istället

Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing
  • LaFontaine
    amasonas skrev 2008-05-04 12:42:19 följande:
    ligger inte det i varje bilägares intresse att kunna iallafall simpla grejer som däckbyte, fylla på nödvändiga vätskor o.dyl......visst man kan lämna in men varför lägga pengar på det?!
    Därför att kroppsliga åkommor gör att man inte ens kan få loss en bult utan att slita sönder hela kroppen kanske!
  • bambigirl

Ja, det tycker jag att man måste kunna för att få köra bil alls. Vad gör man annars om man får punktering? Däremot tycker jag att det är trist och gör det nästan aldrig.

Svar på tråden Kan du byta däck?