Om din dotter på 13 år kom hem.....
......och sa "snälla mamma, kan inte jag få ta hål i näsan"?Skulle du tycka det var okej?
Självklart. Tyvärr tycker inte min mamma som jag.
Svarade Nej,för det hade min dotter inte fått!
Självklart, jag har själv flera piercingar som jag gjorde när jag va 13 och 14 år.
Ja svarar ja, men eftersom ja bara ha småbarn så kan ja ju hinna ändra åsikt innan dom är 13 hehe
Men för tillfället så blir det ett ja i alla fall :)
Nej!
Det är ett ingrepp som i värsta fall kan leda till infektioner i brosket som då förstörs för alltid. Om risken skulle vara säg 1 på tusen dvs väldigt liten så skulle det vara hemskt om min dotter var den tusende, dvs den som fick näsan förstörd.
Nej, absolut inte!
Nej, det får hon göra när hon blir 18 och myndig.
Jag är rätt ung och ville själv ha hål lite varstans i tonåren, och fick det svaret. Det är jag glad för idag som 22-åring. Jag hade dock så mycket vett att jag inte försökte göra egna hål pga vetot, såsom kompisar gjorde med säkerhetsnål som steriliserats med två (=infektioner som bara den).
Ärla Minou skrev 2008-05-03 16:44:49 följande:
Jag har just detta dilemma. Fast min 13-åring vill ha i ögonbrynet.
Jag har själv haft i näsan så hon tycker att jag inte kan säga nej. Men det kan jag ju naturligtvis. =0)
Jag har sagt NEJ. Just nu iaf. Jag är lite rädd att hon kanske gör det själv eller att nån annan gör det på henne.
Då är det ju bättre att nån som kan gör det.
Vi får väl se. Hon har bara frågat, inte tjatat direkt.
Men det är svårt.......
Nej inte alls hade svaret blivit. När hon är 18 får hon göra vad hon vill med sin kropp tills dess är hon under mitt ansvar och då blir det inget hål i näsan eller i naveln. Öronen är det enda stället som är ok för min del. Då paratar vi om ett hål i vardera och inget stort nog att stoppa in fingret i.